ამის შესახებ "გალტ ენდ თაგგარტ" (G & T)-ის კველვაშია ნათქვამი. იტყობინება გამოცემა bizzone.info.
2018 წელს საქართველოს ავტოპარკი 1.3 მლნ-ზე მეტ მანქანას ითვლიდა. საერთო რაოდენობის ზრდა კი 5.1% ბოლო წლების ყველაზე დაბალი მაჩვენებელი დაფიქსირდა. 2017 წელს ზრდა 5.3%-ს, 2016 წელს - 8%-ს და 2015 წელს - 8.2%-ს შეადგენდა.
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში ავტომობილების რაოდენობა ყოველწლიურად იზრდება, ავტოპარკი არ განახლებულა. G & T- ს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს სტატისტიკას მიუთითებს, რომ ქვეყანაში რეგისტრირებული ავტომანქანების 45.5% 1999 წელს ან უფრო ადრე არის გამოშვებული. ავტომობილების წილი, რომელთა ასაკი 4 წლეს არ აღემატება არის 1.9%, ხოლო 4-6 წლის მანქანების რიცხვი 3.9% შეადგენს.
G & T- ის მონაცემებით, 2017 წლისთვის, საქართველოში ავტომობილის საშუალო ასაკი 20.3 წელი იყო. შედარებისთვის, პოლონეთში ეს ციფრი 17.3 წელია, რუმინეთში - 16.2, ლიტვაში - 15.5, რუსეთში - 13.1 და უკრაინაში - 19.6.
კვლევის ავტორები აღნიშნავენ, რომ საქართველოს მთავრობა ხელს უწყობს ქვეყნის ავტოპარკის განახლებას. კერძოდ, აღინიშნება ისეთი რეგულეციები, როგორიცაა აქციზის გადასახადები ძველ მანქანებსა და საწვავზე.
G & T- ის მონაცემებით, ხელისუფლების ინიციატივებს უკვე მოჰყვა პირველი პოზიტიური შედეგები.
2017-2018 წლებში საქართველოში რეგისტრირებული ავტომობილების 36.2%-ის ასაკი შვიდ წელიწადს არ აღემატებოდა. 2012-2016 წლებში იგივე მაჩვენებელი 9.4% იყო.