• Ƀ/$

ნავთობკომპანიების ზეწოლის გარდა კიდევ რა უშლის ხელს ელექტრომობილების მასობრივ გავრცელებას?


პასუხი

ელექტრომობილის ისტორია ავტომობილის ისტორიასთან ერთად იწყება. 100 კმ/სთ ჯერ კიდევ 1899 წელს პირველმა ელექტრომობილმა განავითარა. პირველ მსოფლიო ომამდე ავტომობილების 1/3 ელექტრომობილი იყო. იმ პერიოდში ნავთობკომპანიებმა ნელ-ნელა ძალაუფლება მოიპოვეს. მას ისიც ემატებოდა, რომ ნავთობი იაი ღირდა, ელექტროობა ყველგან არ იყო, ცნება „გლობალური დათბობა“ არ არსებობდა. 90-იანი წლების ბოლოდან ვითარება შეიცვალა. დღეს მთავარი ხელისშემშლელეი ფაქტორი ფასია. ერთიდაიმავე კლასის ავტომობილი და ელექტრომობილი  სხვადასხვა ფასი ღირს. ელექტრომობილის ბიუჯეტური მოდელები კი შეზღუდვებით ხასიათდება და ერთ დამუხტვაზე 120 კილომეტრზე მეტი გავლა არ შეუძლიათ. აკუმულატორებზე ფასები მცირდება, ელექტრომობილების გაყიდვები კი გეომეტრიული პროგრესიით იზრდება. მათი ჯამური რაოდენობა 3 მილიონს აჭარბებს, რაც მხოლოდ 0.3%-იან წილს აღნიშნავს, თუმცა ნორვეგიაში მიმდინარე წელს ელექტრომობილების გაყიდვებმა 50%-ს გადააჭარბა. სუბსიდიები და სხვა სახის შეღავათები, მაგალითად უპირატესობის მიცემა გადატვირთული მოძრაობის დროს, გაყიდვებზე დადებითად აისახება, თუმცა მთავარი სტიმული მაინც ფასის კლებაა. 2025 წლამდე ფასების გათანაბრებას ვარაუდობენ. ევროპაში 2030-2040 წლებში დაგეგმილია შიდაწვისძრავიანი ავტომობილების სრული აკრძალვა. ნორვეგია კი იმავეს 2025 წლიდან აპირებს.