1755929520
ტენდერი გამოცხადებულია - როგორი იქნება ახალი 70 000 მაყურებელზე გათვლილი სტადიონი (+ფოტოები)

თბილისში, აეროპორტის მიმდებარე ტერიტორიაზე უეფა-ს მე-4 კატეგორიის 70 000 მაყურებელზე გათვლილი საფეხბურთო სტადიონი აშენდება.
მშენებლობის დეტალური პროექტის მომზადებასა და სამშენებლო სამუშაოებზე მუნიციპალური განვითარების ფონდმა ტენდერი 15 აგვისტოს გამოაცხადა.
დოკუმენტაციის მიხედვით, ტენდერის განცხადებების მიღება 25 სექტემბერს დაიწყება და 29 სექტემბერს დასრულდება. შესყიდვის სავარაუდო ღირებულება 876 მლნ ლარია.
ოფიციალურ დოკუმენტზე დაყრდნობით, „ბიზნესპრესნიუსი“ გთავაზობთ სტადიონის მაკეტიდან დეტალებსა და სპეციფიკაციებს, რომლებითაც ახალი არენა იქნება წარმოდგენილი.
გენერალური გეგმა ითვალისწინებს ახალი სტადიონის დანიშნულებისამებრ გამოყენებას, როგორც ღონისძიებების დღეებში, ისე სხვა დროს. ეს კი გულისხმობს, რომ უშუალოდ სპორტული მოვლენების გარდა, არენა ადაპტირებული იქნება და მასზე შესაძლებელია გაიმართოს:
- კონცერტები;
- ფესტივალები;
- საცეკვაო ღონისძიებები და წვეულებები;
- კულტურული ღონისძიებები;
- საზოგადოებრივი ღონისძიებები;
- კორპორატიული ღონისძიებები;
- სხვადასხვა ტიპის შეხვედრები;
- დაჯილდოვებები;
- კონფერენციები;
- გამოფენები;
- სტადიონისა და მუზეუმის ტური.
როგორც აღვნიშნეთ, სტადიონის სრული ტევადობა 70 000 იქნება, მათგან 65 410 ადგილი ჩვეულებრივი მაყურებლების სეგმენტისთვის არის გამოყოფილი, ხოლო 5 840 პრემიუმ ადგილების სეგმენტია.
განვმარტოთ, რომ პრემიუმ მაყურებელი შესაბამისი მაყურებლის სეგმენტის ყველა ვიზიტორს მოიცავს. ეს სეგმენტები მოიცავს, მაგრამ არ შემოიფარგლება მხოლოდ VIP მაყურებლებით, სპონსორების სტუმრებით და კორპორატიული სტუმრებით.
გვირაბების კლუბი მაყურებლებს უნიკალურ კულისებში მუშაობის გამოცდილებას სთავაზობს, სადაც მოთამაშეთა გვირაბის პირდაპირი ხედი იშლება. მდიდრული რესტორანი სხვადასხვა დასაჯდომი ადგილებით, ხედით მოთამაშეთა გვირაბზე და მის პირდაპირ მიმდებარედ.
ასევე, სტადიონის სახურავი ყველა მაყურებლისთვის სათანადოდ გადახურული და ყველა ტრიბუნის ადგილი წვიმისგან დაცული იქნება. სახურავის პროექტში გათვალისწინებული იქნება ქარისა და თოვლის ადგილობრივი დატვირთვის რეგულაციები.
მოედნის სიახლოვეს LED სარეკლამო ტაბლოები განთავსდება მის ჩრდილოეთ, აღმოსავლეთ და სამხრეთ მხარეს, კარის ხაზიდან ან გვერდითი ხაზებიდან, მინიმუმ 4 მეტრის დაშორებით, როგორც ეს მოედნის დიაგრამაზეა ნაჩვენები.
LED ტაბლოები იქნება მინიმუმ 1000 მმ სიმაღლის და სრულად დააკმაყოფილებს უეფა-ს ჩემპიონთა ლიგის ფინალის მოთხოვნებს.
ახალი ეროვნული სტადიონი, რომელიც ადგილობრივი საზოგადოების განვითარებაში წვლილის შეტანას ისახავს მიზნად, ეფექტურად უნდა იქნას გამოყენებული არაღონისძიების დღეებშიც. სტადიონის სივრცე და მისი, როგორც ეროვნული სიმბოლოს სტატუსი, საშუალებას იძლევა, რომ ის გახდეს სხვადასხვა დონის შეხვედრების, დაჯილდოებების, კონფერენციებისა და გამოფენების (MICE) ჩატარების ადგილი თბილისში.
სტადიონზე კონფერენციები და ღონისძიებები ორგანიზებული იქნება მატჩების ჩასატარებლად საჭირო და არსებული (სტუმართმოყვარეობის (პრემიუმ)) ლაუნჯების გამოყენებით, როგორც ეს აღწერილია მოცემულ დანართში. კერძოდ, VIP და პრემიუმ ლაუნჯები უნდა იყოს შესაფერისი ამ მიზნისთვის.
800 ან მეტი ადამიანის ტევადობის მინიმუმ ერთი საკონფერენციო დარბაზისთვის საჭიროა საკმარისი ჭერის სიმაღლე, ისევე როგორც ჭერი, რომელიც დაიტევს ისეთ ინსტალაციებს, როგორიცაა ვიდეო, პროექტორები, განათება და აღჭურვილობა კონფერენციებისა და ღონისძიებებისთვის.
წარმატებული ფორმულის მისაღებად, როგორც წინა, ასევე უკანა ოფისის მოქნილობა და მრავალფუნქციურობა, ძირითად პრინციპს წარმოადგენს. ერთდროულად უნდა იყოს შესაძლებელი 2-3 საშუალო ზომის ღონისძიების ჩატარება.
სტადიონზე უზრუნველყოფილი უნდა იყოს 360-გრადუსიანი დარბაზები ჩვეულებრივი დაშვების (GA) მქონე მაყურებლებისთვის. GA მაყურებლებს დასაჯდომ ადგილებზე წვდომა ექნებათ დარბაზის (დარბაზების) დონის (დონეების) მეშვეობით, რაც უზრუნველყოფს პირდაპირ წვდომას დასაჯდომ ადგილებსა და ინვალიდის ეტლის პლატფორმებზე. ყველა დარბაზში უნდა იყოს უზრუნველყოფილი შემდეგი შესასვლელი (FOH) ობიექტები:
- საკვებისა და სასმელების კიოსკები;
- სასაქონლო კიოსკები;
- ბარები;
- დასადგომი / სამყოფი ადგილები საკვებისა და სასმელების მოხმარებისთვის;
- წყლის შადრევნები;
- მამაკაცისა და ქალის ტუალეტები;
- პირველადი დახმარება;
- ლუდის სარდაფები და საწყობები;
- ურნების კონტეინერები;
- დასუფთავების ოთახები;
- ადგილობრივი მცენარეებით უზრუნველყოფა.
ქომაგების მაღაზია და სალარო შეიძლებაიყოს სტადიონთან ინტეგრირებული(ვარიანტი a) ან იმავე ცალკე შენობაში, როგორც ოფისები (ვარიანტი b).სამოყვარულო მაღაზია; მაღაზია, რომელიც ყიდის ტანსაცმელს და სამოყვარულო პროდუქციას ქართული ფეხბურთისა და რაგბის მოთამაშეებისთვის, მათ შორის სათავსო; სალარო; მომსახურების მაგიდა ღონისძიების ბილეთებისან სხვა (ადმინისტრაციული) ღონისძიების საკითხების გასაყიდად.
ასევე უნდა იყოს გათვალისწინებული საოფისე ფართები. სალარო განკუთვნილია არაღონისძიების დღის ბილეთების შესაძენად და არ გამოიყენება ღონისძიების დღეს, როდესაც მაღაზიის გამოყენება ყველაზე მაღალი იქნება. ბილეთების შესახებ ინფორმაციის მისაღებად, სტადიონის გარე ნაწილში უნდა განთავსდეს ჯიხურები/კიოსკები, რათა მოგვარდეს ღონისძიებისდღეებში ბილეთების საკითხები.
კიდევ ერთხელ ხაზი გავუსვათ, რომ შესყიდვის სავარაუდო ღირებულება 876 000 000 ლარს შეადგენს. მიმწოდებელმა სამუშაოები 51 თვის ვადაში უნდა შეასრულოს. აქედან 15 თვე გამოყოფილია პროექტირებისთვის, 36 თვე კი სტადიონის მშენებლობისა და ექსპლუატაციისთვის.
შეგახსენებთ, რომ თბილისში ახალი, 70 000 მაყურებელზე გათვლილი სტადიონის მშენებლობასთან დაკავშირებით მთავრობამ ინიციატივა 2024 წლის გაზაფხულზე გაახმოვანა. მაშინ პრემიერის გადაწყვეტილებით უწყებათაშორისი კომისიაც შეიქმნა.