ეკონომიკური ტრანსფორმაციის ცენტრის დამფუძნებელი ნოდარ სირბილაძე
თავით ვეშვებით ეტატიზმში - ნოდარ სირბილაძე ფასნამატებზე პრემიერს განცხადებას ეხმაურება

ეკონომიკური ტრანსფორმაციის ცენტრის დამფუძნებელი ნოდარ სირბილაძე სურსათის ფასნამატთან დაკავშირებით პრემიერის განცხადებას ეხმაურება, რომელმაც 6 თებერვლის მთავრობის სხდომაზე განაცხადა, რომ მოსახლეობას სურსათის თითქმის 100%-იანი ფასნამატით შეძენა უწევს, რაც კატეგორიულად მიუღებელია და უნდა დარეგულირდეს.„კიდევ ერთი პოსტი ფასნამატებზე. როგორც ირკვევა:წიწიბურა იყიდება 30%- 53%-იანი ფასნამატით. ანუ მაგალითად ერთი კგ თუ იყიდა თურქეთში ბიზნესმა 5 ლარად, მერე ამას ბაზარზე ყიდის 6 ლარი და 5 თეთრიდან 7 ლარისა და 65 თეთრის ფარგლებში.მაკარონი იყიდება 40-55%-იანი ფასნამატით.ანუ მაგალითად ერთი კგ მაკარონი ბიზნესმა თურქეთში თუ იყიდა 5 ლარად, მერე ის ბაზარზე ყიდის 7 ლარიდან 7 ლარისა და 17 თეთრის ფარგლებში.ზეთი იყიდება 60-70%-იანი ფასნამატით. ანუ მაგალითად თუ ერთ ლიტრ ზეთს ბიზნესმენი ყიდულობს თურქეთში 10 ლარად, მერე იგი ამ ზეთს ბაზარზე ყიდის 16 ლარიდან 17 ლარის ფარგლებში. ესე იგი, უხეშად რომ ვთქვათ, ერთ ლიტრ ზეთში მოგება 6-7 ლარია, 1 კილო შაქარში 2 ლარი, ხოლო ერთ კილო წიწიბურაში 1-2 ლარი.ოღონდ ეს მოგება ჯიბეში არ რჩება. ამ ფულით იხდის გადასახადებს, ლოჯისტიკურ ხარჯებს და ხელფასებს. ხოდა აი, ამის დარეგულირება უნდათ. თავით ვეშვებით ეტატიზმში,“- წერს ნოდარ სირბილაძე.

1675767376

თბილისი მოლის შენობა ე.წ. დეზერტირების ბაზრის ტერიტორიაზე
ე.წ. დეზერტირების ბაზრის ადგილზე თანამედროვე სავაჭრო ცენტრის აშენება იგეგმება - რას ითვალისწინებს მერიაში წარდგენილი პროექტი

კომპანია „თბილისი მოლი“ ე.წ. დეზერტირების ბაზრის ადგილზე თანამედროვე სავაჭრო ცენტრის აშენებას გეგმავს.კომპანიამ მრავალფუნქციური კომპლექსის პროექტი შესათანხმებლად დედაქალაქის მთავრობას უკვე წარუდგინა. მერიამ პროექტს გაეცნო, თუმცა კომპანიისთვის ჯერ საბოლოო გადაწყვეტილება არ უცნობებია, რადგანაც საქმის სირთულიდან გამომდინარე დამატებითი ვადა ბევრჯერ ითხოვა. ბოლო აქტით, მერიის არქიტექტურის სამსახურმა განცხადების ადმინისტრაციული წარმოების ვადად 10 თებერვალი განსაზღვრა.ირკვევა, რომ მრავალფუნქციური შენობის დაპროექტებაზე კომპანია „გურგენიძე არქიტექტურამ“ იზრუნა.პროექტის თანახმად, წინამძღვრიშვილის ქ.#135 მდებარე მიწის ნაკვეთზე მოიაზრება ორ სართულიანი სავაჭრო ცენტრის მშენებლობა. შენობა მიეკუთვნება IV კლასს. პროექტი დამუშავებულია საქართველოს მთავრობის #255 დადგენილების მიხედვით. შენობა ტემპერატურულ-სეისმური ნაკერით დაყოფილია ორ დამოუკიდებელ, კონსტრუქციულ ნაწილად. საძირკველი არის მონოლითური რკინაბეტონის ცალკე მდგომი, წერტილოვანი. კონსტრუქციულად შენობა გადაწყვეტილია რკინაბეტონის სვეტებით, კოჭებით, გადახურვის ფილა სტანდარტული-კარკასულ-ჩარჩოვანი. შენობის აბსოლუტური ნული არის +414.50.ინტერიერში გათვალისწინებულია კომერციული ფართების მოწყობა. ასევე, შენობას შუა ნაწილში გააჩნია ატრიუმი. ფასადზე გამოყენებულია ალუმინის ვიტრაჟები, დეკორატიული ბეტონი, ალუმინის პროფილები და კომპოზიტური პანელი. პროექტი შესრულებულია 41 დადგენილების და მისაწვდომობის სტანდარტის შესაბამისად.იმის დასადგენად, პროექტის განხორციელების დროს წარმოებული სამუშაოები 20,00 მეტრის რადიუსში მდებარე შენობა-ნაგებობებზე მოახდენდა თუ არა რაიმე სახის ზემოქმედებას, ანგარიში კომპანიამ „ოპტიმუსი“ მოამზადა. კომპანიამ საბოლოო დასკვნაში ჩაწერა, რომ წინამძღვრიშვილის ქ.N135-ში სავაჭრო კომპლექსის ასაშენებლად სამუშაოების ჩატარება მიზანშეწონილად მიაჩნია.„დაგეგმილი სამუშაოების ლოკაციის მომიჯნავე მიწის ნაკვეთებზე, 20,00 მეტრის რადიუსში მდებარე შენობა-ნაგებობებზე, უარყოფით ზეგავლენას არ მოახდენს. მიწის ნაკვეთი მდგრადი გეომორფოლოგიური შემადგენლობისაა და ქვაბულის ფერდოები, პროექტით მოცემული ხიმინჯოვანი რიგის გარდა, სხვა რაიმე სახის სპეციალური ღონისძიებების გატარებას, მშენებლობის პერიოდში არ საჭიროებენ. ყოველივე ზემოთქმულიდან გამომდინარე, საპროექტო შენობის სამონტაჟო სამუშაოების ჩატარებას ცალსახად დადებით რეკომენდაციას ვაძლევ“, - აღნიშნულია დასკვნაში.პროექტის მიხედვით, ტერიტორიაზე დაირგვება 116 ძირი მწვანე ნარგავი: 38 ძირი ცაცხვი, 26 ძირი კედარი, 13 ძირი მინდვრის ნეკერჩხალი, 16 ძირი წითელი ნეკერჩხალი, 16 ძირი ამბრის ხე, 4 ძირი იფანი, 3 ძირი ვერცხლისფერი (მჩხვლეტავი) ნაძვი.საჯარო რეესტრის მონაცემების მიხედვით, შპს „თბილისი მოლი“-ში პარტნიორების წილობრივი გადანაწილება ასეთია:👉 ლაერტი ზუბადალაშვილი - 20%👉 ხვიჩა მაქაცარია - 26%👉 ილონა მეტრეველი, საქართველო, /რუსეთის ფედერაცია/ - 10%👉 წილებით შეზღუდული კერძო კომპანია ჰოლდექს ინტერსეილს კორპ., 1688351 /ვირჯინიის კუნძულები (ბრიტ.) – 44%.👉 კომპანიის დირექტორია შალვა წაქაძე.

1675089428

სწრაფი კვების ობიექტი მაკდონალდსი
„მაკდონალდსმა“ ყაზახეთში მუშაობა შეაჩერა

ყაზახეთში არსებული ლოგისტიკური პრობლემების გამო, „მაკდონალდსი“ ქვეყანაში მუშაობას აჩერებს. რესტორნების საქმიანობის განახლება და ახალი სახელწოდებით სწრაფი მომსახურების ახალი რესტორნების გახსნის თარიღები უახლოეს მომავალში გახდება ცნობილი.„მაკდონალდსის“ ბრენდის ქვეშ პირველი რესტორანი ყაზახეთში 2016 წელს გაიხსნა.ქვეყანაში „მაკდონალდსის“ 24 რესტორანი არსებობდა, მათში 2000-მდე ადამიანი იყო დასაქმებული.

1672987782

თაფლი
საქართველომ თაფლის ექსპორტით $1 მლნ-მდე შემოსავალი მიიღო - სად ვყიდით პროდუქტს?

2022 წლის 11 თვეში თაფლის ექსპორტით მიღებული შემოსავალი 1 მლნ დოლარამდეა. კონკრეტულად კი საქსტატის ოფიციალური მონაცემებით, ქვეყნიდან იანვარ-ნოემბრის განმავლობაში ექსპორტზე 972 ათასი დოლარის ღირებულების 213 ტონა თაფლი გავიდა.ამ პერიოდში ექსპორტის ღირებულება, გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელს 81%-ით, ხოლო პროდუქტის მოცულობა 41.9%-ით აღემატება. ქვეყნის საზღვრებს გარეთ თაფლის რეალიზების 2022 წლის 11 თვის რიცხვები ბოლო ათი წლის განმავლობაში რეკორდულია.თაფლის ექსპორტი ძირითადად სამ ქვეყანაში განხორციელდა, თუმცა მცირე მოცულობებით სხვა ქვეყნებშიც გავიდა. ამ პერიოდში თაფლის ექსპორტის ძირითადი ნაწილი - 72.1% ევროკავშირის ქვეყნებზე მოდის.ღირებულების მოცულობის მიხედვით, საექსპორტო ქვეყნების რეიტინგი ასეთია:1️⃣ საფრანგეთი - 436 ათასი დოლარი, 76 ტონა2️⃣ ბულგარეთი - 255 ათასი დოლარი, 90 ტონა3️⃣ ნორვეგია - 103 ათასი დოლარი, 21 ტონა4️⃣ ისრაელი - 61 ათასი დოლარი, 10 ტონა5️⃣ არაბთა გაერთიანებული საამიროები - 40 ათასი დოლარი, 5 ტონა6️⃣ საუდის არაბეთი - 20 ათასი დოლარი, 4 ტონა7️⃣ იაპონია - 16 ათასი დოლარი, 1 ტონა8️⃣ კანადა - 10 ათასი დოლარი, 1 ტონა9️⃣ სომხეთი - 10 ათასი დოლარი, 0.99 ტონა🔟 ბურკინა-ფასო - 5 ათასი დოლარი, 0.22 ტონა

1672829226

ტესლას ავტომობილები
წინა კვარტალში Tesla-მ მომხმარებლებს რეკორდულად ბევრი ავტომობილი მიაწოდა

გასული წლის მეოთხე კვარტალში, მსოფლიოს ყველაზე ძვირად ღირებულმა ავტომწარმოებელმა, ამერიკულმა Tesla-მ მომხმარებლებს 405 ათასზე მეტი ავტომობილი მიაწოდა.Tesla-ს ოფიციალურ ვებგვერდზე ვკითხულობთ, რომ აღნიშნული რაოდენობა რეკორდულად მაღალი მაჩვენებელია.საინტერესოა, რომ მიწოდების ეს მაჩვენებელი, რომელიც გასული წლის ამავე პერიოდში დაფიქსირებულ მაჩვენებელს 47%-ით აღემატება, წინასწარ ნავარაუდევ მაჩვენებელზე ნაკლებია - თავის დროზე, ტესლა 418 ათასი ავტომობილის მიწოდებას გეგმავდა. საერთო ჯამში, გასულ წელს, Tesla-მ 1.36 მილიონი ერთეულის წარმოება შეძლო, რომელთა 1.31 მილიონი მომხმარებელს მიაწოდა.შეგახსენებთ, რომ ფინანსურად, გასული წელი, Tesla-სთვის არც თუ ისე კარგი იყო - წლის ჭრილში, კომპანიის საბაზრო კაპიტალიზაცია 69%-ით შემცირდა. დღეს, Tesla-ს ერთი აქცია $123 ღირს, მაშინ, როცა ერთი წლის წინ, ფასი $342 იყო. აღსანიშნავია, რომ პიკში ყოფნისას, Tesla-ს ერთი აქცია $381 ღირდა.

1672828949

საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორი ლევან ვეფხვაძე
ბიზნესის მხრიდან ნებართვებზე მოთხოვნა მკვეთრად გაიზარდა და მივიღეთ „საცობები“ - ლევან ვეფხვაძე

საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორი ლევან ვეფხვაძე 2022 წლის ბიზნეს განწყობებსა და გამოწვევებს აჯამებს. გადაცემა „საქმიან დილაში“ სტუმრობისას, მან მთელი წლის ტენდენცია პერიოდების მიხედვით მიმოიხილა და აღნიშნა, რომ ბიზნესმა საინვესტიციო აქტივობების გაფართოება ზაფხულიდან დაიწყო.„იანვარ-თებერვალში პანდემიის გამო, ომიკრონის ტალღის „აფეთქების“ დროს, ბიზნესაქტივობები კვლავ შეფერხებული იყო, ვიზიტორების მობილობა კი გაჩერებული. რუსეთის მიერ უკრაინაში ომის დაწყების შემდეგ ვმსჯელობდით, როგორ შეიძლებოდა სცენარი განვითარებულიყო და სად იქნებოდა ეროვნული ვალუტის გაცვლითი კურსი. შესაბამისად, ვემზადებოდით აპოკალიფსური სცენარისთვის. საბოლოოდ კი აღმოჩნდა, რომ საქართველოში ტვირთბრუნვა თითქმის გაათმაგდა, ვიზიტორების რაოდენობა განსაკუთრებით უკრაინის, რუსეთისა და ბელარუსის ხარჯზე გაიზარდა, შესაბამისად, დავინახეთ, რომ ეკონომიკაში მნიშვნელოვანი ფინანსური რესურსები ჩაისხა. ამ დინამიკაზე ბიზნესმა ზაფხულიდან დაიწყო აქტიური რეაგირება, ანუ საინვესტიციო აქტივობების გაფართოება“, - აღნიშნა ლევან ვეფხვაძემ და დასძინა, რომ ბოლო რამდენიმე წელია ბიზნესის ასეთი მყისიერი რეაგირება არ ახსოვს. კერძოდ, ბიზნესმა გაფართოების შესაძლებლობა დაინახა და დაიწყო ინვესტირება.„თუმცა, ერთია პოზიტიური განწყობები, და სურვილი, რომ გავაფართოოთ ბიზნესი, მაგრამ მეორეა ის წინაღობები, რომლებიც შეზღუდული აქტივობების დროს თვალში არ გვხვდებოდა, ახლა კი თვალშისაცემი გახდა. განსაკუთრებით აღვნიშნავ მარეგულირებელ გარემოს, ბიუროკრატიას, გადაწყვეტილების მიღების პროცესში გარკვეულ შეფერხებებს. ბიზნესის მხრიდან მოთხოვნა გაიზარდა, ნებისმიერი ტიპის ბიზნეს აქტივობას კი სჭირდება გარკვეული ნებართვების ერთობლიობა და ამ ნებართვებზე საჯარო სექტორთან ყველა ერთად მივედით. შედეგად მივიღეთ „საცობები“, რომელმაც შეაფერხა პროცესები“, - განაცხადა ლევან ვეფხვაძემ.გარდა ბიუროკრატიული პრობლემებისა, ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელმა დირექტორმა ბიზნესისთვის 2022 წლის მეორე მნიშვნელოვან პრობლემად კვალიფიციური კადრების დეფიციტი დაასახელა.„ინვესტიციების ჩადების და გაფართოების დროს საჭიროა ახალი დანადგარები და გადაწყვეტები, რაც თავის მხრივ ახალ ტექნოლოგიებს უკავშირდება, მათ შემოსატანად კი ადამიანებია საჭირო, ვინც ამას მოემსახურება. აღმოჩნდა, რომ ამ მხრივ სრული „ყამირია“, ვინაიდან თუ კი შარშან კვალიფიციურ სამუშაო ძალასთან დაკავშირებული პრობლემები ბოლო ადგილზე იყო, წელს მეორე ადგილზე გადაინაცვლა. ამასთან, თუ წლის დასაწყისში პრობლემა მოთხოვნის სიმცირე იყო, წლის ბოლოს მოთხოვნის სიმცირის პრობლემა აღარავის აწუხებს“, - აღნიშნა ვეფხვაძემ.

1672828779

ფერადშენადნობები
ნოემბერში ფეროშენადნობების ექსპორტი რეკორდულად შემცირდა

ფეროშენადნობების ბაზარზე 2016 წლის თებერვლის შემდეგ ყველაზე ნეგატიური ტრენდი დაფიქსირდა. ნოემბერში, ექსპორტზე მხოლოდ 7.1 მლნ დოლარის ფეროშენადნობები გავიდა, რაც 2016 წლის თებერვლის შემდეგ ($6.6 მლნ) ყველაზე დაბალი მაჩვენებელია.ნოემბრის საექსპორტო ექსპორტის კალათაში $3.4 მლნ რუსეთზე მოდის, $1.8 მლნ თურქეთზე, ხოლო დანარჩენი მცირე მოცულობები 6 ქვეყანაზე ნაწილდება.ფეროს მწარმოებლებს ნეგატიური მოლოდინები აქვთ: ეკონომიკური აქტივობის კლების მოლოდინთან ერთად, მცირდება ფოლადის წარმოება. ამ ფონს დაერთო რუსეთის მიერ ქართულ ფეროშენადნობებზე საბაჟო გადასახადის შემოღება. მიღებული გადაწყვეტილებით, ქართულ ფეროსილიკომანგანუმზე გადასახადის ოდენობა მწარმოებლის მიხედვით განისაზღვრა და ის საბაჟო ღირებულების 21,4%-24,2%-ით განისაზღვრება.„ფეროშენადნობთა ასოციაციაში“ ელიან, რომ რუსეთის ჩანაცვლებას ქართველი მწარმოებლები აშშ-სა და თურქეთის ბაზრებით შეეცდებიან."ეს ორი ბაზარი იქნება ძირითადად. ევროპაც ალბათ, თუმცა ცნობილი მოვლენების გამო (რუსეთ-უკრაინის ომის ფონზე გაძვირებული ენერგომატარებლები) რთული ვითარებაა ევროპაში ფოლადის წარმოების მხრივ და ქართულ ფეროსილიკომანგანუმზე არ არის ისეთი მოთხოვნა, როგორიც გვინდა რომ იყოს. აშშ-ში მოიმატებს ექსპორტი, რაც ძალიან კარგია. ასევე თურქეთში, რომელიც ჩვენი პარტნიორია. თურქეთში ახორციელებენ ექსპორტს ძირითადად, ჩვენი მცირე ზომის საწარმოები“, - განაცხადა ნუგზარ კევლიშვილმა „საქმის კურსში“ სტუმრობისას.მთლიანობაში 2022 წლის 11 თვე ფეროშენადნობების მწარმოებლებისთვის კარგი იყო. საქართველოდან ექსპორტზე 454.8 მლნ დოლარის ფეროშენადნობები გავიდა, რითაც საექსპორტო კალათაში მესამე ადგილზეა. ექსპორტის ნახევარზე მეტი - 51% აშშ-ზე მოდის. ამ ბაზარზე 232.5 მლნ დოლარის ფერო გავიდა. საექსპორტო ბაზრებში მეორე ადგილზე ჩამოქვეითდა რუსეთი - 108.8 მლნ დოლარით, მესამეზეა თურქეთი, სადაც 57.3 მლნ დოლარის ფეროშენადნობის გატანა მოხდა.აღსანიშნია, რომ წელს რუსეთში მკვეთრად არის შემცირებული ფეროშენადნობთა ექსპორტი. თუ 2021 წელს, 11 თვეში, ამ ბაზარზე 157 მლნ დოლარის პროდუქცია გავიდა, წელს ეს მაჩვენებელი 31%-ით 108 მლნ დოლარამდეა შემცირებული.

1672828655

თვითმფრინავი
2023 წელს საქართველოს საჰაერო სივრცის გამოყენების ტარიფი შემცირდება

მომავალ წელს კომერციულ ავიაკომპანიებს საქართველოს საჰაერო სივრცის გამოყენების საფასური შეუმცირდებათ. ამის შესახებ BMG-ის საქაერონავიგაციის ეკონომიკური დეპარტამენტის უფროსმა თეონა ერქომაიშვილმა უთხრა.მისი თქმით, ევროპის საჰაერო ნავიგაციის უსაფრთხოების ორგანიზაციაში [Eurocontrol] ტარიფებს წელიწადში ორჯერ განიხილავენ. ქვეყნების მიერ წარდგენილი ხარჯების მიხედვით ორგანიზაცია მოსაკრებელს ამტკიცებს, რაც თითოეული წევრი ქვეყნის შემთხვევაში განსხვავებულია.„ტარიფის დადგენა დანახარჯთა ბაზის მიხედვით ხდება. ყოველ წელს Eurocontrol-ის ყველა წევრი ქვეყანა წარადგენს დანახარჯთა ბაზას. ორგანიზაციის წევრი ქვეყნებისა და ავიაკომპანიების წარმომადგენლები მსჯელობენ ამ დანახარჯთა ბაზაზე. მაგალითად, თუ რომელიმე ქვეყანამ გადაწყვიტა გაზარდოს საკუთარი დანახარჯთა ბაზა, ამის დასაბუთება უწევს და რაც მთავარია ეს უნდა შეთანხმდეს ბევრ მხარესთან. ავიაკომპანიები ყოველთვის ცდილობენ დაიცვან საკუთარი ინტერესები და ძალიან არ გაიზარდოს სანავიგაციო ერთეულის განაკვეთი. აქედან გამომდინარე, ეს პროცესი თითოეული ქვეყნისთვის ცალ-ცალკე მიმდინარეობს და აქ ერთიანი მიდგომა არ არსებობს. ანუ ყველა ქვეყანა საკუთარ დანახარჯთა ბაზას წარადგენს. კერძოდ, წარადგენს გეგმას, მომავალი ხუთი წლის განმავლობაში რა დანახარჯებს პროგნოზირებს და ამის მიხედვით მტკიცდება მომავალი წლის ტარიფი. ჩვენზე შემიძლია გითხრათ, რომ საქართველომ შეამცირა ტარიფი გასულ წელთან შედარებით. დანახარჯთა ბაზაზე დეტალურად ვერ ვისაუბრებ, თუმცა მომავალ წელს უფრო ნაკლები ტარიფი გვექნება, ვიდრე 2022 წელს გვქონდა“, - აცხადებს ერქომაიშვილი.კითხვაზე, გაიზრდება თუ არა მოსაკრებლის შემცირებით საქართველოს საჰაერო სივრცის გამოყენების მაჩვენებელი, რომელიც წელს ისედაც 80%-ით არის გაზრდილი, ერქომაიშვილი ამბობს, რომ ამას მხოლოდ საფასური არ განსაზღვრავს, თუმცა ესეც მნიშვნელოვანი ფაქტორია.„აქ გასათვალისწინებელია ის, რომ ნებისმიერი ავიაკომპანია საჰაერო სივრცის გამოყენების საკითხს უსაფრთხოებიდან გამომდინარე აფასებს. შემდეგ უკვე დანახარჯები მოდის. Eurocontrol-ის სხვა წევრ მეზობელ ქვეყნებს მაგალითად თურქეთსა და სომხეთს ჩვენთან შედარებით მაღალი ტარიფი აქვთ. ეს აუცილებლად იმოქმედებს გადაწყვეტილების მიღებისას და მეტ ავიაკომპანიას მოიზიდავს ჩვენს საჰაერო სივრცეში“, - ამბობს საქაერონავიგაციის წარმომადგენელი.

1672493140

ღვინის ექსპორტი
მომავალ წელს, ქართული ღვინის პოპულარიზაციისთვის, ბიუჯეტიდან 14 მლნ ლარი დაიხარჯება - ოთარ შამუგია

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა, ოთარ შამუგიამ გადაცემაში „ბიზნესპარტნიორი“ ქართული ღვინის ექსპორტის მაჩვენებლების და პოტენციალის შესახებ ისაუბრა.მინისტრმა აღნიშნა, რომ ღვინის ექსპორტის შარშანდელი რეკორდული მაჩვენებელი მიმდინარე წელს კიდევ უფრო გაიზრდება.„ექსპორტის მაჩვენებლების ზრდა იმის შედეგია, რომ ჩვენ აქტიურად ვმუშაობთ, რათა დავგეგმოთ რაც შეიძლება მეტი ღონისძიება იმ პრიორიტეტულ ბაზრებზე, სადაც ჩვენი მიზანი ქართული ღვინის პოპულარიზაციაა. მომავალ წელს, მხოლოდ ბიუჯეტიდან, 14 მლნ ლარი დაიხარჯება ქართული ღვინის პოპულარიზაციისთვის მსოფლიოს არაერთ ქვეყანაში, მათ შორის, ამერიკის შეერთებულ შტატებში, ევროპის ბაზარზე, ჩინეთში. ამ მიმართულებით, აქტიურად ვიწყებთ საქმიანობას  სამხრეთ კორეაში. აღსანიშნავია, რომ ამერიკის და იაპონიის ბაზრებზე,  ექსპორტის, დაახლოებით, 40%-იანი ზრდა გვაქვს. შესაბამისად, ჩვენი მხრიდან უფრო მეტი მხარდაჭერა იქნება იმისათვის, რომ ქართული  ღვინო მეტად პოპულარული გახდეს; მეწარმეებს კიდევ უფრო მეტად დავეხმარებით,  რომ მათ შეძლონ ქვეყნიდან ექსპორტზე მეტი პროდუქციის გატანა“, - აღნიშნა ოთარ შამუგიამ.

1672394807

თხილის ექსპორტი
„ქართული თხილის ექსპორტის 70% ევროკავშირის ბაზარზე მოდის“ - გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრი

„ქართული თხილისთვის ბაზარი მაქსიმალურად დივერსიფიცირებულია და ექსპორტის 70% ევროკავშირის ბაზარზე მოდის," - ამის შესახებ გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა, ოთარ შამუგიამ გადაცემის „ბიზნესპარტნიორის“ ეთერში განაცხადა.მისი თქმით, ამ სექტორში, ქვეყნის მასშტაბით, ათასობით ფერმერია დასაქმებული, აქედან, უმრავლესობა, დასავლეთ საქართველოში.„შარშან, დაახლოებით, 115 მლნ დოლარის ქართული თხილის ექსპორტი განხორციელდა. მნიშვნელოვანია, რომ ბაზარი მაქსიმალურად დივერსიფიცირებულია და ექსპორტის 70% ევროკავშირის ბაზარზე მოდის. მიმდინარე წელს, ჩვენ ვაკვირდებოდით სექტორში მიმდინარე პროცესებს. კლიმატურმა პირობებმა, ასევე სხვა გარე ფაქტორებმა, რომელიც მსოფლიო ბაზარზე ხდებოდა, გამოიწვია ის, რომ ვერ მივიღეთ იმ რაოდენობის და ხარისხის მოსავალი, როგორიც შარშან იყო. კლიმატური პირობებიდან გამომდინარე, ფერმერებმა ვერ შეძლეს სათანადო წამლობის განხორციელება; ამას დაემატა მსოფლიო ბაზარზე არსებული ვითარება და ფასები, რის გამოც ჩვენს ფერმერებს შემოსავალი შეუმცირდათ. ჩვენ არაერთი შეხვედრა გვქონდა სექტორის წარმომადგენლებთან და, შედეგად, დავიწყეთ ახალი სახელმწიფო პროგრამა, რომელიც სწორედ ამ კონკრეტულ საჭიროებებზე იქნება მორგებული.თხილის მწარმოებელი ფერმერების მხარდამჭერი პროექტის პირველი ეტაპი არის კადასტრი, თუ რომელ ფერმერს რა ფართობის, რა ჯიშის თხილი აქვს და ასევე, რა საჭიროებები არსებობს. შექმნილია შესაბამისი შტაბი, რომელიც აქტიურად მუშაობს. დღეისათვის, ჩვენი უწყების თანამშრომლების მიერ, 20.000 ჰა თხილის ბაღები უკვე რეგისტრირებულია. ჩვენ შევდივართ ყველა სოფელში და ყველა ფერმერს, ვინც ამ სფეროშია დასაქმებული, ვუწევთ მომსახურებას. მომავალი წლის თებერვლიდან, როცა დავასრულებთ რეგისტრაციის პროცესს, 1 ჰა ფართობზე განვახორციელებთ 500 ლარის ოდენობით დაფინანსების გაცემას, რაც იქნება გამოყენებული მხოლოდ თხილის მოვლის საშუალებების შესაძენად. ფერმერებს ბარათებზე დაერიცხებათ ქულები და ამ ქულების გამოყენებით, წამლობის განხორციელებისთვის საჭირო საშუალებების შეძენას სპეციალიზებულ მაღაზიებში შეძლებენ“, - განაცხადა ოთარ შამუგიამ.

1672394662

პროდუქტები მაღაზიაში
სურსათის მწარმოებელ ბიზნესოპერატორებს HACCP სისტემის დანერგვის ვალდებულება დაეკისრათ

სურსათის მწარმოებელ ყველა ბიზნესოპერატორს 2023 წლის 1 ივნისამდე ეკისრება ვალდებულება, საფრთხის ანალიზისა და კრიტიკული საკონტროლო წერტილების სისტემა (HACCP) დანერგოს. ამის შესახებ ინფორმაციას სურსათის ეროვნული სააგენტო ავრცელებს.მათი ცნობით, HACCP-ის სისტემა ბიზნესოპერატორს საშუალებას აძლევს, წინასწარ განსაზღვროს და თავიდან აიცილოს სურსათის უვნებლობის პოტენციური საფრთხეები, რაც ხელს შეუწყობს, როგორც მომხმარებლის უვნებელი სურსათით უზრუნველყოფას, ასევე რისკების პრევენციის შედეგად ეკონომიკური ზიანის თავიდან აცილებას და კონკურენტუნარიანობის გაზრდას.ევროკავშირთან ღრმა და ყოვლისმომცველი თავისუფალი სავაჭრო სივრცის შესახებ შეთანხმების (DCFTA) შესაბამისად, HACCP-ის სისტემის დანერგვა 2015 წლიდან სხვადასხვა პროფილის ბიზნესოპერატორთან ეტაპობრივად მიმდინარეობს.სურსათის ეროვნულ სააგენტოში საფრთხის ანალიზისა და კრიტიკული საკონტროლო წერტილების სისტემის (HACCP) დანერგვასთან დაკავშირებით, პურ-ფუნთუშეულის, საკონდიტრო წარმოებებისა და წისქვილკომბინატების წარმომადგენლებთან საინფორმაციო შეხვედრა გაიმართა. სურსათის ეროვნული სააგენტოს სპეციალისტებმა ბიზნესოპერატორებს დეტალური ინფორმაცია მიაწოდეს სისტემის მნიშვნელობასა და მისი დანერგვის არსებულ პრაქტიკაზე. შეხვედრა კითხვა-პასუხის რეჟიმში წარიმართა. აღინიშნა, რომ წარმოებებში ახალი რეგულაციის ეფექტიანად დანერგვისა და ბიზნესის წარმოების შეუფერხებლად განხორციელებისთვის სააგენტო ბიზნესსექტორთან აქტიურად ითანამშრომლებს.

1672394595

ბაზისბანკის საახალწლო აქცია
„ბაზისბანკის“ საახალწლო სოციალური კამპანია „ვიზრუნოთ მათზე, ვისაც ვჭირდებით“

ბაზისბანკი, კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის ინიციატივის ფარგლებში, აგრძელებს სხვადასხვა სახის საქველმოქმედო კამპანიას.საქართველოს მასშტაბით ყველა რეგიონში, ბაზისბანკის თანამშრომლებისა და საქველმოქმედო ორგანიზაციების ჩართულობით, შეირჩა ოჯახები, ვისაც ყველაზე მეტად სჭირდება საზოგადოების გვერდით დგომა. ბენეფიციარებად შეირჩნენ მრავალშვილიანი, სოციალურად დაუცველი და შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე ოჯახები.„ჩვენი გუნდის წევრების ჩართულობით, გამოიკვეთა ბენეფიციარების საჭიროებები და სპეციალურად მათთვის შევიძინეთ საახალწლო ნობათი, პროდუქტები, ტექნიკა, სათამაშოები. ბაზისბანკის თანამშრომლების ჩართულობით, თბილისსა და საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში მცხოვრებ ბენეფიციარებს ადგილზე გადავეცით მათთვის საჭირო ნივთები. ბაზისბანკის გუნდს გვჯერა, რომ ერთად კიდევ ბევრს კარგ საქმეს გავაკეთებთ.“ - ბაზისბანკის სტრატეგიული კომუნიკაციების დეპარტამენტის უფროსი, თამარ ხადური.

1672394445