1752579533

აშშ დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.7138 ლარი გახდა.ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, დღევანდელი ვაჭრობის შედეგად 1 აშშ დოლარის ღირებულება 2.7138 ლარი გახდა. კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.7149 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში 0.0011 ლარი შეადგინა.რაც შეეხება ევროს, მისი კურსი 3.1703 ლარია. მაშინ, როცა დღეს მოქმედი კურსი 3.1737 ლარს შეადგენდა. შესაბამისად, ევროს ცვლილებამ 0.0034 ლარი შეადგინა.
1752585188

Bloomberg-ის ცნობით, ბიტკოინის ფასმა ისტორიაში პირველად გადააჭარბა 120 000 დოლარს, რაც 2024 წლის დეკემბერთან შედარებით 30%-ით მეტია.აშშ-ის პრეზიდენტის დონალდ ტრამპის აშშ-ის არჩევნებში გამარჯვების, ასევე საფონდო ბირჟაზე სავაჭრო ფონდების (ETF) მხრიდან ძლიერი მოთხოვნის ფონზე ინვესტორების ოპტიმიზმი კრიპტოვალუტების მიმართ გაიზარდა.„ბიტკოინი სულ უფრო მეტად აღიქმება, როგორც მაკროეკონომიკური რისკებისგან დაცვა“, - განაცხადა ჯორჯ მანდრესმა, XBTO Trading-ის უფროსმა ტრეიდერმა.ბიტკოინის გარდა, გაიზარდა სხვა კრიპტოვალუტებიც: ეთერიუმმა 1.5%-ით მოიმატა, XRP-მა და Solana-მ - დაახლოებით 2.7%-ით.BTC Markets-ის ანალიტიკოსი რეიჩელ ლუკასი მიიჩნევს, რომ ბიტკოინი კიდევ უფრო გაიზრდება და 125 000 დოლარს მიაღწევს.
1752558895

15 ივლისს ლარის მიმართ საქართველოს ძირითადი სავაჭრო პარტნიორების ვალუტების ოფიციალური კურსი ასეთია: 1 აშშ დოლარი – 2.7149 ლარი. გამყარდა 0.11 თეთრი 1 ევრო – 3.1737 ლარი. გამყარდა 0.16 თეთრი 1 დიდი ბრიტანეთის გირვანქა სტერლინგი – 3.6619 ლარი. გამყარდა 1.53 თეთრი 1 თურქული ლირა – 0.0675 ლარი. გამყარდა 0.01 თეთრი 100 რუსული რუბლი – 3.4690 ლარი. გამყარდა 1.03 თეთრი 1000 სომხური დრამი – 7.0682 ლარი. გაუფასურდა 0.45 თეთრი 1 აზერბაიჯანული მანათი – 1.5970 ლარი. გამყარდა 0.03 თეთრი 10 უკრაინული გრივნა – 0.6485 ლარი. გამყარდა 0.14 თეთრი
1752558740

აშშ დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.7149 ლარი გახდა.ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, დღევანდელი ვაჭრობის შედეგად 1 აშშ დოლარის ღირებულება 2.7149 ლარი გახდა. კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.7160 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში 0.0011 ლარი შეადგინა.რაც შეეხება ევროს, მისი კურსი 3.1737 ლარია. მაშინ, როცა დღეს მოქმედი კურსი 3.1753 ლარს შეადგენდა. შესაბამისად, ევროს ცვლილებამ 0.0016 ლარი შეადგინა.
1752499746

„საქართველოს განახლებადი ენერგიის განვითარების ასოციაციის“ (GREDA) ინფორმაციით, საქართველოს მასშტაბით ჰესების ათეულობით პროექტი გაჩერებულია.როგორც ასოციაციის აღმასრულებელმა დირექტორმა BMG-ის განუცხადა, ამ დროისათვის ქვეყანაში ჰიდროელექტროსადგურის დაახლოებით 88 პროექტია გაჩერებული. როგორც GREDA-ში აცხადებენ, ჰესების მშენებლობის გაჭიანურების მთავარ მიზეზებს შორისაა ბიუროკრატიული პროცესები და მოსახლეობის უარყოფითი დამოკიდებულებაზე ამ ტიპის გენერაციის ობიექტების მიმართ.მაია მელიქიძის შეფასებით, გენერაციის ობიექტების მშენებლობის დასაჩქარებლად აუცილებელია, ერთი მხრივ, ბიუროკრატიული პროცესების გამარტივება, მეორე მხრივ კი, GREDA-ს მიერ ჯერ კიდევ რამდენიმე წლის წინ შემუშავებული საკანონმდებლო პაკეტის მიღება.„რეალურად ჩვენ სერიოზული გამოწვევის წინაშე ვდგავართ ჰიდროენერგეტიკასთან მიმართებაში. ჩვენს ქვეყანაში არსებობს პროექტები, მცირე და საშუალო ჰესები, რომლებიც უკვე რამდენიმე წელია გაჩერებულია. ამას აქვს თავისი მიზეზი. პირველი - ეს გახლავთ ბიუროკრატიული და დროში გაწელილი პროცედურები. დროში ძალიან ჭიანურდება სხვადასხვა ტიპის პროცედურები, ასევე მიწებთან, რეგისტრაციებთან დაკავშირებული სირთულეები. მეორე და ყველაზე კრიტიკული აქ გახლავთ ადგილობრივ მოსახლეობასთან კომუნიკაციის ნაწილი. აქ ძალიან მნიშვნელოვანია ადგილობრივი ხელისუფლების როლი, იმ უბრალო მიზეზის გამო, რომ სწორედაც მოდერატორის როლი და ფუნქცია უნდა შეითავსოს ადგილობრივმა ხელისუფლებამ. ინვესტორს ძალიან უჭირს პირადად კომუნიკაცია ადგილობრივ მოსახლეობასთან, ვინაიდან მხოლოდ ის სარგებელი, რასაც ის სთავაზობს, მოსახლეობის სხვადასხვა ტიპის სურვილების და მოთხოვნების დაკმაყოფილებასთან დაკავშირებით, საკმარისი არ არის. სწორედ ამას ემსახურება რამდენიმე წლის წინ GREDA-ს მიერ ინიციირებული კანონპროექტი და კიდევ ერთხელ ხაზგასმით მინდა ვთხოვო შესაბამის პასუხისმგებელ პირებს [კანონპროექტის მიღება]. ეს ნამდვილად არის გასაღები იმ პრობლემების მოგვარებისა, რის გამოც დღეს ათეულობით პროექტია გაჩერებული ჰიდროენერგეტიკის მიმართულებით.ჩვენ ვერასდროს ვერ ჩავანაცვლებთ მზით და ქარით ჰიდროენერგეტიკას. წელს პირველად მოხდა, რომ გენერაციის პიკში ვიყავით და მიუხედავად ამისა, იმდენად მაღალი იყო მოხმარება, რომ იძულებულები გავხდით ელექტროენერგიის იმპორტი განგვეხორციელებინა. გაცხადებული პოლიტიკაა, რომ 2030 წელს გვინდა, ენერგეტიკული თვალსაზრისით, თვითკმარი ქვეყანა ვიყოთ. იმ ტემპებით, რომლითაც დღეს ჩვენ ვცდილობთ ენერგეტიკის ხელშეწყობას, ძალიან გაგვიჭირდება, რომ ხუთი წლის განმავლობაში თვითკმარობამდე მივიდეთ. იმიტომ, რომ წლები სჭირდება ჰესების მშენებლობას, ეს არ არის ერთი ან ორი თვის ამბავი. აქედან გამომდინარე, კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, დავიწყოთ მუშაობა უკვე გუშინ თუ არა, დღეს მაინც. იმისათვის, რომ სულ მინიმუმ 2030 წელს ან უახლოეს პერიოდში მაინც გავხდეთ თვითკმარი ქვეყანა. საბოლოო ჯამში, არ გამოგვივიდეს ისე, რომ შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელი ავაშენოთ და მხოლოდ და მხოლოდ [ელექტროენერგიის] გამტარის როლი გვქონდეს“, - განაცხადა მაია მელიქიძემ.ცნობისთვის, ჯერ კიდევ რამდენიმე წლის წინ GREDA-ს მიერ მომზადებული კანონპროექტი გულისხმობს ქონების და მიწის გადასახადის გარკვეული ნაწილის უშუალოდ იმ თემსა თუ სოფელში დარჩენას, სადაც გენერაციის ობიექტები ან/და ენერგეტიკული ინფრასტრუქტურული პროექტები, მაგალითად, ელექტროგადამცემი ხაზები შენდება.bm.ge
1752484374

ქვეითებისთვის დაწესებული ჯარიმები იზრდება. აღნიშნულს ითვალისწინებს კანონპროექტი, რომლის საფუძველზეც იგეგმება „ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში“ ცვლილებების შეტანა. ექსპერტები ამბობენ, რომ შესაბამისი სიახლის დანერგვა აუცილებელია, რადგან ავტოსაგზაო შემთხვევების საკმაო ნაწილი, სწორედ ფეხით მოსიარულეთა გამო ხდება, თუმცა ასევე საინტერესოა, როგორი იქნება აღსრულების მექანიზმი და მონიტორინგი. ქვეითებისთვის ამჟამადაც მოქმედებს ჯარიმები, თუმცა არსებული სანქცია, ვერ ასრულებს პრევენციულ ფუნქციას, რის გამოც საჭიროა ჯარიმის გაზრდა.„ბოლო პერიოდში გახშირებულია საგზაო მოძრაობის მონაწილეთა, განსაკუთრებით ქვეითად მოსიარულეთა, მიერ მოძრაობის წესების დარღვევა, კერძოდ, საგზაო მოძრაობის მარეგულირებელი სიგნალისადმი დაუმორჩილებლობა. ქვეითად მოსიარულეთა ამგვარი ქცევა, აფერხებს მოძრაობას, ქმნის საავარიო სიტუაციების რისკს, რაც საფრთხეს უქმნის საგზაო მოძრაობის სხვა მონაწილეებს“, - აღნიშნულია განმარტებით ბარათში.ქვეითების (გარდა მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების მძღოლისა) მიერ „საგზაო მოძრაობის შესახებ“ კანონის დარღვევა ან/და საგზაო მოძრაობის მარეგულირებელი სიგნალისადმი დაუმორჩილებლობა, აგრეთვე საგზაო ნიშნის ან საგზაო მონიშვნის მოთხოვნათა უგულებელყოფა აქამდე 10-ლარიან ჯარიმას იწვევდა. იმ შემთხვევაში, თუ პროექტი კანონის ძალას მიიღებს, ჯარიმა 50 ლარი გახდება. ერთი წლის ვადაში იმავე დანაშაულის განმეორების შემთხვევაში ამჟამად ჯარიმა 20 ლარია, დაგეგმილი ცვლილებებით კი 100 ლარი ხდება.აღსანიშნავია, რომ კანონს ემატება ორი მუხლი, რომლის მიხედვითაც, თუ საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევა ქვეითების მიერ ჩადენილ იქნა ავტომაგისტრალზე, საერთაშორისო ან შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის გზაზე, პირი 100 ლარით დაჯარიმდება, ერთ წელში დანაშაულის განმეორება კი 200-ლარიან ჯარიმას გამოიწვევს.ცვლილების დაკანონებას მიესალმებიან საავტომობილო სფეროს სფეციალისტები. როგორც "ჩემი ქალაქის მკლავს” დამფუძნებელი გიორგი ჯაფარიძე მიიჩნევს, კანონის აღსრულება ქვეითი პატრულების მეშვეობით უნდა მოხერხდეს."პირველ რიგში, რა თქმა უნდა, მნიშვნელოვანია ჯარიმის გაზრდა, ჩვენ აქტიური კამპანია გვაქვს დაწყებული ამასთან დაკავშირებით და ძალიან ბევრ ვიდეოს შეხვდებით, თუ როგორ არღვევენ ქვეითები წესებს, როგორ ქმნიან საავარიო სიტუაციებს, რითაც საფრთხეს უქმნიან საკუთარ თავს და სხვა ადამიანების სიცოცხლესაც. აქ საუბარი არ არის ცარიელი გზის გადაკვეთაზე, არამედ საუბარია ისეთ ადგილებში გადასვლაზე, სადაც ინტენსიური მოძრაობაა და მაღალი სიჩქარე დაშვებულია.ჯარიმის გაზრდა კარგია, თუმცა ამ ყველაფერში ყველაზე მნიშვნელოვანია კანონის აღსრულება. მის გარეშე რა აზრი ექნება ჯარიმის მოცულობის გაზრდას? აღსრულება კი ისე უნდა მოხდეს, როგორც სხვა ქვეყნებშია, სადაც არსებობს ქვეითი პატრული. ცენტრალური მნიშვნელობის გზებზე, სადაც აქტიური მოძრაობაა, უნდა გამოიყოს ქვეითი პატრულები, რომლებიც აღასრულებენ შესაბამის კანონს. ერთი პერიოდი იყო მსგავსი ტიპის მონიტორინგი და ხდებოდა კიდეც დაჯარიმება. კანონს უნდა ჰქონდეს სისტემატური სახე და არა ერთჯერადი, რომ დაიწყონ და მერე გაჩერდნენ, რადგან ეს არის დიდი პრობლემა, რასაც მოგვარება სჭირდება.ზოგი ვერ ხვდება და ფიქრობს, სანამ ავტომობილს ბორბლებში ჩაუვარდება, გაჩერდება და ავარია არ მოხდება. ფაქტია, რომ ავაროების შედეგად ყოველწლიურად ბევრი ადამიანი იღუპება საქართველოში. რა თქმა უნდა, მათგან ყველა ქვეითი არ არის, მაგრამ დიდი წილი ფეხით მოსიარულეებზე მოდის. დაუდევრობით, გარდა იმისა, რომ ადამიანი თავს იღუპავს, აუბედურებს მძღოლს, რომელიც დამნაშავე შეიძლება საერთოდ არ იყოს. მაგალითად, დასაშვები სიჩქარით მიდიოდეს თავის ზოლში, თუმცა უბრალოდ ქვეითი არ იყოს ხედვის არეალში და მოხდეს უბედური შემთხვევა.საბოლოო აზრი არის ის, რომ ამ მხრივ კანონის აღსრულება არის მნიშვნელოვანი, რადგან ეს დიდი პრობლემაა მთელი ქვეყნის მასშტაბით. კანონის აღსრულებით უნდა მივიღოთ ის, რომ ყველა ფეხის მოსიარულე გადავიდეს ქვეითთა გადასასვლელზე. მით უმეტესს, გზების რეაბილიტაციის დროს შუქნიშნების დამონტაჟება არ ენანებათ, ანუ რეალურად სისტემა ქვეითებზე მორგებულია.მარტივი მაგალითი რომ მოვიყვანოთ, წერეთლისა და ჭავჭავაძის გამზირზე ბევრი შუქმნიშანია. რა თქმა უნდა, ყველა ადგილზე არ არის შესაბამისი ინფრასტრუქტურა, თუმცა, ასე თუ ისე, 50-100 მეტრის რადიუსში არის ქვეითთა გადასასვლელები. თუ მძღოლები უნდა დაემორჩილონ დამატებით შუქნიშნებს, რაც ქმნის საცობს, მაშინ ქვეითიც უნდა დაემორჩულოს კანონს, რადგან საგაზო მოძრაობის მონაწილე მხოლოდ ავტომობილის მძღოლი არ არის”, - განაცხადა გიორგი ჯაფარიძემ.სპეციალისტები იმისაც ამბობენ, რომ ჯარიმების გაზრდასთან ერთად, აუცილებელია სხვადასხვა ცვლილების შეტანა კანონში. ასეთი მოსაზრება აქვს "საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის” გამგეობის თავმჯდომარეს ეკა ლალიაშვილს:"პირველ რიგში გეტყვით იმას, რომ საგზაო უსაფრთხოება არის კომპლექსური საკითხი და როდესაც საუბარია მხოლოდ ქვეითების მიერ დარღვეულ ჯარიმების გაზრდაზე, ბევრ კითხვას იწვევს, რადგან არსებობს სხვადასხვა პრობლემური საკითხები, რასაც ასევე სჭირდება მიხედვა, თუნდაც სიჩქარის გადაჭარბების ფაქტორები ან ბავშვთა სავარძლის არსებობა, ღვედების გამოყენება უკანა სავარძელზე და ა.შ.ამ შემთხვევაში კი კითხვა ისმის, აღსრულება როგორი იქნება, რადგან ჯარიმა 10 ლარი იქნება თუ 50 ლარი, მთავარი საკითხი მაინც ადმინისტრირებაა. კარგი იქნება, თუ პრიორიტეტული საკითხები ერთმანეთთან თანხვედრაში მოექცევა. რასაკვირველია, ფეხით მოსიარულეთა მხრიდან წესების დარღვევა უნდა იყოს ყურადსაღები, მაგრამ შეიძლება უფრო მეტად არსებობდეს უპირატესი საკითხები, რომლებიც საგზაო უსაფრთხოებას მოემსახურება, ვიდრე ქვეითებისთვის ჯარიმების გაზრდა.ვისურვებდი, რომ ასეთი ტიპის კანონები იყოს არა დაჩქარებულად მიღებული, არამედ საჯარო დისკუსიებით შემუშავებული. მინიმუმ იმ ექსპერტების ჩართვით, ვინც ამ სფეროში მუშაობს”, - ამბობს ეკა ლალიაშვილი.2025 წლის პირველ სამ თვეში 1 360 ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა, რის შედეგადაც დაიღუპა 112 და დაშავდა 1 760 ადამიანი. ამ პერიოდში გარდაიცვალა 50 ქვეითი, რაც იმას ნიშნავს, რომ დაღუპულთა შორის თითქმის ყოველი მეორე ფეხით მოსიარულეა.
1752386172

აშშ დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.7160 ლარი გახდა.ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, დღევანდელი ვაჭრობის შედეგად 1 აშშ დოლარის ღირებულება 2.7160 ლარი გახდა. კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.7174 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში 0.0014 ლარი შეადგინა.რაც შეეხება ევროს, მისი კურსი 3.1753 ლარია. მაშინ, როცა დღეს მოქმედი კურსი 3.1875 ლარს შეადგენდა. შესაბამისად, ევროს ცვლილებამ 0.0122 ლარი შეადგინა.
1752242642

საპენსიო სქემაში გაწევრიანებულ მონაწილეთა რაოდენობა მილიონ 623 ათასი ადამიანია. ამის შესახებ საპენსიო ფონდის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაშია აღნიშნული.მათივე ცნობით, 2025 წლის 30 ივნისის მდგომარეობით, დაგროვებითი პენსიით ისარგებლა 22 135-მა პირმა, მათზე პენსიის სახით გაიცა 89.3 მლნ ლარი.„ივნისი, საპენსიო ფონდის პორტფელებისთვის, მიმდინარე წელს, ერთ-ერთი საუკეთესო თვე აღმოჩნდა, რაც დიდწილად საერთაშორისო ბაზრებზე აქციების ფასების ზრდამ განაპირობა. აღნიშნული დადებითი დინამიკა ინვესტორთა განწყობის გაუმჯობესებას უკავშირდება, რაც თავის მხრივ სავაჭრო მოლაპარაკებებში მიღწეული პროგრესითა და ახლო აღმოსავლეთში კონფლიქტის დეესკალაციით იყო გამოწვეული.გლობალურ ბაზრებზე დაფიქსირებულმა ზრდამ განსაკუთრებით პოზიტიურად იმოქმედა დინამიკურ პორტფელზე და ივნისის თვის ამონაგებმა 2.39% შეადგინა. ამავე პერიოდში, დაბალანსებული და კონსერვატიული პორტფელების ამონაგები, შესაბამისად 1.78% და 1.27% იყო. პორტფელებს შორის მთავარი განსხვავება საერთაშორისო აქციების პროპორციაა: დინამიკური – 49.1%; დაბალანსებული – 31%; კონსერვატიული – 16.7%. აღსანიშნავია, რომ ივნისის ძლიერი შედეგების ფონზე, დინამიკური პორტფელი ლიდერობს. პორტფელების დაარსებიდან (2023 წლის 6 აგვისტო) დღემდე გაწლიურებულმა ამონაგებმა დინამიკური პორტფელისთვის 13.8% შეადგინა, იმავე პერიოდში დაბალანსებული და კონსერვატიული პორტფელების ნომინალური ამონაგები შესაბამისად 12.7% და 11.6% იყო,“ - ნათქვამია საპენსიო ფონდის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.ფონდის მონაცემებითვე, საქართველოს საპენსიო ფონდის აქტივების ღირებულებამ ივნისის ბოლოსთვის 7.1 მილიარდ ლარს, ხოლო დაგენერირებულმა ამონაგებმა – 1.8 მილიარდ ლარს მიაღწია.
1752217801

აშშ დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.7174 ლარი გახდა.ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, დღევანდელი ვაჭრობის შედეგად 1 აშშ დოლარის ღირებულება 2.7174 ლარი გახდა. კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.7172 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში 0.0002 ლარი შეადგინა.რაც შეეხება ევროს, მისი კურსი 3.1875 ლარია. მაშინ, როცა დღეს მოქმედი კურსი 3.1805 ლარს შეადგენდა. შესაბამისად, ევროს ცვლილებამ 0.0070 ლარი შეადგინა.
1752153736

ბიტკოინის გაცვლითმა კურსმა ისტორიულ მაქსიმუმს მიაღწია. კრიპტოვალუტის ფასი წინა დღის სესიაზე რეკორდულ 112 022 ათას დოლარამდე გაიზარდა, ხოლო 10 ივლისს, თბილისის დროით 11:00 საათისთვის, 0.5%-ით დაეცა და 111 185 ათას დოლარს მიაღწია.ბიტკოინს მხარს უჭერს აშშ-ის პრეზიდენტის, დონალდ ტრამპის ადმინისტრაციის პოლიტიკა. Trump Media & Technology Group, რომელიც ფლობს Truth Social-ს, გეგმავს კრიპტოვალუტის ETF-ის გაშვებას, რომელიც ბიტკოინში ინვესტირებას განახორციელებს.
1752143405

ლურჯი მოცვის ექსპორტის მონაცემები მზარდია. ამის შესახებ ინფორმაციას გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს.კერძოდ, მათი ცნობით, 2025 წლის 1-ელი მაისიდან 8 ივლისის პერიოდში, ექსპორტირებული მოცვის რაოდენობა წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 983 ტონით ანუ 23%-ით, ხოლო ღირებულება 10.4 მლნ-ით აშშ დოლარით ანუ 40%-ით გაიზარდა.რა ღირს კილოგრამი ქართული მოცვი საექსპორტოდ?უწყების ინფორმაციით, მიმდინარე წლის აღნიშნულ პერიოდში 1 კგ მოცვის საშუალო საექსპორტო ფასი 6.8 აშშ დოლარია, რაც 14%-ით აღემატება წინა წლის მაჩვენებელს.ამასთან, სამინისტროს ცნობით, მოცვის საექსპორტო ქვეყნებია: რუსეთი (5 018 ტონა); პოლონეთი (86 ტონა); გერმანია (68 ტონა); არაბთა გაერთიანებული საამიროები (64 ტონა); ნიდერლანდები (63 ტონა); სომხეთი (50 ტონა); კატარი (0.9 ტონა); ინდოეთი (0.7 ტონა).
1752136832

„გასტროტურიზმის მიმართულებით უცვლელია მოთხოვნა, როგორც შარშან ამ დროს იყო, ისეა ახლაც“, - ამის შესახებ „ბიზნესპრესნიუსთან“ „გასტრონომიული და რურალ ტურიზმის ასოციაციის” დამფუძნებელმა ქეთი კვიჭიძემ განაცხადა.მისი თქმით, წინა წელთან შედარებით, გასტროტურიზმის კუთხით მოთხოვნა იმავე ნიშნულზეა და არ გაზრდილა.„ბოლო 2 წელია შეიცვალა ტურისტების სეგმენტი - უფრო ინდოელები არიან"„გასტროტურიზმის მიმართულებით უცვლელია მოთხოვნა, როგორც შარშან ამ დროს იყო, ისეა კვლავ. რეალურად არ გაზრდილა ამ ეტაპზე, რა მდგომარეობაც გასულ წელს იყო, შენარჩუნებულია. რეგიონების კუთხით, სეზონურობა რამდენიმე წელია აისახება და განსაკუთრებით მოთხოვნა არის აჭარაზე, ყაზბეგზე, კარგად დაიწყო სეზონი კახეთში და ახლა მინელდა - ყოველ წელს ასეა. ველოდებით, რომ რთველის პერიოდში ისევ იქნება მოთხოვნა კახეთზე. რაც შეეხება რაჭას, აქ უფრო მეტად შიდა ტურიზმია განვითარებული“, - აღნიშნა ქეთი კვიჭიძემ.როგორც მანვე აღნიშნა, ტურისტების დიდი ნაწილი აზიური ქვეყნებიდან არის.„ძირითადად აქტიურია აზიური სეგმენტი, ზოგადად, მგონი ეს ტენდენციაა მთელ მსოფლიოში. ახლახან ვიყავი საფრანგეთში და შვეიცარიაში და ინდოელი ტურისტები იქაც ძალიან გააქტიურებულები არიან და ჩვენთანაც ძირითადად ბოლო 2 წელია შეიცვალა ტურისტების სეგმენტი“, - განაცხადა „ბიზნესპრესნიუსთან“ ქეთი კვიჭიძემ.ტურიზმის სექტორი ბოლო პერიოდია აქტიურად საუბრობს იმის შესახებ, რომ გაზრდილია აღმოსავლეთის ქვეყნებიდან ვიზიტორების რაოდენობა. მათივე განცხადებით, აზიურ სეგმენტს ნაკლებად აინტერესებს ქართული სამზარეულო და ღვინო. კითხვაზე, რამდენად ჩანს ეს ტენდენცია გასტროტურიზმში, ქეთი კვიჭიძე გვპასუხობს: „დიახ, უფრო ნაკლებად აინტერესებთ...“
1752136482