1762940618
მარტივად ამტვერებადი და აალებადი მასალების, მეორადი ნაწილების, მეორადი საბურავებისა და ჯართის განთავსება/რეალიზაციის წესების მოსალოდნელი გამკაცრების ფონზე, თბილისის ტერიტორიაზე ავტოსერვისების კომპანიების გაფრთხილება მიმდინარეობს.როგორც „ბიზნესპრესნიუსს“ რამდენიმე კომპანიაში განუცხადეს, თბილისის მუნიციპალური ინსპექციისგან მცირე და საშუალო ბიზნესები იღებენ გაფრთხილებებს იმასთან დაკავშირებით, რომ არსებულ მისამართებზე ფუნქციონირების გაგრძელებას 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან ვეღარ შეძლებენ.კომპანია „გრინ ლაინის“ დამფუძნებლის, არჩილ კვიცარიძის თქმით, მეწარმეების ნაწილს სრულად მოუწევს ახალ მისამართებზე გადასვლა, ნაწილი კი უცვლელი ადგილმდებარეობით, თუმცა ახალი რეგულაციების დაცვით გააგრძელებს მუშაობას. მისივე ინფორმაციით, მოსალოდნელი ცვლილებები ყველა შესაძლო ვარიანტში გაზრდის ფასებს ავტოსერვისებზე.„ივერთუბანში მივიდნენ მეორადი ნაწილების და მანქანის შეკეთების სერვისის ობიექტებზე და პირდაპირ უთხრეს, რომ იქაურობა უნდა დაიკეტოს. განუცხადეს, რომ წინააღმდეგ შემთხვევაში დააჯარიმებენ. ეს ბიზნესები ალტერნატიულ ფართებს უკვე ეძებენ. ასე განუმარტეს, რომ კონკრეტულად იმ მლოკაციაზე არ შეიძლებოდა მათი საქმიანობა.ავტოსერვისებს შეიძლება მასიურად მოუწიოთ სხვა ლოკაციებზე გადასვლა. ასეთი ინფორმაციები მოდის ჩვენამდე, რომ უნდა გადავიდეთ ქალაქგარეთ ან გარეუბნებში. სავარაუდოდ, ნებადართული იქნება გლდანის შემოვლით გზაზე, წეროვანში, ლილოში, ორხევისკენ და მსგავს ტერიტორიებზე. დასახლებული ადგილი არ უნდა იყოს ოღონდ. ძირითადად, ეს შეეხება საბურავებს, ზეთებს და მარტივად აალებად ნივთიერებებს. რაც შეეხება წესებს, როგორც ვიცი 30-სანტიმეტრიან ბეტონს სთხოვენ და გადახურულს მასალის განთავსებისთვის.კონკრეტულად ჩემს კომპანიას შეეხება თუ არა, ჯერაც გაურკვევლობაში ვარ. ყველა გვამისამართებს, მაგრამ ვის ეხება და ვის არა, ვერავინ ვერ გვეუბნება. ვერც მერია და სად უნდა გავარკვიოთ, ეს მაინც რომ ვიცოდეთ. ადვოკატების თქმითაც, პირველად ესმით ეს საკითხი. აქედან გამომდინარე, დაზუსტებით ვერაფერი ვერ გავიგეთ. რომ ვერ არკვევ, მთავარი პრობლემა სწორედ ესაა. ჩემი აზრით, იანვრიდან ვერ გადაგვიწყვეტენ ამ ყველაფერს. იმდენი დასაქმებულია სფეროში, დრო გჭირდება, რომ რაღაცაზე გადაეწყო. მშიერი ხომ არ დარჩება ეს ხალხი?! თან როცა იმასაც ვერ გეუბნებიან, სად უნდა წახვიდე.ყველა ვარიანტში, ხარჯები გამეზრდება ძალიან და არ ვიცი, რამდენად შევძლებ მაგას. პრაქტიკულად, ბიზნესის ჩავარდნას გამოიწვევს ეს ყველაფერი. არ მგონია, ქალაქგარეთ ვინმემ შემომთავაზოს აშენებული ბოქსები ვამუშაო. ისევ მე მომიწევს ან შეძენა მიწის, ან ქირაობა.ხარჯების ზრდა კი სერვისის მნიშვნელოვნად გაძვირებას გამოიწვევს. ბევრი ვერ შეძლებს ცვლილებებზე გადაწყობას და კონკურენტუნარიანიც აღარ იქნება ბაზარი. ვინც შეძლებს, თავიდანვე ფულის ჩადება დასჭირდება და შემდეგ ბუნებრივია, გაძვირებული სერვისით თანხის ამოღებაზე იმუშავებს“, - აცხადებს „გრინ ლაინის“ დამფუძნებელი.ბაზარზე მომუშავე კიდევ ერთი მეწარმე „ბიზნესპრესნიუსთან“ ამბობს, რომ ახალი რეგულაციების ამოქმედების შემდეგ, ხარჯები და აქედან გამომდინარე სერვისიც, დაახლოებით 3-ჯერ გაძვირდება. ავტო ინდუსტრიის წარმომადგენლები მოსალოდნელი საცობების პრობლემაზეც საუბრობენ.„თბილისის მასშტაბით, შემოგარენში მაქსიმუმ 3 მიმართულებაა, საითაც შეგიძლია გადახვიდე. ესაა სამრეწველო ზონები გლდანის შემოვლით გზაზე, ორხევში ან წეროვნისკენ. საუბარია ძირითად მიმართულებებზე. ცვლილება პრობლემას გამოიწვევს საცობების მხრივაც. სწორედ ეს იქნება ყველაზე დიდი კატასტროფა. წარმოიდგინეთ, ზეთის შესაცვლელად შესაძლოა, თბილისიდან მოგიწიოს გასვლა. ამ ძირითად მიმართულებებზე მოუწევს სიარული ყველას სერვისების მისაღებად. დროც ხომ უნდა დაკარგო? თბილისის მასშტაბით ზეთს ვერსად ვეღარ შეცვლი, მეორად საბურავს ვეღარ დააყენებ აკრძალულ ზონებში. მხოლოდ დედაქალაქში არსებულ სამრეწველო ზონებში იქნება ეს ყველაფერი ხელმისაწვდომი.სამრეწველო ზონებში ნებადართული რომ გახდება ეს საქმიანობა, ხარჯიც და ქირაც მოიმატებს დაახლოებით სამჯერ. აქედან გამომდინარე, სერვისიც სამჯერ გაძვირდება.ვულკანიზაციას და ახალ საბურავს არავინ არ კრძალავს, მაგრამ გადახურულში უნდა იყოს დაცულად. მეორად საბურავს მაინც ეკრძალება გაყიდვა, ღია სივრცეშიც რომ არ გქონდეს. კანონში წერია ასე, მაგრამ დეტალებში არავინ არაფერი არ ახსნა. ჩვენ მაგალითად, ზეთის შეცვლის სერვისიც გვაქვს, რომლის დაკეტვაც ალბათ, მოგვიწევს. გვაქვს შეკეთების ნაწილიც, რომელსაც სავარაუდოდ, არ შეეხება გადატანა. მივესალმები ამ ყველაფერს, ეკოლოგიის მხრივ სრული გაუგებრობაა ფეიქრებზე, გინდაც ისანში ან ელიავაზე, მაგრამ მეორე მხარეა უკვე ბიზნესი. მე თუ ობიექტზე დავიცავ ეკოლოგიას, სისუფთავეს და უსაფრთხოების ნორმებს, რატომ არ უნდა მქონდეს უფლება საცხოვრებელ და რეკრეაციულ ზონაში ვიფუნქციონირო. თანაც, როცა მანამდე ეს უფლება გვქონდა“, - აცხადებს ავტო სერვისის ობიექტის წარმომადგენელი.შეგახსენებთ, მეორეული საბურავების, შავი და ფერადი ლითონების ჯართის, ექსპლუატაციიდან გამოსული სატრანსპორტო საშუალებებისა და მათი ნაწილების, ადვილად აალებადი, ფეთქებადი ან ამტვერებადი მასალის განთავსება ან/და რეალიზაცია 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან თბილისის სხვადასხვა ზონაში აიკრძალება.თბილისის მუნიციპალური ინსპექციისგან „ბიზნესპრესნიუსისთვის“ მიწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, საქმიანობა ნებადართული არ იქნება დედაქალაქის მასშტაბით არსებულ საცხოვრებელ, რეკრეაციულ, სატყეო, სპეციალურ, სატრანსპორტო და სანიტარული დაცვის ზონებში. დასაშვებ ფუნქციურ ზონებში კი (ძირითადად სამრეწველო და საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონა), განისაზღვრა გარკვეული პირობები, რომლებიც ტერიტორიის მესაკუთრეებმა და მეწარმე სუბიექტებმა უნდა დააკმაყოფილონ.BPN.GE
1764326553
1764307727
„საქმიანობის გაგრძელება ახალი რეგულაციების დაცვით მოუწევთ“ - შეიცვლის თუ არა ელიავას ბაზრობა ადგილმდებარეობასელიავას ბაზრობაზე მყოფ მოვაჭრეებს 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან ახალი რეგულაციების დაკმაყოფილება მოუწევთ. ამის შესახებ „ბიზნესპრესნიუსს" თბილისის მუნიციპალურ ინსპექციაში განუცხადეს.შეგახსენებთ, რომ მეორეული საბურავების, შავი და ფერადი ლითონების ჯართის, ექსპლუატაციიდან გამოსული სატრანსპორტო საშუალებებისა და მათი ნაწილების, ადვილად აალებადი, ფეთქებადი ან ამტვერებადი მასალის განთავსება ან/და რეალიზაცია 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან თბილისის სხვადასხვა ზონაში აიკრძალება.აღსანიშნავია, რომ ახალი წესების ამოქმედება რამდენჯერმე გადავადდა, რის მიზეზადაც ბიზნესსუბიექტების მოუმზადებლობა სახელდებოდა, თუმცა თბილისის მერის განცხადებით, რეგულაციების გადავადება აღარ მოხდება და იანვრიდან ახალი მოთხოვნების დაკმაყოფილება მოუწევთ. მეტიც, პარლამენტი განიხილავს კანონპროექტს, რომლის თანახმადაც, იგეგმება ამ რეგულაციების დარღვევაზე ფულადი სანქციების გაზრდა, კერძოდ, დაგეგმილი ცვლილებებით, თითოეული კანონდარღვევისთვის ჯარიმები 400%-ით იზრდება.როგორც „ბიზნესპრესნიუსს“ თბილისის მუნიციპალურ ინსპექციაში განუცხადეს, უკვე განისაზღვრა ზონები, სადაც აღნიშნული საქმიანობა სრულად აკრძალული იქნება და ტერიტორიები, სადაც დასაშვები იქნება გარკვეული რეგულაციების დაცვით. განსაკუთრებით საყურადღებოა, ელიავას ბაზრობის საკითხი, რადგან ვრცელდებოდა ინფორმაცია, რომ შესაძლოა, მისი ადგილმდებარეობის შეცვლაც კი გამხდარიყო საჭირო.თბილისის მუნიციპალურ ინსპექციაში „ბიზნესპრესნიუსს“ განუცხადეს, რომ ელიავას ბაზრობა დასაშვებ ფუნქციურ ზონაშია მოქცეული და მოვაჭრეებს შესაძლებლობა ექნებათ, უცვლელი მისამართით, თუმცა ახალი რეგულაციების დაცვით განაგრძონ საქმიანობა.„სამრეწველო და საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონებისთვის განისაზღვრა გარკვეული პირობები, რომლებიც ტერიტორიის მესაკუთრეებმა და მეწარმე სუბიექტებმა უნდა დააკმაყოფილონ.კერძოდ, რეგულაციით მოთხოვნილია, რომ დასაშვებ არეალებში უზრუნველყოფილი იყოს: ამტვერებადი მასალების დახურულ შენობებში განთავსება/რეალიზება; ფეთქებადი და ადვილად აალებადი მასალების განთავსება/რეალიზების შემთხვევაში შენობებიდან გასასვლელი საშუალებების, სანიტარული პირობების, სათანადო განათებისა და განიავების უზრუნველყოფა; შენობაში ხანძრისა და სხვა საფრთხეებისგან სიცოცხლისა და საკუთრების დაცვის, ასევე, მეხანძრე-მაშველებისა და მაშველების უსაფრთხოების უზრუნველყოფა საგანგებო ვითარებებისას“, - ნათქვამია ინსპექციის მიერ „ბიზნესპრესნიუსისთვის“ მოწოდებულ ინფორმაციაში. ამასთან, მუნიციპალური ინსპექციის ცნობით, რეგულაციას დაქვემდებარებულია 14-ზე მეტი მსხვილი არეალი. აღნიშნულ ლოკაციებზე მესაკუთრეებს თავიანთ საკუთრებაში არსებულ ტერიტორიაზე 10 000-მდე მცირე და 1500-ზე მეტი საშუალო მეწარმე ჰყავთ დასაქმებული.წყარო: www.bpn.ge
1764148051
„საქართველოს სახელმწიფო არ იღებს არანაირ ფინანსურ ვალდებულებას, არის მთლიანად დაცლილი ვალდებულებისგან“ - კობახიძე „იგლ ჰილსის“ პროექტზე„საქართველოს სახელმწიფო არ იღებს არანაირ ფინანსურ ვალდებულებას, არის მთლიანად დაცლილი ვალდებულებისგან,“ - ამის შესახებ პრემიერმა ირაკლი კობახიძემ პარლამენტის გამოსვლისას განაცხადა, სადაც ინტერპელაციის წესით არის დაბარებული სწორედ ამ პროექტთან დაკავშირებით.„რაც შეეხება მხარეების ვალდებულებებს: ფუძნდება ერთობლივი კომპანია, სადაც წილის მესამედი ეკუთვნის სახელმწიფოს, 2/3 ეკუთვნის კომპანია „იგლ ჰილს“.მნიშვნელოვანია, რომ საქართველოს სახელმწიფო თავის თავზე არ იღებს არანაირ ფინანსურ ვალდებულებას, სახელმწიფო არის მთლიანად დაცლილი ვალდებულებებისგან. ჩვენ შევდივართ მიწის ნაკვეთებით ამ პროექტში და სახელმწიფოს არანაირი გარანტიის ვალდებულება არ აქვს, მათ შორის პარტნიორი კომპანიის მიმართ.ინვესტორი იღებს ვალდებულებას სრულად უზრუნველყოს პროექტის დაფინანსება და განახორციელოს პროექტის მენეჯმენტი. ანუ ვალდებულებები მთლიანად არის პარტნიორი კომპანიის მხარეს. არავითარი მონოპოლიები, ფინანსური გარანტია და სპეციალური პირობები ინვესტორი კომპანიის მიმართ,“- განაცხადა კობახიძემ.
1764139146
ეს ფული ბიუჯეტში ხომ არ ჩარიცხულა? - დავით მათიკაშვილი ემიგრანტებისგან გადმორიცხულ თანხებზეძალიან დიდი და მნიშვნელოვანია თანხა, რაც ჩვენი ემიგრაციისგან ირიცხება - ყველა ოჯახი მადლობელია და სწორად უყურებს ამ მნიშვნელოვან შენატანს, მაგრამ ისიც უნდა გავიაზროთ, რომ ეს ფული ბიუჯეტში ხომ არ ჩარიცხულა? - აღნიშნული განცხადება “ქართული ოცნების“ დეპუტატმა დავით მათიკაშვილმა “საარჩევნო კოდექსის“ პროექტის იმ ნაწილის კრიტიკის პასუხად გააკეთა, რომლის გათვალისწინებით, პარლამენტის არჩევნები მხოლოდ საქართველოში გაიმართება და უცხოეთში საარჩევნო უბნები აღარ გაიხსნება.როგორც მათიკაშვილმა აღნიშნა, 2024 წელს ჩვენი ემიგრაციისგან 3 მილიარდ 300 მილიონი დოლარი გადმოირიცხა.“ეს არის ძალიან დიდი და ძალიან მნიშვნელოვანი თანხა. ძალიან ბუნებრივია, რომ ყველა ოჯახი მადლობელია და სწორად უყურებს ამ მნიშვნელოვან შენატანს საკუთარი ქვეყნისა და საკუთარი ოჯახების კეთილდღეობაში, მაგრამ ისიც უნდა გავიაზროთ, რომ ეს ფული ბიუჯეტში ხომ არ ჩარიცხულა? ეს ფული კონკრეტულ ადამიანებს და კონკრეტულად იმ მოქალაქეებს ჩაერიცხა, ვისი ოჯახის წევრებიც უცხოეთში იმყოფებიან. ჩვენთვის სავსებით გასაგებია, ეს რამხელა შრომასთან და რამხელა ენერგიასთან არის დაკავშირებული, რომ ეს ადამიანები იქ ნაღვაწის მნიშვნელოვან პროცენტს საკუთარ ქვეყანაში გზავნიან, მაგრამ მაინც უნდა ვიყოთ ზუსტი, არ უნდა მოვატყუოთ საზოგადოება - საუბარია არა 11 მილიარდზე, არამედ 3 მილიარდ 300 მილიონი დოლარზე“, - განაცხადა დავით მათიკაშვილმა.პარლამენტი ახალი რედაქციის “საარჩევნო კოდექსს“ და მისგან გამომდინარე კანონპროექტებს პირველი მოსმენით იხილავს.
სხვა სიახლეები
მარტივად ამტვერებადი და აალებადი მასალების, მეორადი ნაწილების, მეორადი საბურავებისა და ჯართის განთავსება/რეალიზაციის წესების მოსალოდნელი გამკაცრების ფონზე, თბილისის ტერიტორიაზე ავტოსერვისების კომპანიების გაფრთხილება მიმდინარეობს.როგორც „ბიზნესპრესნიუსს“ რამდენიმე კომპანიაში განუცხადეს, თბილისის მუნიციპალური ინსპექციისგან მცირე და საშუალო ბიზნესები იღებენ გაფრთხილებებს იმასთან დაკავშირებით, რომ არსებულ მისამართებზე ფუნქციონირების გაგრძელებას 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან ვეღარ შეძლებენ.კომპანია „გრინ ლაინის“ დამფუძნებლის, არჩილ კვიცარიძის თქმით, მეწარმეების ნაწილს სრულად მოუწევს ახალ მისამართებზე გადასვლა, ნაწილი კი უცვლელი ადგილმდებარეობით, თუმცა ახალი რეგულაციების დაცვით გააგრძელებს მუშაობას. მისივე ინფორმაციით, მოსალოდნელი ცვლილებები ყველა შესაძლო ვარიანტში გაზრდის ფასებს ავტოსერვისებზე.„ივერთუბანში მივიდნენ მეორადი ნაწილების და მანქანის შეკეთების სერვისის ობიექტებზე და პირდაპირ უთხრეს, რომ იქაურობა უნდა დაიკეტოს. განუცხადეს, რომ წინააღმდეგ შემთხვევაში დააჯარიმებენ. ეს ბიზნესები ალტერნატიულ ფართებს უკვე ეძებენ. ასე განუმარტეს, რომ კონკრეტულად იმ მლოკაციაზე არ შეიძლებოდა მათი საქმიანობა.ავტოსერვისებს შეიძლება მასიურად მოუწიოთ სხვა ლოკაციებზე გადასვლა. ასეთი ინფორმაციები მოდის ჩვენამდე, რომ უნდა გადავიდეთ ქალაქგარეთ ან გარეუბნებში. სავარაუდოდ, ნებადართული იქნება გლდანის შემოვლით გზაზე, წეროვანში, ლილოში, ორხევისკენ და მსგავს ტერიტორიებზე. დასახლებული ადგილი არ უნდა იყოს ოღონდ. ძირითადად, ეს შეეხება საბურავებს, ზეთებს და მარტივად აალებად ნივთიერებებს. რაც შეეხება წესებს, როგორც ვიცი 30-სანტიმეტრიან ბეტონს სთხოვენ და გადახურულს მასალის განთავსებისთვის.კონკრეტულად ჩემს კომპანიას შეეხება თუ არა, ჯერაც გაურკვევლობაში ვარ. ყველა გვამისამართებს, მაგრამ ვის ეხება და ვის არა, ვერავინ ვერ გვეუბნება. ვერც მერია და სად უნდა გავარკვიოთ, ეს მაინც რომ ვიცოდეთ. ადვოკატების თქმითაც, პირველად ესმით ეს საკითხი. აქედან გამომდინარე, დაზუსტებით ვერაფერი ვერ გავიგეთ. რომ ვერ არკვევ, მთავარი პრობლემა სწორედ ესაა. ჩემი აზრით, იანვრიდან ვერ გადაგვიწყვეტენ ამ ყველაფერს. იმდენი დასაქმებულია სფეროში, დრო გჭირდება, რომ რაღაცაზე გადაეწყო. მშიერი ხომ არ დარჩება ეს ხალხი?! თან როცა იმასაც ვერ გეუბნებიან, სად უნდა წახვიდე.ყველა ვარიანტში, ხარჯები გამეზრდება ძალიან და არ ვიცი, რამდენად შევძლებ მაგას. პრაქტიკულად, ბიზნესის ჩავარდნას გამოიწვევს ეს ყველაფერი. არ მგონია, ქალაქგარეთ ვინმემ შემომთავაზოს აშენებული ბოქსები ვამუშაო. ისევ მე მომიწევს ან შეძენა მიწის, ან ქირაობა.ხარჯების ზრდა კი სერვისის მნიშვნელოვნად გაძვირებას გამოიწვევს. ბევრი ვერ შეძლებს ცვლილებებზე გადაწყობას და კონკურენტუნარიანიც აღარ იქნება ბაზარი. ვინც შეძლებს, თავიდანვე ფულის ჩადება დასჭირდება და შემდეგ ბუნებრივია, გაძვირებული სერვისით თანხის ამოღებაზე იმუშავებს“, - აცხადებს „გრინ ლაინის“ დამფუძნებელი.ბაზარზე მომუშავე კიდევ ერთი მეწარმე „ბიზნესპრესნიუსთან“ ამბობს, რომ ახალი რეგულაციების ამოქმედების შემდეგ, ხარჯები და აქედან გამომდინარე სერვისიც, დაახლოებით 3-ჯერ გაძვირდება. ავტო ინდუსტრიის წარმომადგენლები მოსალოდნელი საცობების პრობლემაზეც საუბრობენ.„თბილისის მასშტაბით, შემოგარენში მაქსიმუმ 3 მიმართულებაა, საითაც შეგიძლია გადახვიდე. ესაა სამრეწველო ზონები გლდანის შემოვლით გზაზე, ორხევში ან წეროვნისკენ. საუბარია ძირითად მიმართულებებზე. ცვლილება პრობლემას გამოიწვევს საცობების მხრივაც. სწორედ ეს იქნება ყველაზე დიდი კატასტროფა. წარმოიდგინეთ, ზეთის შესაცვლელად შესაძლოა, თბილისიდან მოგიწიოს გასვლა. ამ ძირითად მიმართულებებზე მოუწევს სიარული ყველას სერვისების მისაღებად. დროც ხომ უნდა დაკარგო? თბილისის მასშტაბით ზეთს ვერსად ვეღარ შეცვლი, მეორად საბურავს ვეღარ დააყენებ აკრძალულ ზონებში. მხოლოდ დედაქალაქში არსებულ სამრეწველო ზონებში იქნება ეს ყველაფერი ხელმისაწვდომი.სამრეწველო ზონებში ნებადართული რომ გახდება ეს საქმიანობა, ხარჯიც და ქირაც მოიმატებს დაახლოებით სამჯერ. აქედან გამომდინარე, სერვისიც სამჯერ გაძვირდება.ვულკანიზაციას და ახალ საბურავს არავინ არ კრძალავს, მაგრამ გადახურულში უნდა იყოს დაცულად. მეორად საბურავს მაინც ეკრძალება გაყიდვა, ღია სივრცეშიც რომ არ გქონდეს. კანონში წერია ასე, მაგრამ დეტალებში არავინ არაფერი არ ახსნა. ჩვენ მაგალითად, ზეთის შეცვლის სერვისიც გვაქვს, რომლის დაკეტვაც ალბათ, მოგვიწევს. გვაქვს შეკეთების ნაწილიც, რომელსაც სავარაუდოდ, არ შეეხება გადატანა. მივესალმები ამ ყველაფერს, ეკოლოგიის მხრივ სრული გაუგებრობაა ფეიქრებზე, გინდაც ისანში ან ელიავაზე, მაგრამ მეორე მხარეა უკვე ბიზნესი. მე თუ ობიექტზე დავიცავ ეკოლოგიას, სისუფთავეს და უსაფრთხოების ნორმებს, რატომ არ უნდა მქონდეს უფლება საცხოვრებელ და რეკრეაციულ ზონაში ვიფუნქციონირო. თანაც, როცა მანამდე ეს უფლება გვქონდა“, - აცხადებს ავტო სერვისის ობიექტის წარმომადგენელი.შეგახსენებთ, მეორეული საბურავების, შავი და ფერადი ლითონების ჯართის, ექსპლუატაციიდან გამოსული სატრანსპორტო საშუალებებისა და მათი ნაწილების, ადვილად აალებადი, ფეთქებადი ან ამტვერებადი მასალის განთავსება ან/და რეალიზაცია 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან თბილისის სხვადასხვა ზონაში აიკრძალება.თბილისის მუნიციპალური ინსპექციისგან „ბიზნესპრესნიუსისთვის“ მიწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, საქმიანობა ნებადართული არ იქნება დედაქალაქის მასშტაბით არსებულ საცხოვრებელ, რეკრეაციულ, სატყეო, სპეციალურ, სატრანსპორტო და სანიტარული დაცვის ზონებში. დასაშვებ ფუნქციურ ზონებში კი (ძირითადად სამრეწველო და საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონა), განისაზღვრა გარკვეული პირობები, რომლებიც ტერიტორიის მესაკუთრეებმა და მეწარმე სუბიექტებმა უნდა დააკმაყოფილონ.BPN.GE
საზოგადოება • 1764326553
თიბისი კაპიტალმა და ამერიკის სავაჭრო პალატამ წელი ტრადიციულად ერთობლივი ღონისძიებით შეაჯამეს. თიბისის მულტიფუნქციურ სივრცეში პარტნიორებისთვის გამართულ კონფერენციაზე 2026 წლის ეკონომიკურ მოლოდინებსა და გამოწვევებზეც იმსჯელეს. სავაჭრო რეჟიმების ცვლილებები, ხელოვნური ინტელექტის სწრაფი განვითარება და მსოფლიოში მშვიდობის დამყარების მცდელობები - ის ფაქტორებია, რომლებიც დღეს გლობალურ ეკონომიკას განსაზღვრავს, კერძო სექტორს კი მკვეთრი ცვლილებებისკენ უბიძგებს.“როგორც თიბისისა და ამერიკის სავაჭრო პალატის მმართველი გუნდის წევრი, მოხარული ვარ, რომ უკვე მეოთხედ ვმასპინძლობთ ერთობლივ ღონისძიებას, რომელსაც AmCham-ის წევრები და აშშ-ის საელჩოს წარმომადგენლები ესწრებიან. თიბისისთვის, როგორც ბიზნესის N1 მხარდამჭერისთვის, მნიშვნელოვანია, რომ ჩვენს პარტნიორებს სანდო და დროული ინფორმაცია პირველებმა მივაწოდოთ. მსგავსი ღონისძიებებით ბიზნესს საშუალებას ვაძლევთ, დაინახოს ფართო სურათი; გააანალიზოს გამოწვევები და შესაძლებლობები; და რაც მთავარია, დაიწყოს ადაპტაცია ახალ რეალობასთან”,- გიორგი თხელიძე, თიბისის გენერალური დირექტორის მოადგილე.„მსოფლიო ეკონომიკის განვითარება დღეს საკმაოდ რთული დინამიკით გამოირჩევა და მოხარული ვარ, რომ ჩვენ - ამერიკის სავაჭრო პალატამ და თიბისიმ - ერთად ჩამოვაყალიბეთ მოქნილი ქვე-პლატფორმა, სადაც კერძო სექტორი იღებს ყველაზე ობიექტურ, ხარისხიან და სტრატეგიულად მნიშვნელოვან ინფორმაციას, რაც შემდგომში მათ ეხმარებათ, იყვნენ გრძელვადიანად კონკურენტუნარიანები, ეფექტიანად მართონ რისკები და მოერგონ ცვლილებებს. საბოლოო ჯამში, ეს ყველაფერი, რა თქმა უნდა, ქვეყნის ეკონომიკის გაჯანსაღებას ემსახურება“,- ირაკლი ბაიდაშვილი, ამერიკის სავაჭრო პალატის პრეზიდენტი.
ბიზნესი • 1764326275
საქართველოს ბანკი, დეველოპერული სექტორის გაძლიერებას აქტიურად განაგრძობს. ამ მიზნით, ბანკთან თანამშრომლობით კომპანია „ეთჰოუმი“ მულტიფუნქციური საცხოვრებელი კომპლექსის სამშენებლო პროექტს, ვაჟა-ფშაველას მიმდებარედ, ოთარ ჭილაძის N9-ში ახორციელებს.პროექტის ჯამური ღირებულება 17.2 მლნ. დოლარს შეადგენს, საქართველოს ბანკის ინვესტიცია კი 12.2 მლნ. დოლარია. აღნიშნული პროექტი 3,668 კვ.მ -ზე 19 სართულიანი მულტიფუნქციური კორპუსის მშენებლობას ითვალისწინებს, რომელიც საერთო ჯამში 114 ბინას, სასტუმროს ნომრებს, კომერციულ ფართებსა და საპარკინგე სივრცეს გააერთიანებს. სამშენებლო სამუშაოები 2025 წელს დასრულდება. „საქართველოს ბანკი მრავალი წელია სამშენებლო და დეველოპერული სექტორის მხარდამჭერია და ამ მიმართულებით არაერთი პროექტის პარტნიორები ვყოფილვართ. ამჯერად, კომპანია „ეთჰოუმი“ მულტიფუნქციური საცხოვრებელი სახლის სამშენებლო პროექტს ახორციელებს, რომელიც როგორც ბინებს, ასევე სასტუმროს ნომრებს გააერთიანებს. აღნიშნული პროექტი ერთ-ერთ ყველაზე მშვიდ და გამწვანებულ ქუჩაზე მდებარეობს და ის არქიტექტურით, მრავალფუნქციურობითა და ენერგოეფექტურობით გამოირჩევა. სამომავლოდ, კომპანია არაერთი დეველოპერული პროექტის განხორციელებას გეგმავს, რომელიც ადვილად ხელმისაწვდომი იქნება მომხმარებლებისთვის. გვინდა წარმატებები ვუსურვო გუნდს, ჩვენ კი არ ვჩერდებით და ვაგრძელებთ აღნიშნული სექტორის გაძლიერებას,“ - განაცხადა საქართველოს ბანკის კორპორაციული გაყიდვების სექტორის უფროსმა, ირაკლი კიკალიშვილმა.
ბიზნესი • 1764321065
თიბისი კაპიტალის მკითხველისთვის ცნობილია, რომ მიმდინარე წელს ლარის მხარდამჭერ ძირითად ფაქტორებს შორისაა სავალუტო კონვერტაციები, წმინდა სავალუტო შემოდინებები და აშშ დოლარის გლობალური სისუსტე. მაშინ, როდესაც ბოლო პერიოდში აშშ დოლარის პოზიციები საერთაშორისო ბაზრებზე მეტ-ნაკლებად უცვლელია, პირველი ორი ფაქტორი კვლავ ლარის სასარგებლოდ მოქმედებს.სახელდობრ, დეპოზიტების ლარიზაცია (არარეზიდენტების გამორიცხვით), უახლესი მონაცემებით, ნოემბრის ბოლოს, სავარაუდოდ, 2024 წლის აპრილის პიკურ მაჩვენებელს გადააჭარბებს. შესაბამისად, დღევანდელი გადმოსახედიდან შეიძლება ითქვას, რომ ლარის გამყარების მიმართულებით კონვერტაციები, რაც წლის დასაწყისიდან გამოიკვეთა და ოქტომბრის მეორე ნახევრიდან განსაკუთრებით აჩქარდა, უკვე დასკვნით ფაზაში გადის, თუმცა ჯერ დასრულებული არაა.დეპოზიტების ლარიზაციის დინამიკა მჭიდრო კავშირშია სებ-ის სავალუტო ინტერვენციებთან. კერძოდ, ლარიზაციის ბოლოდროინდელი გააქტიურება ოქტომბერსა და ნოემბერში ინტერვენციების კვლავ აჩქარებაშიც აისახა. ჩვენი შეფასებით, მარტი-ნოემბრის პერიოდში სებ-მა ჯამურად 2 მილიარდი აშშ დოლარი შეიძინა.ამასთან, ოქტომბერში გაიზარდა წმინდა სავალუტო შემოდინებები, რაც უცხოური ვალუტის მიწოდების ზრდის კუთხით ასევე ძალზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია. წმინდა სავალუტო შემოდინებების მატებას, ერთი მხრივ, ექსპორტის, ფულადი გზავნილებისა და, შედარებით მოკრძალებულად, ტურიზმიდან შემოსავლების ზრდა განაპირობებს, ხოლო, მეორე მხრივ, იმპორტის შენელება. ამ კუთხით, გამოვყოფთ ავტომობილებით ვაჭრობის დინამიკას: ბოლო ორ თვეში, იმპორტის მკვეთრი კლების ფონზე, მანქანების წმინდა ექსპორტი დადებით ნიშნულზე დაფიქსირდა, პირველად 2013 წლის შემდეგ. ეს ქვეყანაში ავტომობილების არსებული მარაგების ზრდაზე მიუთითებს.მთლიანობაში, მართალია, ბოლო ორ თვეში წმინდა სავალუტო შემოდინებების გაუმჯობესება, ავტომობილებით ვაჭრობის დინამიკის გამო, დროებითია, თუმცა ამავდროულად, წლის დასაწყისიდან, პირიქით, ავტომობილების რეექსპორტის გარეშე, უფრო მეტად არის გაზრდილი.იხილეთ პუბლიკაციის სრული ვერსია შემდეგ ბმულზე: https://tbccapital.ge/ge/publications/all-publications/singleview/30007215-macro-update-georgia
ბიზნესი • 1764318279
მიხეილ ყაველაშვილის ადმინისტრაციისთვის მთავრობა 12 მანქანას ყიდულობს. ამის შესახებ სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტოს მიერ გამოცხადებული ტენდერიდან ხდება ცნობილი.დოკუმენტაციის მიხედვით წინადადებების მიღება 26 ნოემბრიდან დაიწყო და 30 ნოემბერს დასრულდება.რაც შეეხება ავტომობილის ღირებულებას, პრეზიდენტის ადმინისტრაციისთვის განკუთვნილი იქნება მეორე კლასის მანქანები, ერთეულის ზღვრული ფასი კი 47 800 ლარია.ამასთან, სატენდერო პირობებში აღნიშნულია, რომ შემოთავაზებული ავტომობილები უნდა იყოს ახალი, არაუადრეს 2025 წლის გამოშვების, მარცხენა საჭიანი, ექსპლუატაციაში არმყოფი (გარბენი არაუმეტეს 200კმ), ნივთობრივად და უფლებრივად უნაკლო და განბაჟებული. ამასთან, მიმწოდებელმა საკუთარი ხარჯებით უნდა უზრუნველყოს ავტომანქანების შემსყიდველზე გადაფორმება.ამასთან, შემოთავაზებული სატრანსპორტო საშუალებები შეიძლება იყოს ნებისმიერი ფერის, გარდა შავისა.რაც შეეხება შესასყიდი ავტომობილის სხვა ტექნიკურ მახასიათებლებს, ასეთია: ცხენის ძალა არანაკლებ 105, სიგრძე არანაკლებ - 4 483, სიგანე არანაკლებ - 1 760, სიმაღლე არანაკლებ - 1 430.ამასთან, აუცილებელი მოთხოვნებია: სათადარიგო საბურავი, მინიმუმ 4 უსაფრთხოების ბალიში, კონდიციონერი, აუდიოსისტემა, საჭის გამაძლიერებელი, ABS და უკანა საქარე მინის ელ. გათბობა.
საზოგადოება • 1764315921
SOLO მომხმარებლებზე მორგებული შეთავაზებების შექმნას განაგრძობს. შოპინგის ყველაზე დიდ დღეს - Black Friday-ს კი SOLO Mastercard World Elite-ის ბარათის მფლობელები საქართველოს ბანკის პოსტერმინალზე გადახდისას SOLO Boutique-ში და პარტნიორ მაღაზიებში სპეციალურ შეთავაზებებს მიიღებენ. კერძოდ, ისარგებლებენ 50%-იანი ქეშბექით SOLO Boutique-ში და დაიბრუნებენ მაქსიმუმ 500 ლარს.ქეშბექი მოქმედებს ბუტიკის სრულ კოლექციასა და ყველა კატეგორიაზე, მათ შორის ისეთ ბრენდებზე, როგორებიცაა: CRASH BAGGAGE, GAGGIA, BANGLE UP-სა თუ PHILLIPE V-ზე.დაათვალიერეთ კატალოგი: SOLO Boutiqueქეშბექის მისაღებად გადახდა უნდა განხორციელდეს SOLO Mastercard World Elite ბარათით საქართველოს ბანკის პოსტერმინალზე. შეთავაზების ფარგლებში, თანხა 3 დღის ვადაში დაგიბრუნდებათ.ისარგებლეთ ქეშბექით პარტნიორ მაღაზიებშიც: The North Face, Diesel, Napapijri, Magellan, Timberland და Scotch & Soda - მიიღეთ 50% ქეშბექი, მაქს. 300 ლარი Amazon - ისარგებლეთ 30%-იანი ქეშბექით, მაქს. 200 ლარი Extra - მიიღეთ 30% ქეშბექი, მაქს. 500 ლარი ICR Home - ისარგებლეთ 25%-იანი ქეშბექით, მაქს. 500 ლარი Elite - მიიღეთ 20% ქეშბექი, მაქს. 500 ლარი Kiwi Post - ისარგებლეთ 30%-იანი ქეშბექით, ლიმიტის გარეშე *Amazon-ზე გადახდის შემთხვევაში, აირჩიეთ სადებეტო ბარათით გადახდის გზა.28 ნოემბერს, გადაიხადეთ აღნიშნულ მაღაზიებში SOLO Mastercard World Elite ბარათით საქართველოს ბანკის ტერმინალზე ან საქართველოს ბანკის გადახდის არხით და ისარგებლეთ თქვენზე მორგებული შეთავაზებით. დამატებითი ინფორმაციისთვის, ეწვიეთ ვებგვერდს.
ბიზნესი • 1764315721










