საზოგადოება
არასრულწლოვანი
არასრულწლოვანის დანაშაულის ჩადენაში ჩაბმისთვის პასუხისმგებლობა გამკაცრდა

არასრულწლოვნის დანაშაულის ჩადენაში ჩაბმისთვის პასუხისმგებლობა გამკაცრდა.„სისხლის სამართლის კოდექსში“ ცვლილებების შეტანის შესახებ კანონის თანახმად, სრულწლოვნის მიერ, წინასწარი შეცნობით, არასრულწლოვანის დანაშაულის ჩადენაში ჩაბმა “სისხლის სამართლის კოდექსით“ გათვალისწინებული ყველა შესაბამისი დანაშაულისთვის პასუხისმგებლობის დამამძიმებელი გარემოება გახდა.სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობის დამამძიმებელი გარემოება ხდება სრულწლოვანის მიერ დანაშაულის ჩადენაში წინასწარი შეცნობით არასრულწლოვანთან ერთად თანამონაწილის ან თანაამსრულებლის სახით მონაწილეობა.კანონპროექტით დგინდება, რომ დამამძიმებელი გარემოების არსებობისას, დანაშაულის ჩადენის დროს ვადიანი თავისუფლების აღკვეთის დანიშვნისას, მოსახდელი სასჯელის ვადა, სულ მცირე, 1 წლით უნდა აღემატებოდეს ჩადენილი დანაშაულისთვის სისხლის სამართლის კოდექსით გათვალისწინებული სასჯელის მინიმალურ ვადას.იმ შემთხვევაში, თუ არასრულწლოვანი თოთხმეტი წლის ასაკს მიუღწეველია, სასჯელის ვადა არ უნდა იყოს ჩადენილი დანაშაულისთვის სისხლის სამართლის კოდექსით გათვალისწინებული სასჯელის მაქსიმალური ვადის ორ მესამედზე ნაკლები და იმავდროულად, სულ მცირე, 1 წლით უნდა აღემატებოდეს იმავე დანაშაულისთვის გათვალისწინებული სასჯელის მინიმალურ ვადას.​„სისხლის სამართლის კოდექსში“ ცვლილების შეტანის შესახებ“ კანონპროექტი პარლამენტმა 82 ხმით მიიღო.

1766040249

1765976874

ჯარიმა-საურავებისგან გათავისუფლდებიან პირები, რომელთაც დედაქალაქში ტაქსით მომსახურება შესაბამისი ნებართვის გარეშე ან სანებართვო პირობების დარღვევით განახორციელეს

ჯარიმა-საურავებისგან გათავისუფლდებიან პირები, რომელთაც დედაქალაქში ტაქსით მომსახურება შესაბამისი ნებართვის გარეშე ან სანებართვო პირობების დარღვევით განახორციელეს. ტაქსის მძღოლები ასევე ნებართვის გაცემის ფასის დავალიანებისგან გათავისუფლდებიან.გათავისუფლება 2025 წლის 1-ელ ნოემბრამდე დაკისრებულ ჯარიმა-საურავებს შეეხება.შესაბამისი კანონის პროექტი პარლამენტმა დღეს გამართულ რიგგარეშე სხდომაზე მესამე მოსმენით დაამტკიცა. პროექტი “ქართული ოცნების“ დეპუტატებმა წარადგინეს.ინიციატორთა ინფორმაციით, 2025 წლის ოქტომბრის სტატისტიკური მონაცემებით, თბილისის მუნიციპალიტეტის მიერ დარიცხულმა სანქციებმა მნიშვნელოვანი მასშტაბი შეიძინა.„კერძოდ, ა) 135/4 მუხლის პირველი ნაწილის მიხედვით ნებართვის მფლობელებზე, ნებართვის გაცემის ფასის გადაუხდელობის მიზეზით შედგენილი და აღუსრულებელია: - გადაუხდელი ჯარიმა – 6 832 საქმე, 656 542 ლარი; ბ) გადაუხდელი ჯარიმა + საურავი – 15 400 საქმე, 4 865 000 ლარი; გ) აღსასრულებლად გადაცემული და ჯერ არ აღსრულებული – 3 394 საქმე, 1 115 942 ლარი; დ) გასაჩივრებულია 814 საქმე, 178 840 ლარი.135/4 მუხლის მეორე ნაწილის მიხედვით შედგენილი და აღუსრულებელია: ა) გადაუხდელი ჯარიმა – 787 საქმე, 157 400 ლარი; ბ) გადაუხდელი ჯარიმა + საურავი – 417 საქმე, 250 200 ლარი; გ) აღსასრულებლად გადაცემული და ჯერ არ აღსრულებული – 834 საქმე, 500 400 ლარი; დ) გასაჩივრებულია 722 საქმე, 218 600 ლარი.აღნიშნული მონაცემები აჩვენებს, რომ ჯამურად საუბარია ათასობით ადმინისტრაციულ საქმეზე, რომელთა ჯამური ვალდებულება 8 მილიონ ლარამდეა.ეს ფაქტობრივი მოცემულობა ამყარებს არგუმენტს, რომ ერთჯერადი სამართლებრივი შეღავათი მიზანშეწონილია როგორც სოციალურ-ეკონომიკური, ისე ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი თვალსაზრისით”, - ნათქვამია კანონის პროექტის განმარტებით ბარათში.

1765974537

გამკაცრდება თუ არა რეგულაციები მეორად საბურავებთან დაკავშირებით?!

ზუსტი ინფორმაცია იმის შესახებ, დაწესდება თუ არა მეორად საბურავებზე დამატებითი სამართლებრივი შეზღუდვები, ჯერჯერობით ცნობილი არ არის. თუმცა, ფაქტია, რომ საქართველოში ნელ-ნელა ყალიბდება გარემო, სადაც ექსპერტთა გაფრთხილებები, საგზაო უსაფრთხოების წესები და საზოგადოებრივი ინტერესები თანდათან ზრდის ზეწოლას, რომელიც ხშირად რეგულაციად გარდაიქმნება.საზოგადოების ნაწილში დღემდე გავრცელებულია აზრი, რომ მეორადი საბურავები ხელმისაწვდომი და უსაფრთხო არჩევანია. ეკონომიკური შეზღუდვების პირობებში, ეს ერთი შეხედვით პრაქტიკული გადაწყვეტაა, რადგან მეორადი ზამთრის საბურავები უფრო იაფია, ვიდრე ახალი, თუმცა, რეალობაა ისიც, რომ გამოყენებული საბურავით მოძრაობა მნიშვნელოვნად ზრდის საგზაო შემთხვევების რისკს.ბოლო წლებში საგზაო უსაფრთხოების სპეციალისტები, თუ სხვა მომიჯნავე სფეროების ექსპერტები, სულ უფრო აქტიურად უსვამენ ხაზს მეორეული საბურავების ფარულ რისკებს, რომლებიც განსაკუთრებით მწვავედ ზამთრის პირობებში იჩენს თავს.„ფართოდ გავრცელებულია მოსაზრება, რომ ახალი და მეორადი საბურავები ერთსა და იმავე ფუნქციას ასრულებენ, თუმცა, უსაფრთხოდ მგზავრობისთვის, მათ შორის განსხვავება მეტად დიდია. მეორადი საბურავების ისტორია უცნობია, ამიტომ მათი რეალური მდგომარეობის შეფასება რთულია. ხშირად ისინი გარეგნულად კარგად გამოიყურება, თუმცა, შესაძლოა, ვიზუალურად შეუმჩნეველი შიდა დაზიანებები ჰქონდეს, რომლებიც გამოყენებისას გაბზარვით ან გასკდომით ავლენს თავს/ პროტექტორის სიღრმე მეორად საბურავებში ხშირად მინიმალურ ზღვარს - 1.6 მმ-ს უახლოვდება, მაშინ როცა უსაფრთხოებისთვის რეკომენდებულია 3–4 მმ. მცირე სიღრმე ამცირებს გზასთან მოჭიდებას და განსაკუთრებით სახიფათოა თოვლსა და ყინულზე. ამ ყველაფრის გათვალისწინებით, მეორადი საბურავის გამოყენება მძღოლს მნიშვნელოვნად უფრო მაღალი რისკის წინაშე აყენებს განსაკუთრებით ნალექიანი ამინდის პირობებში. ახალი, სეზონისთვის შესაბამისი საბურავი კი, ბევრად საიმედო და უსაფრთხო არჩევანია“, - განმარტავს საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების ექსპერტი, შალვა ოგბაიძე.სპეციალისტების რჩევების გათვალისწინებით, პირველი და უმთავრესი პრობლემა საბურავის უცნობი ექსპლუატაციის ისტორიაა. გამოყენებული საბურავის შესახებ არ ვიცით როგორ პირობებში ინახებოდა, ჰქონდა თუ არა გადატვირთვის შემთხვევები ან მიიღო თუ არა მიკროდაზიანებები დარტყმის შედეგად. მიუხედავად იმისა, რომ შეიძლება პროტექტორის სიღრმე შეესაბამებოდეს დასაშვებ დონეს, საბურავის შიდა სტრუქტურა შესაძლოა უკვე დაზიანებული იყოს. ზამთარში, როდესაც რეზინის ელასტიკურობასა და გზასთან შეჭიდებას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს, ასეთი ფარული სისუსტეები განსაკუთრებულ საფრთხეს ქმნის.ამასთანავე, ვიზუალურად „თითქმის ახალმა“ საბურავმაც კი შეიძლება დაკარგოს ელასტიკურობის მნიშვნელოვანი ნაწილი. დაბალ ტემპერატურებზე ეს პირდაპირ აისახება დამუხრუჭების მანძილზე, მოყინულ ზედაპირზე მოჭიდებასა და მართვის სიზუსტეზე. სპეციალისტების შეფასებით, ძველი ზამთრის საბურავი ზოგ შემთხვევაში ყინვაში პრაქტიკულად ზაფხულის საბურავის მსგავსად ფუნქციონირებს. კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორი არათანაბარი ცვეთაა, რაც მეორადი საბურავების შემთხვევაში ხშირია. პროტექტორის სიღრმის მცირე სხვაობებიც კი ამცირებს გზასთან კონტაქტის ხარისხს, განსაკუთრებით თოვლისა და სველი საფარის პირობებში. შედეგად, იზრდება მოცურების, აკვაპლანირების და ავარიული მანევრის დროს კონტროლის დაკარგვის რისკი. რეგულაციებზე გადაწყვეტილებების მიმღებთათვის ეს მნიშვნელოვანი ფაქტორია, რადგან იგი პირდაპირ გარდაიქმნება საგზაო შემთხვევებად და გადაუდებელი რეაგირების სისტემაზე დატვირთვად.საგზაო უსაფრთხოების უწყებები სულ უფრო მეტად განიხილავენ საბურავების ხარისხს, როგორც სისტემური უსაფრთხოების ფაქტორს და არა ინდივიდუალური არჩევანის საკითხს. იცვლება რისკების შეფასების მოდელები, ტექნიკური ინსპექტირებისას კი საბურავები მოქმედი სტანდარტების მიხედვით, უფრო მკაცრად მოწმდება.„გასაგებია, რომ ბევრისთვის ახალი საბურავის შეძენა ფინანსურად მარტივი არაა, თუმცა, მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს: ფასის მეორე მხარეს ყოველთვის ჩვენი და სხვისი უსაფრთხოება დგას. გარდა ამისა, თუ მძღოლი სეზონურ საბურავებს შეიძენს და მათ სწორად შეინახავს, ეს გადაწყვეტილება არა მხოლოდ უსაფრთხო, არამედ გრძელვადიან პერსპექტივაში ფინანსურადაც გამართლებულია“, - აღნიშნავს ეკა ლალიაშვილი.ევროპული სტანდარტები მკაცრად ზღუდავს მეორადი საბურავების გამოყენებას. ჩვენს ქვეყანაშიც რეგულაციები ნელ-ნელა იმ მიმართულებით ვითარდება, რომ დაინერგოს უფრო მაღალი უსაფრთხოების სტანდარტები. გამორიცხული არ არის, რეგულაციები მეორადი საბურავებთან დაკავშირებით კიდევ უფრო გამკაცრდეს.„რეგულაციების გამკაცრებას ყოველთვის არ აქვს დადებითი ეფექტი. მთავარია ადამიანების ქცევის შეცვლა. თუ აქამდე პოპულარიზაციას ვუწევდით ღვედის გაკეთებას ან ტექდათვალიერების აუცილებლობას, დროა, ახლა დიდი ყურადღება დავუთმოთ უსაფრთხოების ისეთ ელემენტს, როგორიც ზამთრის საბურავია. ადამიანებმა თავად უნდა გამოიჩინონ სიმკაცრე საკუთარი თავის მიმართ და აღჭურვონ ავტომობილები ზამთრის საბურავებით, რომ მათი არქონის გამო მომხრადი შემთხვევების სტატისტური მონაცემები კიდევ უფრო არ გაზარდონ. თანამოქალაქეებისთვის ჩემი უპირველესი რჩევაა, აუცილებლად ისარგებლონ ზამთრის საბურავებით. რეგულაციის შედეგი იყო ის, რომ ზამთრის საბურავების შეძენა ხდება უფრო და უფრო პოპულარული, განსაკუთრებით მათთვის, ვინც ზამთრის კურორტებში მოგზაურობს. რაც შეეხება აღსრულებას, საპატრულო პოლიციის მიერ გამოჩენილი სიმკაცრე არ არის უბრალოდ რეგულაციის დაცვა, არამედ ეს სიმკაცრე მიემართება ჩვენი, ჩვენი ოჯახის წევრების, ახლობლებისა და სხვა მგზავრების უსაფრთხო გადაადგილების უზრუნველყოფისკენ“, - აღნიშნავს შალვა ოგბაიძე.საბოლოო ჯამში, მეორადი საბურავების საკითხი აღარ არის მხოლოდ პირადი გადაწყვეტილების ან ფინანსური შესაძლებლობის თემა:  იგი სულ უფრო მეტად გარდაიქმნება საზოგადოებრივი უსაფრთხოების პრობლემად. მიუხედავად იმისა, რომ ამ ეტაპზე დამატებითი სამართლებრივი შეზღუდვები არ მოქმედებს, ექსპერტული შეფასებები, საგზაო უსაფრთხოების პრაქტიკა და საერთაშორისო გამოცდილება ნათლად მიუთითებს იმ მიმართულებაზე, რომლისკენაც დისკუსია ვითარდება. ასეთ პირობებში პასუხისმგებლობა ნაწილობრივ გადადის თავად მომხმარებელზეც: გადაწყვეტილება, რომელიც დღეს ეკონომიურად გამოიყურება, ხვალ შესაძლოა მაღალი სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის სახით, მაღალ ფასად დაგვიჯდეს. სწორედ ამიტომ, სანამ რეგულაციები ოფიციალურ ფორმას მიიღებს, უსაფრთხოების კულტურის გაძლიერება და ინფორმირებული არჩევანი ყველაზე ეფექტიან პრევენციულ მექანიზმად რჩება.

1765955908

30 ათასზე მეტ ადამიანს აღუდგება მართვის შეჩერებული უფლება, თუმცა მომავალში კიდევ უფრო მეტი სიმკაცრით მოვეკიდებით ასეთ სამართალდარღვევებს - ირაკლი კობახიძე

ზოგადად, ნებისმიერი ამნისტია არის ჰუმანური აქტი და ბუნებრივია, ეს ამნისტიაც იყო ჰუმანური აქტი, საკმაოდ დიდი რაოდენობით დაგროვდა ასეთი ჯარიმები, 30 ათასზე მეტ ადამიანს გაუუქმდება მართვის უფლების შეჩერება, რაც მნიშვნელოვანი ჰუმანური აქტია, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ პირველ არხთან ინტერვიუში განაცხადა.მთავრობის მეთაურის შეფასებით, იმისთვის, რომ სხვა პასუხისმგებლობით მოეკიდონ ადამიანები მომავალში სხვა სამართალდარღვევებს, კანონმდებლობა გამკაცრდა.„არსებობდა დისკრეცია, შინაგან საქმეთა სამინისტროს ჰქონდა შესაძლებლობა, ვადის ნახევრის ამოწურვის შემთხვევაში გაეუქმებინა შესაბამისი შეზღუდვა და ეს დისკრეცია უქმდება. მომავალში კიდევ უფრო მეტი სიმკაცრით მოვეკიდებით ასეთ სამართალდარღვევებს, თუმცა ამ შემთხვევაში მივიღეთ ეს ჰუმანური გადაწყვეტილება, რითაც ჩვენი 30 ათასზე მეტი თანამოქალაქე ისარგებლებს“, - განაცხადა ირაკლი კობახიძემ.ინფორმაციას მთავრობის ადმინისტრაცია ავრცელებს.


სხვა სიახლეები
„გამარჯვებას რა უნდა“-  თიბისი ბიზნესის და Visa-ს მხარდაჭერით, დილის შეხვედრების სერია გრძელდება
„გამარჯვებას რა უნდა“-  თიბისი ბიზნესის და Visa-ს მხარდაჭერით, დილის შეხვედრების სერია გრძელდება

ბოლო ორი კვირაა, სოციალური ქსელების კონტენტი სრულად მოიცვა „რკენას“ ორთაბრძოლებმა. სპორტის სასახლეში გამართულ ბრძოლას 7 500 ადამიანი დაესწრო.  ერთ-ერთი მთავარი მონაწილე  რაგბის ეროვნული ნაკრების ყოფილი კაპიტანი, მერაბ შარიქაძე იყო, რომელმაც MMA-ში სადებიუტო ბრძოლა გამარჯვებით დაასრულა. თუმცა, ოქტაგონზე სხვა ბევრი ვარსკვლავიც გამოჩნდა და  მთავარ კითხვაზე: გამარჯვებას რა უნდა?- ჩვიდმეტივე მათგანს  განსხვავებული პასუხი ჰქონდა.ქართველებს რომ ძალისმიერი სპორტისა და ორთაბრძოლების გულშემატკივრობა გვიყვარს,  ახალი ამბავი არაა. ლოგიკურია, რომ საქართველოში დაფუძნებული ახალი MMA ორგანიზაციისადმი დიდი ინტერესი იყო. „რკენას“ მთავარი მხარდამჭერი Setanta Sports-ია. თუმცა, სანამ სრულად გაყიდულ ბილეთს და გულშემატკივრებით  გადაჭედილ სპორტის სასახლეს ნახავდნენ, ორგანიზატორებმა რამდენიმეთვიანი ინტენსიური სამუშაო გასწიეს. რადგან კულუარული ამბები ყველას გვაინტერესებს, 10 დეკემბერს, დ ბლოკში, ის ადამიანები შეიკრიბნენ, რომლებმაც ოქტაგონზე არანაკლები ენერგია დახარჯეს, ვიდრე თავად მებრძოლებმა. Setanta sports-ის კონტენტის კრეატიული ხელმძღვანელი, გივი ქემოკლიძე, ანანო დოდელია , მინდია  წიკლაური, კონტენტ კრეატორი, მურთაზ ჩიქოვანი და უკვე  MMA-ს მებრძოლი მერაბ შარიქაძე ცნობისმოყვარე ( არც თუ მცირე) აუდიტორიას ,,რკენას’’ ბრენდის შექმნაზე ესაუბრნენ.კრეატიული გუნდისთვის მთავარ ამოცანას წარმოადგენდა, შეექმნათ ბრენდი, რომელზეც  გულშემატკივარს ემოციური ბმა ექნებოდა. თუ ერთხელ მაინც მოისმინეთ ქართული საჭიდაოს ნიკა ქოჩაროვის ვერსია, „ჭიდაობას რა უნდა“, შეუძლებელია არ აგკვიატებოდათ.„გვინდოდა მაყურებელი მიგვეყვანა დარბაზში, სადაც არ ეცოდინებოდათ, რა ემოციას მიიღებდნენ. ვიზუალიც  არ უნდა ყოფილიყო ძალიან თანამედროვე, რადგან ქართულ თემატიკას უბრალო, მაგრამ ემოციური სტილი უხდება. საოცარი შედეგი მივიღეთ. ფაქტია, რომ ეს მუხტი და მოტივაცია ისეთ ადამიანებსაც გადაეცათ, ვისაც ჩხუბი საერთოდ არ აინტერესებს. სპორტზე მუშაობით დიდი სიამოვნება მივიღეთ, ყველაზე ემოციური სფეროა “, - თქვა ანანო დოდელიამ.გივი ქემოკლიძემ სპორტის თავისებურებაზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ მთავარი აქტორი აქ სპორტსმენია.  „ამ სფეროს თავისი სპეციფიკა აქვს და მას ინფორმირებული მაყურებელი ჰყავს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ვერ მოიტყუები და ვერ იტყვი კონკრეტულ მებრძოლზე, რომ ის საუკეთესოა. კრეატორის მისიაა, მიაგნოს  ათლეტის უნიკალურ მხარეს და წინ წამოსწიოს ის“, - აღნიშნა მან.  Setanta sports-ის კონტენტის კრეატიული ხელმძღვანელის თქმით, თავდაპირველად გათვლა 500 კაცზე იყო, თუმცა კამპანიის მსვლელობის დროს, გულშემატკივართა გამოხმაურებამ გეგმები სრულიად შეცვალა. „თანამშრომლების კრიტიკა მიყვარს, თუმცა როდესაც პირველად ჩაეშვა რკენას კონტენტი,  ნაკლი ნამდვილად ვერ ვუპოვე“, - უთხრა აუდიტორიას მინდიამ.„როდესაც კინოს იღებ, იცი ფინალი, როგორ მთავრდება. განსხვავებულია სპორტის შემთხვევა, სადაც რამდენიმე დასასრულისთვის უნდა მოემზადო და წინასწარ პარალელურ რეალობას ქმნი. რამდენიმე  წელია, UFC-ზე ვმუშაობთ და მხოლოდ მოგებისთვის ვემზადებით. ვამბობთ კიდეც: თუ წავაგებთ, კონტენტი თავისით მოვა. ფაქტია, ეს მიდგომა ამართლებს“,-  გვითხრა მურთაზ ჩიქოვანმა. მერაბ შარიქაძე MMA ბრძოლისთვის მზადებას დიდხანს მალავდა, ჯერ ოჯახის წევრებისთვის, შემდეგ ფართო აუდიტორიისთვის. წელიწადნახევრიანი სპორტული პაუზის შემდეგ,  განსხვავებულ ამპლუაში დაბრუნება მისთვის ძალიან საპასუხისმგებლო აღმოჩნდა.„მსგავს ღონისძიებებზე ჩემს თავს ვერ ვხედავდი, ამიტომ შემოთავაზებაზე დიდხანს ვფიქრობდი. შემდგომ გავაანალიზე, რომ რადგან სეტანტაა ორგანიზატორი, ორგანიზების დონეც მაღალი იქნებოდა და სასაცილოდ არ გამოვჩნდებოდი. გულწრფელად ვიტყვი, შედეგმა ყველანაირ მოლოდინს გადააჭარბა. ისეთი სითბო და სიყვარული მივიღე გულშემატკივრებისგან, სულ რომ წამეგო ბრძოლა ამ ემოციებად ღირდა. (თუმცა, წაგებას არც კი განვიხილავდი). ძალიან მნიშვნელოვანია ის კონტენტიც, რომელიც პროცესში იქმნებოდა. ეკიპირებაც დიდ როლს თამაშობს, სპორტსმენს  შენი თავი უნდა მოგწონდეს, განწყობას გმატებს. ახლა, კიდევ უფრო გავიაზრე, რას ნიშნავს ცნობილი გამონათქვამი-  Dream Big. ეს მართლა ასეა“, - უთხრა აუდიტორიას მერაბ შარიქაძემ. პირველი  წარმატებული ღონისძიების შემდეგ, სამომავლო გეგმები უკვე საერთაშორისო აუდიტორიის მოზიდვას უკავშირდება.

ბიზნესი 1766040682

არასრულწლოვანი
არასრულწლოვანის დანაშაულის ჩადენაში ჩაბმისთვის პასუხისმგებლობა გამკაცრდა

არასრულწლოვნის დანაშაულის ჩადენაში ჩაბმისთვის პასუხისმგებლობა გამკაცრდა.„სისხლის სამართლის კოდექსში“ ცვლილებების შეტანის შესახებ კანონის თანახმად, სრულწლოვნის მიერ, წინასწარი შეცნობით, არასრულწლოვანის დანაშაულის ჩადენაში ჩაბმა “სისხლის სამართლის კოდექსით“ გათვალისწინებული ყველა შესაბამისი დანაშაულისთვის პასუხისმგებლობის დამამძიმებელი გარემოება გახდა.სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობის დამამძიმებელი გარემოება ხდება სრულწლოვანის მიერ დანაშაულის ჩადენაში წინასწარი შეცნობით არასრულწლოვანთან ერთად თანამონაწილის ან თანაამსრულებლის სახით მონაწილეობა.კანონპროექტით დგინდება, რომ დამამძიმებელი გარემოების არსებობისას, დანაშაულის ჩადენის დროს ვადიანი თავისუფლების აღკვეთის დანიშვნისას, მოსახდელი სასჯელის ვადა, სულ მცირე, 1 წლით უნდა აღემატებოდეს ჩადენილი დანაშაულისთვის სისხლის სამართლის კოდექსით გათვალისწინებული სასჯელის მინიმალურ ვადას.იმ შემთხვევაში, თუ არასრულწლოვანი თოთხმეტი წლის ასაკს მიუღწეველია, სასჯელის ვადა არ უნდა იყოს ჩადენილი დანაშაულისთვის სისხლის სამართლის კოდექსით გათვალისწინებული სასჯელის მაქსიმალური ვადის ორ მესამედზე ნაკლები და იმავდროულად, სულ მცირე, 1 წლით უნდა აღემატებოდეს იმავე დანაშაულისთვის გათვალისწინებული სასჯელის მინიმალურ ვადას.​„სისხლის სამართლის კოდექსში“ ცვლილების შეტანის შესახებ“ კანონპროექტი პარლამენტმა 82 ხმით მიიღო.

საზოგადოება 1766040249

ამინდი
როგორი ამინდია მოსალოდნელი 18 დეკემბერს საქართველოში

18 დეკემბერს ქუთაისში მზიანი ამინდია, დღისით +10 და ღამით +1 გრადუსია მოსალოდნელი.უნალექო დღეა ოზურგეთშიც, დღისით +13 გრადუსი დაფიქსირდება, ღამით კი +2. ბათუმში მზიანი ამინდია, დღისით ჰაერი +11 გრადუსამდე გათბება, ხოლო ღამით +3 გრადუსი დაფიქსირდება.უნალექო დღეა დღეა სოხუმშიც. +10 გრადუსია მოსალოდნელი დღისით, ღამით +3 გრადუსი დაფიქსირდება.მესტიაში უნალექო დღეა ნავარაუდევი, დღისით +5 გრადუსი იქნება, ღამით კი -8 გრადუსი დაფიქსირდება. მზიანი დღეა ამბროლაურშიც, ჰაერი +9 გრადუსამდე გათბება, ღამით კი -7 გრადუსი დაფიქსირდება.უნალექო ამინდია ჭიათურაშიც, დღისით +9 გრადუსი, ღამით კი -4 გრადუსი დაფიქსირდება. ახალციხეში დღისით ჰაერი +9 გრადუსამდე გათბება, ღამით კი ტემპერატურა -8 გრადუსი იქნება.ბორჯომშიც მზიანი ამინდია, +8 იქნება დღისით, ღამით კი +5 გრადუსი დაფიქსირდება. უნალექო ამინდია მოსალოდნელი ბაკურიანში, დღისით +5 გრადუსია მოსალოდნელი, ღამით -11 გრადუსი დაფიქსირდება.მზიან დღეს ელოდებიან გორშიც, დღისით +10 გრადუსი, ღამის განმავლობაში კი -5 გრადუსი დაფიქსირდება. უნალექო დღე იქნება ცხინვალშიც, ჰაერის ტემპერატურა +9 გრადუსი იქნება, ღამით კი -4 გრადუსი დაფიქსირდება.გუდაურში უნალექო დღე იქნება, დღის განმავლობაში +1 გრადუსი დაფიქსირდება, ღამით კი ჰაერის ტემპერატურა -8 გრადუსი იქნება. ომალოში დღისით +2, ღამით კი -7 გრადუსი დაფიქსირდება.ლაგოდეხში მზიან ამინდს ელოდებიან. ჰაერის ტემპერატურა დღის განმავლობაში +8 გრადუსი იქნება, ღამით კი +1 გრადუსი დაფიქსირდება. უნალექო დღე იქნება თელავშიც, +7 გრადუსი დაფიქსირდება, ღამით კი -2 გრადუსია ნავარაუდევი.არც გურჯაანში იწვიმებს. დღისით +8 გრადუსი, ღამით კი -1 გრადუსი დაფიქსირდება. სიღნაღში მზიანი დღეა მოსალოდნელი, დღისით +7 გრადუსია მოსალოდნელი, ღამით -2 გრადუსი დაფიქსირდება.რუსთავში უნალექო დღეა, დღისით +10 გრადუსია მოსალოდნელი, ღამით კი -3 გრადუსი დაფიქსირდება.თბილისშიც მზიანი დღეა იქნება. ჰაერის ტემპერატურა დღისით +10 გრადუსს მიაღწევს, ღამით კი -3 გრადუსი იქნება.

საზოგადოება 1766039852

ვალუტის კურსი
რა ღირს დოლარი და ევრო სავალუტო ჯიხურებში?

ეროვნული ბანკის მიერ 17 დეკემბერს დადგენილი კურსით, დღეს 1 აშშ დოლარის ღირებულება 2.6979 ლარი, ხოლო ევროს კურსი 3.1619 ლარია.გთავაზობთ თბილისის სხვადასხვა უბნებში მოქმედ სავალუტო ჯიხურებში ლარის გაცვლით კურსს ევროსა და დოლარის მიმართ.ვალუტის კურსი ჯიხურებში დღეს, 09:30 საათის მდგომარეობით:ამ მომენტისთვის, (09:30 საათისთვის) საბურთალოზე მდებარე სავალუტო ჯიხურებში ერთი დოლარის ყიდვას მოქალაქეები 2.7000 ლარად შეძლებენ, სავალუტო ჯიხურები კი - 2.6950 ლარად ყიდულობენ. ერთი ევროს შეძენა მოქალაქეებს 3.1700 ლარად, გაყიდვა კი 3.1560 ლარად შეუძლიათ.ჩუღურეთში დოლარის ყიდვას მოქალაქეები 2.6990 ლარად, ხოლო გაყიდვას 2.6940 ლარად შეძლებენ. რაც შეეხება ევროს, მისი ყიდვა მოქალაქეებს - 3.1740 ლარად, ხოლო გაყიდვა - 3.1550 ლარად შეუძლიათ.სადგურის მოედნის მიმდებარე ტერიტორიაზე ვალუტის გადამცვლელ პუნქტებში ერთი დოლარის ყიდვა მოქალაქეებს - 2.7000 ლარად, გაყიდვა კი - 2.6950 ლარად შეუძლიათ. რაც შეეხება ევროს, ერთ ევროს ყიდვას მოქალაქეები 3.1700 ლარად, გაყიდვას კი - 3.1550 ლარად შეძლებენ.თავისუფლების მოედნის მიმდებარე ტერიტორიაზე, სავალუტო ჯიხურებში 1 აშშ დოლარის ყიდვას მოქალაქეები 2.7000 ლარად, ხოლო გაყიდვას 2.6700 ლარად შეძლებენ, რაც შეეხება ევროს, მისი ყიდვა მოქალაქეებს 3.1700 ლარად, გაყიდვა კი 3.1250 ლარად შეუძლიათ.

საზოგადოება 1766039491

AI-ს სასტიპენდიო პროგრამაზე 1500-ზე მეტი მსურველი დარეგისტრირდა - საქართველოს ბანკი, განათლების მთავარი მხარდამჭერი
AI-ს სასტიპენდიო პროგრამაზე 1500-ზე მეტი მსურველი დარეგისტრირდა - საქართველოს ბანკი, განათლების მთავარი მხარდამჭერი

ხელოვნური ინტელექტით დაინტერესებული გოგოებისთვის საქართველოს ბანკი, Mastercard-თან და გაეროს ქალთა ორგანიზაციასთან (UN Women) თანამშრომლობით ერთობლივ პროექტს - AI სტიპენდია გოგოებისთვის ახორციელებს.სასტიპენდიო პროგრამაზე განაცხადი 1500-ზე მეტმა მსურველმა შეავსო. გამარჯვებულების ვინაობა კი მალე გახდება ცნობილი.ინიციატივის ფარგლებში, სტიპენდიატები მიიღებენ 100%-იან დაფინანსებას საქართველოს ბანკის პარტნიორ პროფესიულ აკადემიებში, შემდეგ კურსებზე:Academy of Digital Industry ხელოვნური ინტელექტის პრაქტიკული კურსი AI ChatBots Smart Academy ხელოვნური ინტელექტი პრაქტიკაში Skillwill ხელოვნური ინტელექტი საოფისე სამუშაოსთვის ScaleUp ხელოვნური ინტელექტი და მონაცემთა მეცნიერება Tbilisi School of Communication ხელოვნური ინტელექტის საფუძვლები AI Agents & Automations AI ბიზნესის განვითარებაში AgileSchool AI Automation სასტიპენდიო პროგრამის გამარჯვებულების შერჩევა წინასწარ დადგენილი კრიტერიუმების მიხედვით მოხდება, რასაც თითოეული აკადემია ინდივიდუალურად განსაზღვრავს.

ბიზნესი 1765981597

ტაქსი
ჯარიმა-საურავებისგან გათავისუფლდებიან პირები, რომელთაც დედაქალაქში ტაქსით მომსახურება შესაბამისი ნებართვის გარეშე ან სანებართვო პირობების დარღვევით განახორციელეს

ჯარიმა-საურავებისგან გათავისუფლდებიან პირები, რომელთაც დედაქალაქში ტაქსით მომსახურება შესაბამისი ნებართვის გარეშე ან სანებართვო პირობების დარღვევით განახორციელეს. ტაქსის მძღოლები ასევე ნებართვის გაცემის ფასის დავალიანებისგან გათავისუფლდებიან.გათავისუფლება 2025 წლის 1-ელ ნოემბრამდე დაკისრებულ ჯარიმა-საურავებს შეეხება.შესაბამისი კანონის პროექტი პარლამენტმა დღეს გამართულ რიგგარეშე სხდომაზე მესამე მოსმენით დაამტკიცა. პროექტი “ქართული ოცნების“ დეპუტატებმა წარადგინეს.ინიციატორთა ინფორმაციით, 2025 წლის ოქტომბრის სტატისტიკური მონაცემებით, თბილისის მუნიციპალიტეტის მიერ დარიცხულმა სანქციებმა მნიშვნელოვანი მასშტაბი შეიძინა.„კერძოდ, ა) 135/4 მუხლის პირველი ნაწილის მიხედვით ნებართვის მფლობელებზე, ნებართვის გაცემის ფასის გადაუხდელობის მიზეზით შედგენილი და აღუსრულებელია: - გადაუხდელი ჯარიმა – 6 832 საქმე, 656 542 ლარი; ბ) გადაუხდელი ჯარიმა + საურავი – 15 400 საქმე, 4 865 000 ლარი; გ) აღსასრულებლად გადაცემული და ჯერ არ აღსრულებული – 3 394 საქმე, 1 115 942 ლარი; დ) გასაჩივრებულია 814 საქმე, 178 840 ლარი.135/4 მუხლის მეორე ნაწილის მიხედვით შედგენილი და აღუსრულებელია: ა) გადაუხდელი ჯარიმა – 787 საქმე, 157 400 ლარი; ბ) გადაუხდელი ჯარიმა + საურავი – 417 საქმე, 250 200 ლარი; გ) აღსასრულებლად გადაცემული და ჯერ არ აღსრულებული – 834 საქმე, 500 400 ლარი; დ) გასაჩივრებულია 722 საქმე, 218 600 ლარი.აღნიშნული მონაცემები აჩვენებს, რომ ჯამურად საუბარია ათასობით ადმინისტრაციულ საქმეზე, რომელთა ჯამური ვალდებულება 8 მილიონ ლარამდეა.ეს ფაქტობრივი მოცემულობა ამყარებს არგუმენტს, რომ ერთჯერადი სამართლებრივი შეღავათი მიზანშეწონილია როგორც სოციალურ-ეკონომიკური, ისე ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი თვალსაზრისით”, - ნათქვამია კანონის პროექტის განმარტებით ბარათში.

საზოგადოება 1765976874