სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური სასურსათო ფასებთან დაკავშირებული საკითხის შესწავლას იწყებს. შესაბამისი განცხადება სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის უფროსის პირველმა მოადგილემ ლაშა მაღრაძემ გააკეთა.მისი თქმით, მკაცრი სამართლებრივი რეაგირება მოჰყვება ნებისმიერ მართლსაწინააღმდეგო ქმედებას, რომელიც ზიანს აყენებს საქართველოს მოქალაქეთა ინტერესებს და ქვეყნის ეკონომიკურ უსაფრთხოებას.“სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური იწყებს, თავისი კომპეტენციის ფარგლებში, საკითხის დეტალურ შესწავლას და შესაბამისი მკაცრი სამართლებრივი რეაგირება მოჰყვება ნებისმიერ ისეთ მართლსაწინააღმდეგო ქმედებას, რომელიც ზიანს აყენებს საქართველოს მოქალაქეთა ინტერესებს და ჩვენი ქვეყნის ეკონომიკურ უსაფრთხოებას”, - დასძინა მან.Ipn.ge
1766642760
1766502589
მთავრობის დადგენილებით, 5 და 6 იანვარი უქმე დღეებად გამოცხადდასაქართველოს მთავრობის დადგენილებით, 2026 წლის 5 და 6 იანვარი უქმე დღეებად გამოცხადდა.შესაბამისი დადგენილება საკანონმდებლო მაცნეს ვებგვერდზე დღეს გამოქვეყნდა.„ადმინისტრაციული ორგანო განსაზღვრავს მის დაქვემდებარებაში მყოფ/მის სისტემაში შემავალ სამსახურებს/მოსამსახურეებს, რომელთა მიმართაც არ გავრცელდება ეს დადგენილება, თუ მათი ფუნქციების შესრულება სახელმწიფო ხელისუფლების განხორციელებისა და საზოგადოების ნორმალური ფუნქციონირებისთვის წარმოადგენს გადაუდებელ აუცილებლობას. დადგენილება არ ვრცელდება საქართველოს ეროვნული ბანკის ზედამხედველობას დაქვემდებარებული პირების წინაშე შესასრულებელ ფინანსურ ვალდებულებებზე. დადგენილება არ ვრცელდება „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ სახელმწიფო შესყიდვებთან დაკავშირებულ საქმიანობაზე, მათ შორის, ამავე კანონის მე-3 მუხლის პირველი პუნქტის „ა.თ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შესყიდვებთან დაკავშირებულ და სახელმწიფო შესყიდვებთან დაკავშირებულ დავების განხილვის საბჭოს საქმიანობაზე“, - აღნიშნულია დოკუმენტში, რომელსაც ხელს აწერს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი კობახიძე.
1766491517
5 საინტერესო ფაქტი ქართველი ინოვატორის შესახებ, რომელმაც ახალი წელი შეცვალაXIX საუკუნის ბოლოსა და XX საუკუნის დასაწყისში, გლობალური ინდუსტრიული ზრდის პარალელურად, არაერთმა ქართველმა უკეთესი ცხოვრების, პროფესიული განვითარებისა და საკუთარი ხედვის რეალიზაციის მიზნით სამშობლოდან შორს, დიდ ემიგრაციაში გადაწყვიტა წასვლა.ერთ-ერთი მათგანია ჯორჯ კობი, იგივე გრიგოლ კობახიძე - ქართველი მეწარმე, რომელიც თანამედროვე გაგებით ანტრეპრენერულ საქმიანობას ეწეოდა და რომელმაც ინოვაციური იდეებითა და ხედვით ამერიკის საწარმოო ბაზარზე უმნიშვნელოვანესი კვალი დატოვა.აღნიშნულ ბლოგში გიზიარებთ 5 ფაქტს, რომლებიც მის პროფესიულ გზასა და ფასდაუდებელ მემკვიდრეობას ასახავს.თავგადასავლების მაძიებელი ბავშვობაში ჯორჯ კობი თავგადასავლების მოყვარული იყო, რამაც განაპირობა ის, რომ 10 წლის ასაკში ბორჯომში გაიპარა, სადაც ახლად გახსნილ მინის ქარხანაში მისი უფროსი ძმა ლევანი (ლეონტი) უფროს მემანქანედ მუშაობდა. ძმასაც უკან არ გამოუბრუნებია და ასე დაიწყო მუშაობა ქარხანაში, სადაც ოთხი წელი დაყო. აქ დაეუფლა ყველა ტექნოლოგიას, რაც ქარხანაში იყო და შეიმუშავა პროდუქციის გაზრდის მეთოდი. თავგადასავლების მოყვარული ჯორჯ კობი მალე გაიტაცა ახალმა საქმიანობამ - აქტიურად აკვირდებოდა სამეწარმეო პროცესებს და სწავლობდა ბიზნესის მართვას. შეიძლება ითქვას, რომ სწორედ აქ ჩამოუყალიბდა ბიზნესხედვა, რომელმაც მისი მომავალი განსაზღვრა.მსოფლიო აღიარებამდე საკმაოდ გრძელი გზა გაიარა, რომელმაც ის ჯერ თბილისამდე, შემდეგ პოლონეთამდე, გერმანიამდე, ინგლისამდე, ბოლოს კი ამერიკამდე ჩაიყვანა.საწერ-კალმების პატენტი და საკანცელარიო მაღაზიამაშინ როდესაც გერმანიიდან შტატებში გადასული ჯორჯ კობი მეუღლესთან ერთად, General Electric-ში მუშაობდა. გამოგონებების მოყვარულმა ქართველმა ემიგრანტმა ავტომატური საწერი კალმის საკუთარი ვერსია შექმნა და საკუთარი მიგნება დააპატენტა, მცირე ბიზნესიც წამოიწყო და საკანცელარიო მაღაზიაც გახსნა.სწორედ აღნიშნული გამარჯვება იყო ამერიკაში დიდი წარმატების საწინდარი. მან კალმებითა და სხვა წვრილმანი საკანცელარიო ნივთებით ვაჭრობის შედეგად საწყისი კაპიტალი დააგროვა, ბიზნესი გააფართოვა და დაგროვილი თანხით სამრეწველო კომპანია - Coby Glass Products Company გახსნა.პირველი სამრეწველო ქარხანა1919 წლამდე, ჯორჯ კობს გიგა კობახიძის სახელით იცნობდნენ. ხოლო მას შემდეგ რაც, ოფიციალურად დააფუძნა Coby Glass Products Company, ამერიკულ აუდიტორიას კიდევ უფრო მეტად მოერგო და ჯორჯ კობის სახელით გახდა ცნობილი. თუმცა ეს იმას არ ნიშნავს, რომ ცხოვრების რომელიმე ეტაპზე დაავიწყდა მისი ფესვები. პირიქით, მუდმივად ცდილობდა ქართველი ემიგრანტების დახმარებას.რაც შეეხება საწარმოს, ეს იყო ერთ იდეაზე აგებული ბიზნესი, სადაც ხარისხი, უნიკალურობა და ტექნოლოგიური სიახლეები მთავარი ღირებულებები გახდა. კომპანია 45 დასახელების პროდუქციას აწარმოებდა, მათ შორის: სამედიცინო, ქიმიურ და ლაბორატორიულ მინის ნაწარმს, ფანჯრის მინებს, ოთახის გასატიხრ ფილებსა და სხვა. სუნამოს ფლაკონები Prince Matchabelli -სთვის ჯორჯ კობის სამრეწველო ხედვა და ტექნოლოგიური შესაძლებლობები განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენდა მაშინ, როდესაც საქმე დიზაინსა და ხარისხის უმაღლეს სტანდარტებს ეხებოდა. სწორედ ამ მოტივით დაიწყო თანამშრომლობა ქართველ არისტოკრატთან და პარფიუმერთან გიორგი მაჩაბელთან.მაჩაბლის მიერ დაარსებული სუნამოების ბრენდი Prince Matchabelli გამორჩეულ შეფუთვასა და ვიზუალურ იდენტობას ითხოვდა. ხოლო ჯორჯ კობის ქარხნებში დამზადებული ფლაკონები გამოირჩეოდა სისუფთავით, ფორმის სიზუსტითა და სინათლის განსაკუთრებული გარდატეხით. მისი შექმნილია “საქართველოს დედოფლის” სუნამოს ფლაკონი, რომელმაც ბრენდის წარმატება განსაზღვრა. ორი ქართველი ემიგრანტის თანამშრომლობა ამერიკაში არა მხოლოდ ბიზნეს პარტნიორობის მაგალითი გახდა, არამედ კულტურული თანადგომის სიმბოლოც. ჯორჯ კობის ტექნოლოგიამ და გიორგი მაჩაბლის ესთეტიკურმა ხედვამ ერთობლივად შექმნა პროდუქტი, რომელმაც ამერიკულ ბაზარზე ქართული სახელის ხარისხთან და დახვეწილ გემოვნებასთან ასოცირება გაამყარა.ქართველი, რომელმაც ახალი წელი გააფერადაჯორჯ კობის ინოვაციური ხედვა მხოლოდ სამრეწველო და სამედიცინო პროდუქტებს არ შეეხებოდა. მისი დაკვირვებით, ბავშვებისთვის ხარისხიანი, უსაფრთხო და მიმზიდველი სათამაშოების შექმნა გაცილებით უფრო რთული იყო, ვიდრე ერთი შეხედვით ჩანდა. თუმცა სირთულის მიუხედავად, ფერადი მინისგან სხვადასხვა ფორმის ნაძვის ხის სათამაშოები შექმნა, რომლებსაც „ორნამენტი“ უწოდა. შინდისფერ ყუთებში ჩაწყობილ 12 ან 24 ცალ სათამაშოებს შემდეგი წარწერა ჰქონდათ: “კობი - ეს შობაა". სათამაშოები კანადაში გადიოდა, ამიტომ წარწერა ფრანგულადაც კეთდებოდა.საინტერესოა ისიც, რომ ჯორჯ კობი ემიგრანტ ქართველებს აქტიურად ეხმარებოდა. მაგალითისთვის, 1939 წელს ჩინეთიდან ამერიკაში ჩაიყვანა ფარმაცევტი ნიკო ჯიშკარიანი და ლაბორატორია მოუწყო. დაეხმარა ავიაკონსტრუქტორ ალექსანდრე ქართველიშვილს თვითმფრინავის მინის კაბინის შექმნაში. ასევე, გაუმართა ხელი შემდგომში კარგად ცნობილ ქართველ ოქროსმაძიებელ მაიკ მიტოს და ალასკაზე ოქროს გადამამუშავებელი ქარხანა ააშენებინა. განვლილი გზისა და ფასდაუდებელი მემკვიდრეობის ფონზე გასაკვირი არ არის, რომ ჯორჯ კობი გახდა პირველი ქართველი, რომელმაც ამერიკაში მილიონერის სტატუსი მოიპოვა. დიდი დეპრესიის დროს მან ქონებების მნიშვნელოვანი ნაწილი დაკარგა, თუმცა არ დანებდა და საკუთარი საწარმო აღადგინა. შეიძლება ითქვას, რომ მისი წარმატება თავდაუზოგავი შრომის, ინოვატორობის, უსაზღვრო კრეატიულობისა და ეროვნული ფესვებისადმი სიყვარულის შედეგია. დღეს, ჯორჯ კობის მიერ დაარსებული Coby Glass Products Co. განსხვავებული პროფილით კვლავ ფუნქციონირებს და ნიუ-იორკის მაცხოვრებლებს ფანჯრების შეკეთების სერვისს სთავაზობს. როგორც კომპანიაში აღნიშნავენ, Coby Glass რჩება კომპანიად, რომლითაც თითოეული ამერიკელი ამაყობს.
1766488847
რა ღირს ერთი გრამი ოქრო და ვერცხლი საქართველოშისაქართველოში ოქროს ფასმა ერთდღიან ინტერვალში გრამზე დაახლოებით 3-დან 8 ლარამდე მოიმატა. ამ დროისთვის თბილისის ოქროს ბირჟაზე 999-სინჯიანი 1 გრამი ოქრო 395 ლარი ღირს, 750-სინჯიანი - 297 ლარი, ხოლო 585-სინჯიანი 1 გრამი ოქროს ფასი 231 ლარია.რაც შეეხება ვერცხლს, ოქროსგან განსხვავებით მისი ღირებულება მცირედით გაიზარდა. კერძოდ, 800 სინჯის 1 გრამი ვერცხლი 4.05 ლარი ღირს, ხოლო 999 სინჯის - 6.31 ლარი.მსოფლიო ბირჟებზე კი ერთი უნცია ოქრო, თბილისის დროით 12:30 საათისთვის, 4 490 დოლარი ღირს, რაც ერთდღიან პერიოდში 1.27%-ით გაზრდილი ფასია. 1.46%-ით არის მომატებული ვერცხლის ფასი, ამ დროისთვის ერთი უნცია ბირჟებზე 69.55 დოლარი ღირს.
სხვა სიახლეები
ყოველი წლის მიწურულს, საქართველოს ბანკი ახალი წლის ვიდეო რგოლს გვთავაზობს, რომელიც შთაგვაგონებს, გვამოტივირებს, ემოციებით გვავსებს და უსაზღვრო შესაძლებლობების აღმოჩენის გზაზე არ გაჩერებისკენ გვიბიძგებს. საქართველოს ბანკმა ეს ტრადიცია არც წელს დაარღვია და საახალწლო ვიდეო რგოლი შემოგვთავაზა - რეალურ ისტორიაზე დაფუძნებული ამბავი ადამიანის შესახებ, რომელმაც ახალი წელი გააფერადა. ქართველი მეწარმე ჯორჯ კობი ინსპირაციაა, ინოვატორობის, გამბედაობისა და გაუჩერებელი წინსვლის სიმბოლო. მისი ისტორია კი დასტური, რომ დასახული მიზნების მიღწევა მხოლოდ არ გაჩერებით არის შესაძლებელი.სწორედ მისი ინსპირაციით, საქართველოს ბანკი კიდევ ერთხელ გვახსენებს, რომ თუ შენ საკუთარ თავს მიენდობი და მთელი გულით მიჰყვები დასახულ მიზანს, მაშინ “შენ ამას შეძლებ, შესაძლებლობები უსაზღვროა”.“ჯორჯ კობიმ, იგივე გიგო კობახიძემ, წარმოუდგენლად საინტერესო გზა გაიარა, გახდა თავის საქმეში მსოფლიოში ერთ-ერთი საუკეთესო და დიდი კვალიც დატოვა. ეს ვიდეო მას ეძღვნება. ვიდეო შავ-თეთრ ქალაქში ფერადის გაჩენის ამბავს ჰყვება, რაც ვიზუალურ გადაწყვეტაშიც გამოიხატება. ამბავი ალეგორიულია თუმცა კობის რეალური ამბებით შთაგონებული. თავად კამპანიის დროს წესით აუცილებლად გაიგებთ მასზე მეტს. ჯორჯ კობიმ იმაზე მეტი რამე შეძლო ვიდრე ერთი ადამიანის ბიოგრაფიაში უნდა ეტეოდეს და მაინც მასზე ბევრმა საერთოდ არ ვიცით. წელს გვინდა ეს შეიცვალოს. კობის შესახებ ცოტა მეტის გაგების შემდეგ მოგვინდა გვეთქვა რამხელა ზემოქმედების მოხდენა შეუძლია ერთ ადამიანს თავისი იდეებით, ხასიათით, ცხოვრებით, და კი, ნამდვილად ღირს შეეჭიდო ყველაზე საინტერესო ამბებს და დაუმიზნო ერთი შეხედვით მიუღწეველ მიზნებს.ჩვენი წლევანდელი მესიჯია - შენ ამას შეძლებ. ტრადიციულად, საქართველოს ბანკის საახალწლო სლოგანი ადგილზეა - შესაძლებლობები უსაზღვროა”, - აღნიშნავს ეკა ყიფიანი, სარეკლამო სააგენტო Supermarket-ის თანადამფუძნებელი.“ახალი წლის კამპანიები საქართველოს ბანკში განსაკუთრებით გვიყვარს და მათ, მომხმარებლებთან ერთად, ჩვენც სულმოუთქმელად ველოდებით. ეს არის შესაძლებლობა, დავიწყოთ მზადება ახალი წლისთვის - ახალი ენერგიით, ახალი შემართებით და არ გაჩერების იდეით. წელსაც, ჩვენი საახალწლო რგოლის მთავარ სათქმელამდე ბრენდის ღირებულებებით მივედით - გვჯერა, რომ შესაძლებლობები უსაზღვროა, სწორედ ამიტომ, მიზნად ვისახავთ, ხელი შევუწყოთ ადამიანებს, სრულად აითვისონ საკუთარი პოტენციალი. ამ პროცესში კი ვფიქრობთ, ხანდახან მათ თავდაჯერება სჭირდებათ, ამიტომ გადავწყვიტეთ, წლევანდელი მოწოდება იყოს შეხსენება, რომ “შენ ამას შეძლებ”. ასე მივედით ქართველი მეწარმის - ჯორჯ კობის ისტორიამდე, რომელმაც ახალი წელი გააფერადა და ყველასთვის საყვარელი ტრადიციის ნაწილად იქცა. მისი ამბავი არის ნათელი მაგალითი იმისა, რომ თუ არ ჩერდები, შესაძლებლობები მართლაც უსაზღვროა.გვინდა, მადლობა გადავუხადოთ კამპანიის შექმნასა და განხორციელებაში ჩართულ თითოეულ ადამიანს, ჩვენი გუნდის წევრებს, სააგენტო Supermarket-ს და მომხმარებელს, რომელიც ამ რგოლს ნახავს და ისეთივე ემოციით აივსება, როგორითაც ვიყავით ჩვენ, ამ რგოლის შექმნის პროცესში”, - აღნიშნავს მარიამ ცანავა, საქართველოს ბანკის ბრენდის მიმართულების ხელმძღვანელი. კრედიტები:სააგენტო: SUPERMARKETკრეატიული დირექტორი: ეკა ყიფიანიარტ დირექტორი: ანი როსტომაშვილიდიზაინერები: ლუკა მოსიაშვილი, ვანო საგინაშვილიექაუნთ მენეჯერი: გიორგი ტაბატაძერეჟისორი: დავით ბორჩხაძედამდგმელი ოპერატორი: რატი გოგატიშვილი დამდგმელი მხატვარი: დავით ჭყოიძე გადამღები კომპანია: INDUSTRIAწარმოების ხელმძღვანელი: მაია გურაბანიძეაღმასრულებელი პროდიუსერი: სანდრო გაბილაიაპროდიუსერი: ქეთი კა 1AD: მარიამ გუგუშვილი2AD: ნინი იაშვილიფროდაქშენ მენეჯერი: ტატო ფანცულაია ფროდაქშენ კოორდინატორი: მარიამ რომელაშვილი კოსტიუმების მხატვარი: თიკა შენგელიაკოსტიუმის ასისტენტები: ელენე კეკელიძე, ნანა არჩილია, მარიამ ხეცურაულისეტ დრესერი: ნათია გურაბანიძერეკვიზიტორი: ნიკუშა ლომიძე, ელენე რუხაძე მხატვრის ასისტენტი: დავით წაქაძემხატვრის ჰელფერები: ლუკა კუპრაძე, ირაკლი ცქიფურიშვლი, ლუკა ბარბაქაძე, თენგო ლომიძე, ნიკუშა ბურდულიდეკორატორები: კომპანია “კინოფაქტორი”, ხელმძღვანელი ჯიმშერ ბერძენიშვილილოკაციის მენეჯერები: ნათია ჩომახიძე, ნიკუშა ლომიძე, ზაზა ჭიღლაძექასთინგ მენეჯერი: ელო ჩხეიძექასთინგის ასისტენტი: თათული ქარდავა PA: ანეტა გვასალია, ნანო წიკლაურიტრანსპორტ მენეჯერი: დავით ფერაძე, დავით მაღლაკელიძე სეტ მენეჯერი: ნიკო ჩხაიძეჰელფერები: გიორგი ციხიშვილი, გიორგი ბასილაძე, გიორგი მაღრაძე, გიორგი ზარიევიგრიმი: სალომე ზაქარაია გრიმის ასისტენტები: ტაისია ერაძე, ირმა დათუაშვილი სთორიბორდ არტისტი: ანა ტყებუჩავაფინანსური დირექტორი: მაკა ლაბაძეფინანსური კოორდინატორი: თეკო გურაბანიძე ნაძვი "კოლხური ეზოსგან"გაფერი: გიორგი მარსაგიშვილი განათება: მიხეილ გვალია, ტიგრან ტუმასიანი, კრარენ ტუმასიანი, ვახტანგ ზივზივაძე, დავით ერემაძე, გია გულუაშვილი, შალვა ლელუაშვილი, ბაჩო გაბუნია ფოკუსი: საბა თეთრაძე კამერა: ხატია ხალვაში, ნინია ცაბაძე, გიორგი ტაბიძე დოლი: დიმიტრი ზაქაიძე, კონსტანტინე ზაქაიძეDIT: გოშა ტაბიძე ფოტოგრაფი: გიორგი ტორონჯაძეMaking of: ანანო ბერიაშვილი, მაიკო ხაჩიძეSFX: სოსო გვასალია, დავით გვასალიამუსიკა: Robbie Williams - Feel პოსტ ფროდაქშენ პროდიუსერი: ბურო მუსიკის მონტაჟი და საუნდ დიზაინი: POSTREDმუსიკის უფლებები: ©️ ℗ GMI Rights Management, Universal Music-ის სახელითფერი: მინდია ინასარიძე VFX: დავით არეშიძე ილუსტრაციები: ნინუკა ცინცაძე Motion Graphics: ირაკლი ზურაბიშვილი, ანზორ ახობაძე
ბიზნესი • 1766672611
საქართველოს ბანკმა, მოსწავლეებს საახალწლო შეთავაზებები მოუმზადა.შეთავაზების ფარგლებში, მოსწავლეები, ჩამოთვლილ მაღაზიებში, საქართველოს ბანკის sCool card-ით გადახდისას, სხვადასხვა ქეშბექით ისარგებლებენ.ინფორმაციისთვის, შეთავაზებებით სარგებლობისთვის აუცილებელია მათი sCoolApp-ში გააქტიურება.25 დეკემბერი - Dressup-ის ონლაინ მაღაზიასა და აუთლეტში 40%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 50 ლარი)26 დეკემბერი - Kiko Milano-ში 50%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 50 ლარი)27 დეკემბერი - Board Game Corner – ში 50%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 100 ლარი)28 დეკემბერი - Sulakauri Publishing - 40%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 50 ლარი)29 დეკემბერი - Ici Paris - 30%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 50 ლარი)30 დეკემბერი - Miniso - 40%-იანი ქეშბექი. (მაქსიმუმ 50 ლარი)ეს და სხვა საინტერესო შეთავაზებები მოსწავლეებს მათ საყვარელ აპლიკაცია sCoolApp-ში დახვდებათ.sCoolApp-ს ყოველდღიურად უკვე 150,000-ზე მეტი ბავშვი იყენებს. თუ თქვენს შვილს ჯერ არ აქვს sCool Card-ი, მას ძალიან მარტივად, მობილბანკის დახმარებით, უფასოდ შეუკვეთავთ და ციფრულ ბარათს სულ რამდენიმე წამში გაუაქტიურებთ. აპლიკაცია sCoolApp - ის გადმოწერას კი ამ ლინკზე შეძლებთ.
ბიზნესი • 1766669944
აშშ დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.6966 ლარი გახდა.ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, დღევანდელი ვაჭრობის შედეგად 1 აშშ დოლარის ღირებულება 2.6966 ლარი გახდა. კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.6970 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში 0.0004 ლარი შეადგინა.რაც შეეხება ევროს, მისი კურსი 3.1777 ლარია. მაშინ, როცა დღეს მოქმედი კურსი 3.1803 ლარს შეადგენდა. შესაბამისად, ევროს ცვლილება 0.0026 ლარი შეადგინა.
ეკონომიკა • 1766668004
საქართველოს ბანკმა, ლოიალურობის პროგრამის ფარგლებში, სტუდენტებს საახალწლო შეთავაზებები მოუმზადა.შეთავაზების ფარგლებში, სტუდენტებს, ჩამოთვლილ მაღაზიებში, საქართველოს ბანკის Student card-ით გადახდისას, თანხის ნაწილს უკან დაიბრუნებთ. 25 დეკემბერი - Dressup-ის ონლაინ მაღაზიასა და აუთლეტში 40%-იანი ქეშბექი;(მაქსიმუმ 100 ლარი)26 დეკემბერი - Kiko Milano-ში 50%-იანი ქეშბექი;(მაქსიმუმ 50 ლარი)27 დეკემბერი - Board Game Corner – ში 50%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 100 ლარი)28 დეკემბერი - Sulakauri Publishing - 40%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 50 ლარი)29 დეკემბერი - Ici Paris – 30%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 100 ლარი)30 დეკემბერი - Miniso - 40%-იანი ქეშბექი; (მაქსიმუმ 50 ლარი)22-31 დეკემბერი - Beko - ს მაღაზიებში Beko-სა და HP-ის ლეპტოპებზე 20%-იანი ქეშბექი. (მაქსიმუმ 300 ლარი)საქართველოს ბანკის Student card-ის აღება შეგიძლიათ ყველას, თუ ხართ 18-23 წლის. მას ძალიან მარტივად, ონლაინ შეუკვეთავთ და ციფრულ ბარათს სულ რამდენიმე წამში გაიაქტიურებთ.საქართველოს ბანკის ყველა შეთავაზება შეგიძლიათ ნახოთ აქ.
ბიზნესი • 1766667913
საქართველოს ბანკის და კომაროვის სკოლის STEM ოლიმპიადა სულ მალე დაიწყება. ხოლო იმისთვის, რომ 2025-2026 წლის ოლიმპიადის მონაწილეებმა უკეთ გაართვან თავი ფიზიკისა და მათემატიკის დავალებებს, მოსწავლეებთან წინასწარი საკონსულტაციო შეხვედრები იმართება. კონსულტაციის ფარგლებში: მოსწავლეები გაეცნობიან ოლიმპიადის ამოცანების სტრუქტურას; შეისწავლიან ამოხსნის მეთოდებს; გაიგებენ, როგორ გამოიყენონ ლოგიკა და ანალიტიკური აზროვნება ამოცანების ეფექტურად ამოსახსნელად. კონსულტაციებს ჩაატარებენ კომაროვის ფიზიკის და მათემატიკის საოლიმპიადო წრის ხელმძღვანელები.პირველი საკონსულტაციო შეხვედრები 27 დეკემბერს ფიზიკაში, 28 დეკემბერს კი მათემატიკაში გაიმართება.ინფორმაციისთვის, საქართველოს ბანკი, კომაროვის სკოლასთან ერთად, უკვე მესამე წელია STEM ოლიმპიადას ახორციელებს. პროექტს, რომელიც ფიზიკით, მათემატიკით, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებით და ინჟინერიით დაინტერესებული მოსწავლეებისთვის STEM მიმართულებით განათლების შესაძლებლობების შექმნას ისახავს მიზნად.ოლიმპიადა სამ ტურად იმართება: ონლაინ ტურის ფარგლებში, თითოეული სკოლის გუნდიდან სამი მოსწავლე მათემატიკის, ორი კი ფიზიკის ტესტს წერს. ტესტირების შედეგად ონლაინ ტურში მონაწილე სკოლების 50% გადადის პირველ ტურში. პირველი ტური უკვე ფიზიკურ ფორმატში ტარდება, სადაც საუკეთესო შედეგის მქონე 10 სკოლა ვლინდება, რომლებიც ფინალურ ტურში ასპარეზობენ. ფინალურ რაუნდში მოსწავლეები გუნდურად მუშაობენ STEM დავალებების ამოხსნაზე. ამასთან, ფინალურ ტურში გადასული გუნდების მენტორები სპეციალური გადამზადების კურსს გადიან, რომელსაც კომაროვის STEM მიმართულების სპეციალისტები უძღვებიან.საქართველოს ბანკის და კომაროვის სკოლის STEM ოლიმპიადის ფარგლებში მონაწილეობა უკვე 300-ზე მეტი სკოლის, 1500-ზე მეტმა მოსწავლემ მიიღო. საქართველოს ბანკის მიერ განხორციელებული საგანმანათლებლო პროექტების შესახებ დეტალური ინფორმაციის მისაღებად ეწვიეთ ვებგვერდს: ganatleba.bog.ge
ბიზნესი • 1766662828
საერთაშორისო ავტორიტეტული სააგენტოს - S&P Global-ის მიხედვით, თიბისი ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებით მოწინავეა ევროპულ საბანკო სექტორში. ანალიტიკურ სტატიაში S&P Global-ი განიხილავს თიბისის მიერ ხელოვნური ინტელექტის (AI) წარმატებულად დანერგვის მაგალითს. საერთაშორისო სააგენტო თიბისის გამოცდილებით მას შემდეგ დაინტერესდა, რაც Financial Times-ის გლობალური ბანკინგის სამიტზე ბანკის ტექნოლოგიური განვითარების შესახებ თიბისის გენერალური დირექტორის მოადგილემ, გიორგი თხელიძემ ისაუბრა. ანალიტიკური სტატია ეხება იმ ბანკებს, რომლებიც AI-ს აქტიურად იყენებენ ოპერაციული მოქნილობის, ფინანსური შედეგებისა და მომხმარებლის გამოცდილების გასაუმჯობესებლად. ამ კონტექსტში თიბისი დასახელებულია ისეთ საერთაშორისო ფინანსურ ინსტიტუტებთან ერთად, როგორებიცაა: ბრიტანული Lloyds და Standard Chartered PLC, ასევე ნიდერლანდური ING Groep.S&P Global წერს, რომ, მიუხედავად ხელოვნური ინტელექტის მიმართ მზარდი ინტერესისა, ევროპაში ბანკების მხოლოდ მცირე ნაწილმა მოახერხა ადაპტირება და მისი დანერგვით ფინანსური სარგებლის მიღება. სტატიაში აღნიშნულია, რომ საქართველოში ადრეული ტექნოლოგიური განვითარების შედეგად, თიბისიმ წარმატებით შეძლო უზბეკეთის ბაზარზე პირველი ციფრული ბანკის შექმნა, სადაც უკვე 6 მილიონი აქტიური მომხმარებელი ჰყავს. S&P Global-თან ინტერვიუში თიბისის გენერალური დირექტორის მოადგილემ, გიორგი თხელიძემ, AI ინტეგრაციის მხრივ წარმატებული მიმართულებები დაასახელა:“თიბისი აქტიურად იყენებს ხელოვნურ ინტელექტს როგორც საცალო, ასევე კორპორატიულ კლიენტებთან ურთიერთობის ეფექტურად სამართავად. თანამედროვე ტექნოლოგიების დანერგვის შედეგად, დღეს, კორპორატიული სესხების გაცემისას, პროცესების 60-70% ციფრულად სრულდება. თანამედროვე ტექნოლოგიების მეშვეობით, ბევრად სწრაფად ვაანალიზებთ ინდუსტრიების პოტენციალს, ვაფასებთ პარტნიორებს და მათს ფინანსურ შედეგებს. ავტომატიზაციის მეშვეობით, მომხმარებლებს მათზე მორგებულ სერვისებსა და პროდუქტებს ვთავაზობთ, სადაც გათვალისწინებულია კომპანიის ფინანსური საჭირობები. შედეგად, ვიღებთ მეტად პერსონიფიცირებულ და განვითარებაზე ორიენტირებულ თანამშრომლობას“, - გიორგი თხელიძე, თიბისის გენერალური დირექტორის მოადგილე.
ბიზნესი • 1766662751









