1762940618
საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევაზე ჯარიმები იზრდება. ამის შესახებ შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ მომზადებული კანონპროექტი პარლამენტში უკვე ინიცირებულია.უწყების განმარტებით, პროექტი მიზნად ისახავს საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების მარეგულირებელი საკანონმდებლო ჩარჩოს გაუმჯობესებას და პრაქტიკაში გამოვლენილი ხარვეზების აღმოფხვრას.„ბიზნესპრესნიუსი“ გთავაზობთ ყველა იმ დარღვევას, რომელზე იგეგმება ფულადი სანქციის გაზრდა. კერძოდ, კანონპროექტით მკაცრდება პასუხისმგებლობა და იზრდება არსებული სანქციები შემდეგი ადმინისტრაციული სამართალდარღვევებისათვის:ავტოსატრანსპორტო საშუალებით მოძრაობისას მძღოლის ან მგზავრის მიერ უსაფრთხოების ღვედის გამოუყენებლობა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 40 ლარისა).. ამასთან, ამ დარღვევაზე მართვის მოწმობისთვის მინიჭებულ ქულათა რაოდენობა შემცირდება 10 ქულით, ნაცვლად 5 ქულისა;მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების მართვის დროს მძღოლის მიერ მობილური კომუნიკაციის საშუალებით სარგებლობა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 30 ლარისა);სატრანსპორტო საშუალების მართვა პირის მიერ, რომელსაც თან არ აქვს მართვის მოწმობა (გარდა საქართველოს კომპეტენტური ორგანოების მიერ 2006 წლის 31 მარტის შემდეგ გაცემული მართვის მოწმობისა), სატრანსპორტო საშუალების რეგისტრაციის დამადასტურებელი დოკუმენტები (გარდა სატრანსპორტო საშუალების რეგისტრაციის მოწმობისა, როცა სატრანსპორტო საშუალება მძღოლის საკუთრებაა), ან სატრანსპორტო საშუალების მართვა პირის მიერ, რომელსაც თან არ აქვს სატრანსპორტო საშუალების მართვის დროებითი ნებართვა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 10 ლარისა);იმ სატრანსპორტო საშუალების მართვა, რომელსაც აქვს გაუმართავი სამუხრუჭე სისტემა, საჭის სამართავი მექანიზმი ან მისაბმელი მოწყობილობა, ანდა მწყობრიდანაა გამოსული ფარები, უკანასაგაბარიტო მაშუქები დღე-ღამის ბნელ დროს, ან მინის საწმენდი მექანიზმი წვიმის ან თოვლის დროს, ანდა დარღვეულია ძრავის კვების სისტემის ჰერმეტულობა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 15 ლარისა);სატრანსპორტო საშუალების მძღოლის მიერ მოძრაობის დადგენილი სიჩქარის გადაჭარბება 15 კმ/სთ-ზე მეტი სიჩქარით, მაგრამ არაუმეტეს 40 კმ/სთ-ისა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 50 ლარისა);სატრანსპორტო საშუალების მძღოლის მიერ საგზაო ნიშნის ან საგზაო მონიშვნის, ბუქსირების, გარე სანათი ხელსაწყოთი, ხმოვანი სიგნალით ან საავარიო შუქსიგნალიზაციით სარგებლობის, სასწავლო სვლის, საცხოვრებელ ზონაში ან საგზაო მოძრაობის წესების, სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის პრიორიტეტის ან/და საჭაპანო ტრანსპორტის მართვის წესების დარღვევა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 20 ლარისა);გზის სავალ ნაწილზე სატრანსპორტო საშუალებათა განლაგების, მოძრაობის დაწყების ან/და მანევრირების წესების დარღვევა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 50 ლარისა). გარდა ამისა, ამ დარღვევისთვის მძღოლს მართვის მოწმობისთვის მინიჭებულ ქულათა რაოდენობა შემცირდება 20 ქულით, ნაცვლად 10 ქულისა.ამკრძალავი ნიშნის „გაჩერება აკრძალულია“ ან „დგომა აკრძალულია“ მოთხოვნის დაუცველობა, აგრეთვე დგომა-გაჩერების წესებით გათვალისწინებული სხვა მოთხოვნის დაუცველობა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 10 ლარის ოდენობით, გამოიწვევს დაჯარიმებას 10 ლარის ოდენობით, ხოლო თბილისში, ქუთაისში, ბათუმში, მცხეთაში, რუსთავში, გორში, თელავში, ფოთში, ზუგდიდში ან/და საქართველოს კურორტებზე – 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად არსებული რეგულირებისა, რომლის თანახმადაც ქმედება რეგიონებში სახდელის სახედ და ზომად ითვალისწინებს დაჯარიმებას 10 ლარის ოდენობით, ხოლო თბილისში – 50 ლარის ოდენობით);გზის, რკინიგზის გადასასვლელის ან სხვა საგზაო ნაგებობის მოვლა-შენახვის და სამშენებლო-სარემონტო სამუშაოების დადგენილი წესების დარღვევა, ანდა ზომების მიუღებლობა გზის ცალკეულ უბნებზე მოძრაობის დროულად ასაკრძალად, შესაზღუდად ან აღსადგენად, როცა ამ გზით სარგებლობა ზღუდავს ან საფრთხეს უქმნის მოძრაობას, ან გზის, რკინიგზის გადასასვლელის ან სხვა საგზაო ნაგებობის ან საგზაო მოძრაობის რეგულირების ტექნიკური საშუალების დაზიანება, გზის საფარის გაჭუჭყიანება, გზის სავალ ნაწილზე, ტროტუარზე ან გვერდულაზე სამშენებლო ან სხვა მასალის დაყრა, გარე ვაჭრობის მოწყობა, ან არსებულ ნაკლოვანებათა აღმოფხვრის შესახებ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილი თანამდებობის პირის მიერ მიცემული წერილობითი მითითების შეუსრულებლობა (კოდექსის 134-ე მუხლის 1-ელი ნაწილი) - გამოიწვევს ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 2 000 ლარის ოდენობით, ხოლო იურიდიული პირის დაჯარიმებას − 5 000 ლარის ოდენობით (ნაცვლად არსებული რეგულირებისა, რომელიც ითვალისწინებს იურიდიული პირის ან პასუხისმგებელი ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 500 ლარის ოდენობით);ზემოთ აღნიშნული დარღვევა ან საერთო სარგებლობის საავტომობილო გზასთან სხვა დანიშნულების გზის თვითნებური მიერთება, გზის ღერძიდან 100 მეტრზე ახლოს ან ქუჩის მიმდებარე ტერიტორიაზე რაიმე ობიექტის უნებართვო მშენებლობა ან ობიექტის მშენებლობაზე დადებული შეთანხმების პირობების დარღვევა, პლაკატის, ტრანსპარანტის, აფიშის, სარეკლამო ფირნიშის, არასტანდარტული საგზაო ნიშნის უნებართვოდ განთავსება, გზის თვითნებურად გადათხრა ან სამუშაოთა წარმოებაზე დადებული შეთანხმების პირობების შეუსრულებლობა, ანდა შესაბამისი ნებართვის გარეშე საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევის შედეგად დაზიანებული სატრანსპორტო საშუალების შესაკეთებლად მიღება − რომელსაც მოჰყვა სატრანსპორტო საშუალების, ტვირთის, გზის, საგზაო თუ სხვა ნაგებობის ან სხვა ქონების დაზიანება − გამოიწვევს ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 3 000 ლარის ოდენობით, ხოლო იურიდიული პირის დაჯარიმებას − 7 000 ლარის ოდენობით (ნაცვლად არსებული რეგულირებისა, რომელიც ითვალისწინებს იურიდიული პირის ან პასუხისმგებელი ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 1 500 ლარის ოდენობით).გარდა ამისა, წარმოდგენილი კანონპროექტით, სამართალდარღვევათა კოდექსს ემატება ნორმები, რომელთა საფუძველზეც განისაზღვრება პასუხისმგებლობა შემდეგი ქმედებებისათვის:სატრანსპორტო საშუალების ტროტუარზე ან ქვეითთა გადასასვლელზე დგომა- გაჩერება − გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით;გზის სავალი ნაწილის საპირისპირო მიმართულებით მოძრავ სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობისთვის განკუთვნილ სპეციალურ ზოლში (BUS LANE) სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალების გარდა, სხვა სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 200 ლარის ოდენობით.
1763535360
1763454824
საქართველოს ნაკრები დღეს შეხვედრას ბულგარეთთან გამართავს - საქართველოს ბანკი საქართველოს საფეხბურთო ნაკრების მთავარი სპონსორისაქართველოს საფეხბურთო ნაკრები შესარჩევ ციკლს საქართველო ბულგარეთთან გასვლითი შეხვედრით დაასრულებს. მატჩი სოფიაში, 18 ნოემბერს, 23:45-ზე გაიმართება. ბულგარეთი ჩვენი ჯგუფის გამოკვეთილი აუტსაიდერია და ცხადია, ამ ეტაპის დასრულებას დადებითი განწყობით ველოდებით. ალექსანდრე იაშვილის განცხადებით, ვილი სანიოლი ნაკრებში მუშაობას კვლავ გააგრძელებს და შეგვიძლია ვივარაუდოთ, ნოემბრის მატჩები შემდეგი შესარჩევი ციკლის სამზადისი იქნება.შეგახსენებთმ რომ ოთხი ტურის შემდეგ ჯგუფში 15 ქულით ესპანეთი ლიდერობს. თურქეთი 12 ქულით მეორე პოზიციაზეა, ხოლო ვილი სანიოლის გუნდი ამ ეტაპზე 3 ქულით მესამე ადგილზე იმყოფება. ბოლო ადგილს ბულგარეთი იკავებს, რომელსაც ქულა კვლავ არ მოუპოვებია.„უზომოდ მოტივირებული ჩანს ჩინებულ ფორმაში მყოფი ხვიჩა კვარაცხელიაც, რომელიც ოქტომბრის თამაშებს, ასევე ტრავმის გამო, 100%-იანი მზადყოფნით ვერ შეხვდა. ხვიჩას თქმით, ამჟამად იგი გაცილებით კარგ ფორმაში იმყოფება და გულშემატკივართან მიმართებაში მთელი ნაკრები უდიდეს პასუხისმგებლობას გრძნობს. “მომავალი წლისთვის მზადებას ახლა ვიწყებთ”, - აღნიშნა პარი სენ-ჟერმენის შემტევმა.„ყველაზე მთავარი ჩემთვის ის არის, რომ ბიჭებმა ბოლომდე იბრძოლეს - სამომავლოდ, ეს ძალიან მნიშვნელოვანია. თუმცა, როცა ასეთი გუნდის წინააღმდეგ თამაშობ, დაცვაში შეცდომები მინიმუმამდე უნდა დაიყვანო”, - მატჩის დასრულების შემდეგ განაცხადა საქართველოს ნაკრების მთავარმა მწვრთნელმა, ვილი სანიოლიმ.ერთად ვუგულშემატკივროთ ჩვენს ფეხბურთელებს. საქართველოს ბანკი - საქართველოს საფეხბურთო ნაკრების მთავარი სპონსორია
1763453986
„ადამიანთა ყველა ჯგუფისთვის საფრთხეს წარმოადგენს - ქალაქის ცენტრში, არის საკმაოდ პრობლემატური ჰაერი“„განსაკუთრებით პრობლემაა ბავშვებისთვის“, - ასე ეხმაურება „მწვანე ალტერნატივას“ თავმჯდომარე მანანა ქოჩლაძე ბოლო დღეებში საქართველოში დაბინძურებული ჰაერის შესახებ ინფორმაციას.როგორც მან „პალიტრავიდეოსთან“ განაცხადა, ასეთი ჰაერით სუნთქვა ადამიანთა ყველა ჯგუფისთვის საფრთხეს წარმოადგენს.„საქართველოში ისედაც სულ მაღალი იყო მტვრის ნაწილაკებით დაბინძურების დონე. ამჯერად საფრთხე არის ადამიანთა ყველა ჯგუფისთვის, რადგან ეს მტვერი და ნაწილაკები ადვილად გადადის სისხლში, თუმცა განსაკუთრებით პრობლემა არის ბავშვებისთვის, რომელთა ფილტვების სისტემა ჯერ არ არის ჩამოყალიბებული და ასევე ახალგაზრდებისთვის და მოხუცებისთვის, ვისაც აქვთ ქრონიკული, რესპირატორული დაავადებები, გულ-სისხლძარღვთა პრობლემები და ა.შ. ზოგადად, არავისთვის სასარგებლო არ არის ასეთი ჰაერის სუნთქვა.2024 წელს იყო ჩატარებული ბოლო კვლევა ჰაერის დაბინძურებასთან დაკავშირებით მსოფლიო ბანკის მიერ, არანაირი სასიკეთო ამ კვლევას არ უთქვამს და ფაქტია, რომ ქალაქის ცენტრში, იქ, სადაც ყოველ დღე 24-საათიანი საცობია, არის საკმაოდ პრობლემატური ჰაერი“, - განაცხადა მანცნობისთვის, ბოლო დღეებში თბილისის ცენტრალურ უბნებში დაფიქსირდა ჰაერის დაბინძურების საგანგაშო მატება, რასაც სოციალურ ქსელში აქტიური გამოხმაურება მოჰყვა. გარემოსდამცველები და მოქალაქეები ხელისუფლების დროული რეაგირების ნაკლებობაზე საუბრობენ.გარემოს ეროვნული სააგენტოს განმარტებით „საქართველოს ტერიტორიაზე ფიქსირდება ატმოსფერულ ჰაერში მყარი ნაწილაკების (PM10 და PM2.5) მომატებული კონცენტრაცია, რაც განპირობებულია ქვეყანაში სამხრეთიდან უდაბნოს მტვრის მასების გავრცელებით.bpn.ge
1763450176
ისწავლე AI-ს საფუძვლები საქართველოს ბანკის დაფინანსებით - საქართველოს ბანკი განათლების მთავარი მხარდამჭერიასაქართველოს ბანკი, როგორც განათლების მთავარი მხარდამჭერი ბანკი, ხელოვნური ინტელექტით დაინტერესებული ქალებისთვის, პარტნიორ ორგანიზაციებთან ერთად, ახალ პროექტს ახორციელებს. ამჯერად ბანკის, მასტერქარდისა და გაეროს ქალთა ორგანიზაციის (UN Women) ერთობლივი ინიციატივის ფარგლებში AI სტიპენდია ქალებისთვის შეიქმნა. პროექტში მონაწილეობა და განაცხადის გაკეთება შეუძლია ნებისმიერ ქალს, ვისაც აინტერესებს ხელოვნური ინტელექტი (AI) და აქვს შესაძლებლობა, მოიპოვოს 100%-იანი დაფინანსება საქართველოს ბანკის პარტნიორ პროფესიულ აკადემიებში. ასევე, აქვს სურვილი, ხელოვნური ინტელექტის მიმართულებით დაეუფლონ ახალ პროფესიას.რაც შეეხება ბანკის პარტნიორი აკადემიებს და კურსებს, რომლებსაც ისინი ხელოვნური ინტელექტის შესასწავლად სთავაზობენ ქალებს, სია ასე გამოიყურება: TBILISI SCHOOL OF COMMUNICATION ხელოვნური ინტელექტის საფუძვლები AI Agents & Automations AI ბიზნესის განვითარებაში Academy of Digital Industry ხელოვნური ინტელექტის პრაქტიკული კურსი AI ChatBots Smart Academy ხელოვნური ინტელექტი პრაქტიკაში Skillwill ხელოვნური ინტელექტი საოფისე სამუშაოსთვის ScaleUp ხელოვნური ინტელექტი და მონაცემთა მეცნიერება AgileSchool AI Automation სასტიპენდიო პროგრამის გამარჯვებულები შეირჩევიან წინასწარ დადგენილი კრიტერიუმების მიხედვით, რასაც თითოეული აკადემია ინდივიდუალურად განსაზღვრავს. საწყის ეტაპზე საჭიროა შეავსოთ სარეგისტრაციო ფორმა Stipendia.bog.ge-ზე, დაწეროთ სამოტივაციო წერილი და დაელოდოთ პასუხს გასაუბრების თაობაზე.აპლიკაციების მიღება 30 ნოემბრამდე გრძელდება.საქართველოს ბანკი განათლების მთავარი მხარდამჭერია
სხვა სიახლეები
ტრადიციულად, Black Friday ასოცირდება ფასდაკლებებთან, განსაკუთრებულ შეთავაზებებთან, ბევრ შენაძენთან და რა თქმა უნდა, უფრო მეტ ხარჯთან. თუ გინდა, რომ Black Friday უბრალოდ ხარჯების დღე კი არა, დაზოგვისა და დაგროვების შესაძლებლობაც გახდეს, ახალი თიბისი ბარათი შენთვის შესაფერისი ბარათია.რატომ უნდა აიღო უფასო თიბისი ბარათი 28 ნოემბრამდე? Black Friday-ს დიდ ფასდაკლებებს დაემატება უფასო თიბისი ბარათის განსაკუთრებული შეთავაზებები; ერთდროულად შეძლებ რამდენიმე შეთავაზებით ისარგებლო და რაც მთავარია, გადახდილი თანხის ნაწილი უკან დაგიბრუნდება; შოპინგი უფრო მომგებიანი გახდება - რაც უფრო ხშირად გამოიყენებ ბარათს, მით მეტს დააგროვებ. რას მიიღებ უფასო თიბისი ბარათით? ყოველ ჯერზე, როცა ბარათით გადაიხდი საქართველოში არსებული ნებისმიერი ბანკის ტერმინალზე, თანხის5%-ს მომენტალურად დაიბრუნებ; თუ მობაილბანკში აირჩევ სამი კატეგორიიდან ერთ-ერთს - სურსათს, ფარმაციას ან საწვავს, ორმაგს, ანუ 1% -ს დაიბრუნებ. არჩეული კატეგორიის შეცვლა კი, თვეში ერთხელ, მობაილბანკიდან შეგეძლება; ერთგულ ყულაბაში ქულების ნაცვლად პირდაპირ თანხას დააგროვებ, რომელსაც ნებისმიერ დროს გადაიტან შენს ანგარიშზე და გამოიყენებ სასურველი მიზნებისთვის; არც ის დაგავიწყდეს, რომ თიბისი ბარათი მართლა სრულიად უფასოა და არ აქვს მომსახურების საკომისიო. გარდა დაგროვების უპირატესობებისა, უფასო თიბისი ბარათით: · უფასოდ გაანაღდებ თვეში 2000₾-ს საქართველოში არსებული ნებისმიერი ბანკის ბანკომატიდან;· საკომისიოს გარეშე გადაიხდი თვეში 5 კომუნალურს მობაილბანკიდან;· თვეში 2000₾-ს უფასოდ გადარიცხავ სხვა ბანკში ან პირიქით, უფასოდ გადმორიცხავ სხვა ბანკიდან, თანაც მომენტალურად. ბარათის ყველა უპირატესობას გაეცანი ბმულზე.უფასო თიბისი ბარათის აღება მობაილბანკიდან 30 წამში შეგიძლია. მისი გამოყენება კი, მომენტალურად - ციფრულ საფულეში დამატებისთანავე. აიღე უფასო თიბისი ბარათი მობაილბანკიდან და მოემზადე Black Friday-ს განსაკუთრებული შეთავაზებებისთვის.
ბიზნესი • 1763542253
თიბისი კაპიტალი აგრძელებს პუბლიკაციების სერიას გლობალურ ჭრილში მნიშვნელოვანი ეკონომიკური მოვლენების გავლენის შეფასების მიზნით დაფინანსების ოპტიმალური სავალუტო სტრუქტურის სტრატეგიაზე. ამ მხრივ, გასულ წელს ვრცელი კვლევა მიეძღვნა აშშ-ის არჩევნების შედეგებს. დღევანდელი პუბლიკაცია ბოლო პერიოდის ერთ-ერთ ყველაზე აქტუალურ თემას - ოქროს ფასების ზრდასა და აღნიშნული ოპტიმალური სტრუქტურისთვის მისი შესაძლო შედეგების ანალიზს ეთმობა. კვლევის მიზანია დემონსტრირება, თუ როგორ უნდა მოხდეს ასეთი ტიპის გლობალური მოვლენებისგან - მოცემულ შემთხვევაში, ოქროს დინამიკისგან - პრაქტიკული დასკვნების გაკეთება და სტრატეგიულ ბიზნეს-გადაწყვეტილებათა მიღების პროცესში ინტეგრირება. ეს თანაბრად მნიშვნელოვანია როგორც უფრო მსხვილი, ასევე შედარებით მცირე ზომის ბიზნესებისთვის.მკითხველს შევახსენებთ, რომ მიმდინარე წლის ოქტომბერში თიბისი კაპიტალმა გამოაქვეყნა კვლევა „სავალუტო რისკისა და შესაძლებლობების მართვა მულტისავალუტო ეკონომიკებში“. ამ მხრივ, საქართველოში არჩევანი უმეტესწილად ლარი/ევრო/დოლარით შემოიფარგლება. საყურადღებოა, რომ, ჩარჩოს მხოლოდ ბოლო საფეხურის - გაცვლითი კურსის წონასწორული მაჩვენებლების შეფასებისა და მათგან გადახრის - შესაბამისი რეკომენდაციების გათვალისწინების შემთხვევაში, რომლებიც ჯერ კიდევ 2019 წელს გამოქვეყნდა, საქართველოს კორპორატიულ სექტორში ბოლო ხუთ წელიწადში ძალზე მოცულობითი, 6 მილიარდი ლარის პოტენციური სარგებლის მიღება იქნებოდა შესაძლებელი.სწორედ ამ საფეხურის ფარგლებში არის გასათვალისწინებელი, თუ რას მიუთითებს ოქროს ფასის მიმდინარე დინამიკა ევრო-დოლარის საშუალო და გრძელვადიანი პერსპექტივისთვის. მართალია, ფასების ბოლოდროინდელ ზრდაში მოკლევადიანი ფაქტორების წვლილის უგულებელყოფა არ შეიძლება, მაგრამ, როგორც იკვეთება, წამყვან როლს ისეთი სტრუქტურული ფაქტორები ასრულებს, როგორებიცაა ფისკალური პოლიტიკა, ოქროზე ინსტიტუციური მოთხოვნის ზრდა, ცენტრალური ბანკების მიერ რეზერვების დივერსიფიკაცია, აშშ დოლარის უსაფრთხო აქტივის სტატუსის დასუსტება, რისკიან და ურისკო აქტივებს შორის ტრადიციული უარყოფითი კავშირის ცვლილება. აღნიშნული ტენდენციები, საერთო ჯამში, აშშ დოლარისთვის ნეგატიურია; შესაბამისად - ევროსთვის პოზიტიური. უფრო დეტალურად არგუმენტები პუბლიკაციის სრულ ვერსიაშია წარმოდგენილი, სადაც ცალ-ცალკეა განხილული ოქროზე მოქმედი ყველა ძირითადი მოკლევადიანი და გრძელვადიანი ფაქტორი, შესაბამის დასკვნებთან ერთად, მათ შორის, თიბისი კაპიტალის საკუთარ რაოდენობრივ მოდელზე დაყრდნობით.რას ნიშნავს ეს ყოველივე პრაქტიკული თვალსაზრისით? ერთი მხრივ, ევროს ბოლოდროინდელი გამყარება ევროში უფრო მეტი სესხების არგუმენტია, თუმცა, მეორე მხრივ, საბაზო სცენარი ევროს დამატებით გამყარებაა, ხოლო აშშ დოლარის პერსპექტივა საშუალოვადიან პერიოდში სუსტი რჩება, რაც უკვე დოლარში მეტი სესხების მხარდამჭერი ფაქტორია. ამ დასკვნის გაკეთების საშუალებას, სხვა ფაქტორებთან ერთად, სწორედ ოქროს ფასების მიმდინარე ტენდენციისა და მისი ძირითადი მიზეზების ანალიზი იძლევა. მთლიანობაში, ჩვენი განახლებული რეკომენდაცია აშშ დოლარში შედარებით მეტი ვალდებულების აღებაა, ვიდრე ადრე. ამასთან, ვალის სტრუქტურაში, ევროსთან შედარებით, აშშ დოლარის წილი კვლავ მეტი უნდა იყოს.რაც შეეხება ლარს, თიბისი კაპიტალის შეფასებით, წამყვანი კომპონენტი, შედარებით მოკლევადიან პერიოდში მაინც, კვლავ დეპოზიტების ლარიზაციის დინამიკაა. საშუალოვადიან პერსპექტივაში, აშშ დოლარის სისუსტე, რასაკვირველია, ლარის მხარდამჭერი ფაქტორია. ამავდროულად, საყურადღებოა, რომ ლარის წონასწორულ ნიშნულთან ჩამორჩენა მისი გამყარების ალბათობას ზრდის, მათ შორის პოტენციურად ინფლაციაზე ზემოქმედების თვალსაზრისიდან, რაც ლარი-ევრო-დოლარის სტრატეგიის კონტექსტში ასევე გასათვალისწინებელია. კერძოდ, რისკის აპეტიტის შემთხვევაში, საშუალოვადიან პერიოდში ლარის გამყარების მომატებული ალბათობის ფონზე, შესაძლოა, უცხოურ ვალუტაში შედარებით მეტი სესხება იყოს ოპტიმალური.და ბოლოს, რა შეგვიძლია ვთქვათ უზბეკურ სუმზე? ოქროს ფასის ზრდამ და დოლარის გლობალურმა სისუსტემ სუმის ბოლოდროინდელ გამყარებაში, რა თქმა უნდა, საკუთარი წვლილი შეიტანა, თუმცა არანაკლები გავლენა - თუ უფრო დიდი არა - იქონია სტრუქტურულმა ფაქტორებმაც, როგორებიცაა ინფლაციის მიზნობრივ დონემდე შენელება, ოქროს გამორიცხვით საგარეო ბალანსისა და სავალუტო რეზერვების გაუმჯობესება, დაკრედიტების ნორმალიზება და საგარეო ინვესტიციების ზრდა. ამდენად, ოქროს ფასების შესაძლო შემცირების შემთხვევაშიც, ეს აუცილებლად სუმის გაუფასურებას არ მოიაზრებს. შესაბამისად, თიბისი კაპიტალი ინარჩუნებს ჯერ კიდევ გასული წლის ოქტომბერში დაფიქსირებულ პროგნოზს, რომ მოსალოდნელია უზბეკური სუმის საპროცენტო განაკვეთების შემდგომი კლება და სუმის გაცვლითი კურსის, სულ მცირე, ნაკლები გაუფასურება - შესაძლოა, დამატებით გამყარებაც კი.იხილეთ პუბლიკაციის სრული ვერსია შემდეგ ბმულზე: https://tbccapital.ge/ge/publications/all-publications/singleview/30007191-gold-rush-implications-for-the-geleurusd-strategy-and-the-uzs
ბიზნესი • 1763538137
საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევაზე ჯარიმები იზრდება. ამის შესახებ შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ მომზადებული კანონპროექტი პარლამენტში უკვე ინიცირებულია.უწყების განმარტებით, პროექტი მიზნად ისახავს საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების მარეგულირებელი საკანონმდებლო ჩარჩოს გაუმჯობესებას და პრაქტიკაში გამოვლენილი ხარვეზების აღმოფხვრას.„ბიზნესპრესნიუსი“ გთავაზობთ ყველა იმ დარღვევას, რომელზე იგეგმება ფულადი სანქციის გაზრდა. კერძოდ, კანონპროექტით მკაცრდება პასუხისმგებლობა და იზრდება არსებული სანქციები შემდეგი ადმინისტრაციული სამართალდარღვევებისათვის:ავტოსატრანსპორტო საშუალებით მოძრაობისას მძღოლის ან მგზავრის მიერ უსაფრთხოების ღვედის გამოუყენებლობა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 40 ლარისა).. ამასთან, ამ დარღვევაზე მართვის მოწმობისთვის მინიჭებულ ქულათა რაოდენობა შემცირდება 10 ქულით, ნაცვლად 5 ქულისა;მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების მართვის დროს მძღოლის მიერ მობილური კომუნიკაციის საშუალებით სარგებლობა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 30 ლარისა);სატრანსპორტო საშუალების მართვა პირის მიერ, რომელსაც თან არ აქვს მართვის მოწმობა (გარდა საქართველოს კომპეტენტური ორგანოების მიერ 2006 წლის 31 მარტის შემდეგ გაცემული მართვის მოწმობისა), სატრანსპორტო საშუალების რეგისტრაციის დამადასტურებელი დოკუმენტები (გარდა სატრანსპორტო საშუალების რეგისტრაციის მოწმობისა, როცა სატრანსპორტო საშუალება მძღოლის საკუთრებაა), ან სატრანსპორტო საშუალების მართვა პირის მიერ, რომელსაც თან არ აქვს სატრანსპორტო საშუალების მართვის დროებითი ნებართვა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 10 ლარისა);იმ სატრანსპორტო საშუალების მართვა, რომელსაც აქვს გაუმართავი სამუხრუჭე სისტემა, საჭის სამართავი მექანიზმი ან მისაბმელი მოწყობილობა, ანდა მწყობრიდანაა გამოსული ფარები, უკანასაგაბარიტო მაშუქები დღე-ღამის ბნელ დროს, ან მინის საწმენდი მექანიზმი წვიმის ან თოვლის დროს, ანდა დარღვეულია ძრავის კვების სისტემის ჰერმეტულობა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 15 ლარისა);სატრანსპორტო საშუალების მძღოლის მიერ მოძრაობის დადგენილი სიჩქარის გადაჭარბება 15 კმ/სთ-ზე მეტი სიჩქარით, მაგრამ არაუმეტეს 40 კმ/სთ-ისა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 50 ლარისა);სატრანსპორტო საშუალების მძღოლის მიერ საგზაო ნიშნის ან საგზაო მონიშვნის, ბუქსირების, გარე სანათი ხელსაწყოთი, ხმოვანი სიგნალით ან საავარიო შუქსიგნალიზაციით სარგებლობის, სასწავლო სვლის, საცხოვრებელ ზონაში ან საგზაო მოძრაობის წესების, სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის პრიორიტეტის ან/და საჭაპანო ტრანსპორტის მართვის წესების დარღვევა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 20 ლარისა);გზის სავალ ნაწილზე სატრანსპორტო საშუალებათა განლაგების, მოძრაობის დაწყების ან/და მანევრირების წესების დარღვევა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით (ნაცვლად 50 ლარისა). გარდა ამისა, ამ დარღვევისთვის მძღოლს მართვის მოწმობისთვის მინიჭებულ ქულათა რაოდენობა შემცირდება 20 ქულით, ნაცვლად 10 ქულისა.ამკრძალავი ნიშნის „გაჩერება აკრძალულია“ ან „დგომა აკრძალულია“ მოთხოვნის დაუცველობა, აგრეთვე დგომა-გაჩერების წესებით გათვალისწინებული სხვა მოთხოვნის დაუცველობა – გამოიწვევს დაჯარიმებას 10 ლარის ოდენობით, გამოიწვევს დაჯარიმებას 10 ლარის ოდენობით, ხოლო თბილისში, ქუთაისში, ბათუმში, მცხეთაში, რუსთავში, გორში, თელავში, ფოთში, ზუგდიდში ან/და საქართველოს კურორტებზე – 50 ლარის ოდენობით (ნაცვლად არსებული რეგულირებისა, რომლის თანახმადაც ქმედება რეგიონებში სახდელის სახედ და ზომად ითვალისწინებს დაჯარიმებას 10 ლარის ოდენობით, ხოლო თბილისში – 50 ლარის ოდენობით);გზის, რკინიგზის გადასასვლელის ან სხვა საგზაო ნაგებობის მოვლა-შენახვის და სამშენებლო-სარემონტო სამუშაოების დადგენილი წესების დარღვევა, ანდა ზომების მიუღებლობა გზის ცალკეულ უბნებზე მოძრაობის დროულად ასაკრძალად, შესაზღუდად ან აღსადგენად, როცა ამ გზით სარგებლობა ზღუდავს ან საფრთხეს უქმნის მოძრაობას, ან გზის, რკინიგზის გადასასვლელის ან სხვა საგზაო ნაგებობის ან საგზაო მოძრაობის რეგულირების ტექნიკური საშუალების დაზიანება, გზის საფარის გაჭუჭყიანება, გზის სავალ ნაწილზე, ტროტუარზე ან გვერდულაზე სამშენებლო ან სხვა მასალის დაყრა, გარე ვაჭრობის მოწყობა, ან არსებულ ნაკლოვანებათა აღმოფხვრის შესახებ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილი თანამდებობის პირის მიერ მიცემული წერილობითი მითითების შეუსრულებლობა (კოდექსის 134-ე მუხლის 1-ელი ნაწილი) - გამოიწვევს ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 2 000 ლარის ოდენობით, ხოლო იურიდიული პირის დაჯარიმებას − 5 000 ლარის ოდენობით (ნაცვლად არსებული რეგულირებისა, რომელიც ითვალისწინებს იურიდიული პირის ან პასუხისმგებელი ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 500 ლარის ოდენობით);ზემოთ აღნიშნული დარღვევა ან საერთო სარგებლობის საავტომობილო გზასთან სხვა დანიშნულების გზის თვითნებური მიერთება, გზის ღერძიდან 100 მეტრზე ახლოს ან ქუჩის მიმდებარე ტერიტორიაზე რაიმე ობიექტის უნებართვო მშენებლობა ან ობიექტის მშენებლობაზე დადებული შეთანხმების პირობების დარღვევა, პლაკატის, ტრანსპარანტის, აფიშის, სარეკლამო ფირნიშის, არასტანდარტული საგზაო ნიშნის უნებართვოდ განთავსება, გზის თვითნებურად გადათხრა ან სამუშაოთა წარმოებაზე დადებული შეთანხმების პირობების შეუსრულებლობა, ანდა შესაბამისი ნებართვის გარეშე საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევის შედეგად დაზიანებული სატრანსპორტო საშუალების შესაკეთებლად მიღება − რომელსაც მოჰყვა სატრანსპორტო საშუალების, ტვირთის, გზის, საგზაო თუ სხვა ნაგებობის ან სხვა ქონების დაზიანება − გამოიწვევს ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 3 000 ლარის ოდენობით, ხოლო იურიდიული პირის დაჯარიმებას − 7 000 ლარის ოდენობით (ნაცვლად არსებული რეგულირებისა, რომელიც ითვალისწინებს იურიდიული პირის ან პასუხისმგებელი ფიზიკური პირის დაჯარიმებას 1 500 ლარის ოდენობით).გარდა ამისა, წარმოდგენილი კანონპროექტით, სამართალდარღვევათა კოდექსს ემატება ნორმები, რომელთა საფუძველზეც განისაზღვრება პასუხისმგებლობა შემდეგი ქმედებებისათვის:სატრანსპორტო საშუალების ტროტუარზე ან ქვეითთა გადასასვლელზე დგომა- გაჩერება − გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით;გზის სავალი ნაწილის საპირისპირო მიმართულებით მოძრავ სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობისთვის განკუთვნილ სპეციალურ ზოლში (BUS LANE) სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალების გარდა, სხვა სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობა − გამოიწვევს დაჯარიმებას 200 ლარის ოდენობით.
საზოგადოება • 1763535360
ბიზნესმენი ძმები ფხაკაძეების კომპანია „ცენტრალ პარკ ავენიუ“ იპოდრომის მიმდებარედ ცათამბჯენების მშენებლობას გეგმავს, რომელთა შორის 2 შენობაზე არქიტექტურის სამსახურმა მშენებლობის შუალედური ნებართვა უკვე გასცა.საპროექტო დოკუმენტაციის თანახმად, უძრავ ქონებაზე, რომელიც თამარაშვილის ქუჩასა და თბილისის ცენტრალურ პარკს შორის მდებარეობს, შვიდი ნაგებობის აშენება იგეგმება. მათ შორის ყველაზე მაღალი ნაგებობა 79 სართულიანი იქნება და მისი სიმაღლე 259 მეტრით არის განსაზღვრული.საპროექტო ტერიტორია იყოფა 2 ნაწილად, პირველ მიწის ნაკვეთზე განთავსდება სავაჭრო, საოფისე და საცხოვრებელი შენობები, ხოლო მეორე ნაკვეთი უმეტესად განვითარდება სავაჭრო, დასასვენებელი, გასართობი, სპორტული და საცხოვრებელი ფუნქციებით.„მიწის ნაკვეთის (01.10.16.004.272) ფართობი 9645 კვ.მ-ია. განაშენიანების ფართობი 72063 კვ.მ. საცხოვრებელი ფართი იქნება 28280, კომერციული კი 4779, საზაფხულო ფართობი 10569. შენობის კონსტრუქციული სიმაღლე 162.46 მეტრია, აქედან მიწის ქვეშ 4.8 მეტრი იქნება (2 სართული), მიწის ზემოთ კი 157.66 მეტრი (43 სართული). მიწის ნაკვეთი საკადასტრო კოდით 01.10.16.004.285 ფართობი 70500 კვ.მ განაშენიანების ფართობი 63051.9 კვ.მ, საცხოვრებელი ფართობი 15046 კვ.მ, კომერციული ფართობი 8631 კვ.მ, საზაფხულო ფართობი 6114.5 კვ.მ. 118.4 მეტრი, მიწის ქვემოთ 8 მეტრი, მიწის ზემოთ 110 მეტრი. შენობა 23 სართულიანი იქნება“, - ნათქვამია განმარტებით ბარათში.01.10.16.004.272-ზე არსებული მიწის ნაკვეთის მესაკუთრე არის შპს ცენტრალ პარკ ავენიუ. დირექტორი ვასილ ფხაკაძეა, 100%-ის მფლობელი კი შპს იდეა (20% ვასილ ფხაკაძე, 40% ლევან ფხაკაძე, 40% სამსონ ფხაკაძე). 01.10.16.004.285 საკადასტრო კოდზე მდებარე მიწის ნაკვეთის მესაკუთრე კი ფონდი ქართუა. შპს ცენტრალ პარკ ავენიუ მომავალ მესაკუთრედ არის მითითებული 01.10.16.004.283; 01.10.16.004.284 საკადასტრო კოდებზე მდებარე ფართობებზე.ცნობისთვის, ბიძინა ივანიშვილის მიერ დაფუძნებულმა „ქართუ ფონდმა” იპოდრომთან, თამარაშვილის ქუჩაზე არსებული 80 145 მ²-ის უძრავი ქონების გაყიდვის გარიგება „ცენტრალ პარკ ავენიუსთან“ 2023 წლის ბოლოს გააფორმა.
ბიზნესი • 1763534519
საქართველოს მთავრობამ სარეზერვო ფონდიდან სპორტის სამინისტროსთვის დამატებით 5 მლნ ლარი გამოყო.14 ნოემბრით დათარიღებული მთავრობის განკარგულების მიხედვით, 2.5 მლნ ლარი ფეხბურთის ფედერაციისთვის, 2.5 მლნ ლარი კი რაგბის კავშირისთვის არის განკუთვნილი.სპორტის სამინისტრომ 2.5 მლნ ლარი ა(ა)იპ ქართული ფეხბურთის განვითარების ფონდს ფეხბურთის ფედერაციისთვის გადასარიცხად უნდა დაურიცხოს, რომლის მიზანი ფეხბურთსა და ფუტსალში საქართველოს ეროვნული ნაკრების და ასაკობრივი ნაკრები გუნდების შესაბამის შეჯიბრებებში მონაწილეობასთან დაკავშირებული ხარჯებისა და ამავე ნაკრები გუნდების მომსახურე პერსონალის, მსაჯების და ოფიციალური პირების ანაზღაურების დაფარვაა.სარეზერვო ფონდიდან გამოყოფილი 2.5 მლნ ლარი საქართველოს რაგბის კავშირს გაწეული ფაქტობრივი ხარჯების ანაზღაურების, სხვადასხვა კრედიტორის მიმართ წარმოქმნილი დავალიანებებისა და ვალდებულებების დაფარვის მიზნით უნდა ჩაერიცხოს.
ეკონომიკა • 1763534436
„საგადახდო სისტემისა და საგადახდო მომსახურების შესახებ“ კანონში იგეგმება ცვლილებების შეტანა, რომლის მიხედვითაც, ქვეყანაში „ჭკვიანი მარშრუტიზაციის“ სისტემის დანერგვა განხორციელდება. შედეგად, სავაჭრო ობიექტებში ნებისმიერი საბანკო ბარათით გადახდა ერთი ტერმინალიდან იქნება შესაძლებელი.ინფორმაციისთვის, „ჭკვიანი მარშრუტიზაცია“ გულისხმობს გადახდების ისეთ სისტემას, რომელიც ტრანზაქციის განხორციელებისას ირჩევს ყველაზე სწრაფ, იაფ და ოპტიმალურ გზას. „ჭკვიანი მარშრუტიზაცია“ შეამოწმებს მაგალითად, საკომისიოს მოცულობას, ოპერაციის სიჩქარეს და ტრანზაქციას განახორციელებს საუკეთესო გზას შეარჩევს.ჯერ კიდევ გასულ კვირას საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავმჯდომარემ პაატა კვიჟინაძემ განაცხადა, რომ ეროვნულ ბანკს ექნება ვალდებულება, შეიმუშაოს ყველას ის მექანიზმი, რაც პროვაიდერებს ახალი სისტემის მორგებაში დაეხმარება. მანვე აღნიშნა, რომ კანონპროექტით ცვლილებების ამოქმედების ვადად განსაზღვრულია 2026 წლის აპრილი და იქვე დასძინა, რომ მზად არიან საკითხზე სამსჯელოდ.საქართველოს საბანკო ასოციაციის პრეზიდენტი ალექსანდრე ძნელაძე „ბიზნესპრესნიუსთან“ აღნიშნა, რომ რიგი კითხვები აქვთ, რასთან დაკავშირებითაც ეროვნულ ბანკთან კომუნიკაცია ხორციელდება.„არ არის სრულად დეტალები დაზუსტებული. არ გვაქვს ჯერჯერობით ინფორმაცია ვადა გადაიწევს თუ 1-ელი აპრილი დარჩება ისე, როგორც პირველად ვერსიაშია. ტექნიკური აღწერილობა არ აქვს კანონპროექტს და ბევრი კითხვაა. ამ კანონში წერია, რომ რიგი საკითხები უნდა დაარეგულიროს ეროვნულმა ბანკმა. ეროვნულ ბანკთან ვმუშაობთ ახლა. წესით შემდეგ განხილვამდე მეტი ინფორმაცია გვექნება, მათ შორის ვადებთან დაკავშირებით“, - დასძინა მან.როგორც ალექსანდრე ძნელაძემ აღნიშნა, ეს კანონპროექტი განსაზღვრავს, რა ვალდებულებები ექნება ტერმინალის მიმწოდებელს და როგორ უნდა შეასრულოს ეს ვალდებულებები.„ვალდებულება იქნება ის, რომ როდესაც გადამხდელი მივა ტერმინალთან, ტერმინალის მფლობელმა უზრუნველყოს, რომ ამ ტერმინალზე ბარათი გატარდეს საუკეთესო მარშრუტზე. ეს არის ის, რისი მიღწევაც ამ კანონით გვინდა, მაგრამ დეტალური აღწერა მოგვცემს იმის საშუალებას, რომ გავიგოთ, შევძლებთ ამის მიღებას თუ ვერა“, - აღნიშნა მან.გარდა ამისა, ალექსანდრე ძნელაძეს მივმართეთ კითხვით, „ჭკვიანი მარშრუტიზაციის“ დანერგვა, მოახდენს თუ არა გავლენას სხვადასხვა ბანკის ლოიალობის შეთავაზებებზე:„ეს დამოკიდებული არ არის პირდაპირ ტერმინალთან, თუ კითხვა არის იმის შესახებ, ფასი რა იქნება, ამ ფასში შესაძლებელი იქნება თუ არა ლოიალობის შეთავაზებების არსებობა, ეს ამასთან კავშირში არ არის. ეს პირდაპირ პროპორციულად ამას არც წაახალისებს და არც ხელს არ შეუშლის. „ქეშბექების“ დიდი ნაწილი არ არის მხოლოდ მიღებული საკომისიოებიდან, შესაძლოა რეალიზატორს ჰქონდეს ფასდაკლება ან ლოიალობაში თავად მონაწილეობდეს“, - განაცხადა ძნელაძემ „ბიზნესპრესნიუსთან“ საუბრისას.ამავე კითხვით, მივმართეთ ეროვნულ ბანკსაც, სადაც „ბიზნესპრესნიუსს“ განუცხადეს, რომ „საბანკო ბარათების დაგროვებით სისტემაზე, რაც გადახდილი თანხის პროცენტის დაბრუნებას ანუ ქულების დაგროვებას უკავშირდება, აღნიშნული რეგულაციები არ ვრცელდება“.„ჭკვიანი მარშრუტიზაციის ფუნქციის მქონე ტერმინალის სხვადასხვა ობიექტში განთავსება შეუძლია შესაბამის დაინტერესებულ სუბიექტს, ვინც დააკმაყოფილებს ტექნიკურ მოთხოვნებს და შესაბამის სქემებს შეათანხმებს ეროვნულ ბანკთან.მომხმარებელს ახალ ტერმინალზე გადახდა ყველა საბანკო ბარათით შეეძლება.ტერმინალისა და ბარათის მომსახურების საფასურს, ისევე როგორც დღეს, გადაიხდის სავაჭრო ობიექტი“, - განუცხადეს „ბიზნესპრესნიუსს“ საქართველოს ეროვნულ ბანკში.bpn.ge
საზოგადოება • 1763531640










